Porównaj oferty

Producenci aut elektrycznych

Rynek azjatycki jest motorem napędowym wielu dziedzin. Premiery smartfonów, telewizorów, procesorów, a także aut elektrycznych odbywają się na terenie Japonii, Korei Południowej, Chin z coraz większą częstotliwością. To właśnie tam ludzie jako pierwsi otrzymują technologie, które docierają do Polski często po kilku miesiącach. Podobnie w przypadku aut elektrycznych, które azjatyccy producenci produkują od lat.

Wróć do: Aktualności Producenci aut elektrycznych

Najwięksi producenci aut elektrycznych

Nie wiesz jaki samochód elektryczny będzie najlepszy? Dopiero zaczynasz myśleć o zakupie auta elektrycznego lub hybrydowego? Elektryczne samochody do wypożyczenia to Twój pomysł na biznes? Najbardziej cenione modele tego typu są produkowane przez Toyotę, Kie, Hondę i Lexusa. Ich samochody są najmniej awaryjne, prezentują najlepsze osiągi. Nie ma w tym przesady, ponieważ wynika to z bardzo prostych zależności. W momencie, gdy producenci europejscy i amerykańscy skupiali się na udoskonalaniu aut spalinowych i w mniejszym stopniu hybrydowych, to azjatycka konkurencja wydawała pierwsze w pełni elektryczne modele, które okazały się sporym sukcesem. W latach 90. wyprodukowano pierwsze udane samochody hybrydowe. W 1997 rozpoczęła się produkcja i sprzedaż Toyoty Prius. W europejskich salonach pojawiła się ona dopiero trzy lata później. Jak to wygląda w przypadku aut w pełni elektrycznych? Wcześniej wymienione marki również tutaj są prekursorami i to na nich wzorują się pozostali producenci. Już w 1998 powstał pierwszy w pełni elektryczny model eCom również wyprodukowany przez Toyotę. Małe, wygodne auto, które idealnie pasowało do miejskiej dżungli na krótkie podróże.

Zasięg podróży aut elektrycznych

Z biegiem lat rozwinęła się technologia magazynowania energii, która umożliwia wykorzystywanie aut na dłuższe podróże (do 400km) i na osiąganie większych prędkości, jak np. Tesla model S, która jest autem w sportowym. Oprócz czterech wspominanych firm, tak naprawdę każda licząca się firma motoryzacyjna posiada w swojej ofercie auto korzystające w pełni z prądu. Na ten moment są to bardziej lub mniej trafione konstrukcje, które nie zyskują zbyt wielu klientów. Główną barierą w tym przypadku jest cena, stacje ładowania elektryków, których wciąż jest mało, chociaż ten argument dotyczy głównie Polski, ponieważ pozostałe kraje Europy mają dużo lepiej rozwiniętą tę infrastrukturę. Do tego wciąż mały zasięg na jednym ładowaniu i czas jaki trzeba poświęcić na naładowanie akumulatorów. W przyszłości najlepsze samochody elektryczne powinny w przyszłości wszystkie te bariery pokonać.

Akumulatory w autach elektrycznych

Słaba moc silnika? Mała prędkość maksymalna? Źle zaprojektowane wnętrze? Nie. Głównym problemem, który jest powtarzany przez sprzedawców aut jest ich zasięg. Od początku wprowadzania na rynek aut elektrycznych pojawiał się problem z „tankowaniem” i późniejszą eksploatacją akumulatorów. Po około 6-7 latach użytkowania, akumulatory stają się bezużyteczne z powodu dużych strat pojemności. Trzeba je wymienić, a zużyte jednostki oddać do odpowiedniego punktu, w którym przejdą proces recyklingu. Mówi się, że do 2022 roku czeka nas V generacja aut elektrycznych wyposażonych w niezwykle wydajne napędy umożliwiające szybkie ładowanie i długie podróże. Co z tego wyniknie, nie wiadomo, pozostaje nam cierpliwie czekać na premiery nowych aut, których zapowiada się bardzo wiele.


Oceń artykuł bez dodawania komentarza

4.2 (5 opinii)

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Twoja ocena:

Optimal Energy - optymalne rachunki

optimalenergy.pl to największa w Polsce porównywarka na rynku energii. Działamy nieprzerwanie od 2010 roku. Piszemy o rynku energii, OZE i elektromobilności. Tworzymy raporty i rankingi, które pomagają wybrać najlepsze firmy do współpracy oraz obniżyć rachunki naszym użytkownikom.

Zobacz ile możesz zaoszczędzić