Porównaj oferty

Samochody elektryczne Nissan - historia

Nissan to japoński producent pojazdów, który istnieje oficjalnie od 1933 r., ale korzenie firmy sięgają drugiej dekady XX wieku. Firma od początku swojego istnienia odważnie poszukiwała innowacji, które mogłyby zmienić na lepsze rynek samochodowy. Produkowała zarówno auta osobowe, jak i ciężarowe, szybko stając się marką eksportową Japonii. Co ciekawe, Nissan, jako nazwa marki ukształtowała się stosunkowo późno. Przez długi czas, w zależności od rynku, używano zamiennie nazw Nissan i Datsun. Dopiero w latach 80. Japończycy przyjęli wspólne nazewnictwo dla marki swoich samochodów. W 1999 r. jedną trzecią udziałów koncernu wykupiło francuskie Renault. Wkrótce to Nissan stał się właścicielem części udziałów Renault, przez co powstał międzykontynentalny alians, trwający do dziś. Nikogo nie powinien zatem dziwić fakt, że obie marki w podobnym czasie, zaprezentowały własne prototypy pojazdów elektrycznych. W 2009 r. Renault uczyniło to we Frankfurcie, natomiast Nissan w Tokio. W przypadku Nissana prototyp nosił nazwę ZE0 i był oparty na nadwoziu modelu Tiida, mało popularnego w Europie hatchbacka o charakterystycznym wyglądzie.

Choć ten czas nie jest odległy nawet z dzisiejszego punktu widzenia, Nissan należał do prekursorów w zakresie elektrycznego napędu pojazdów. Oczywiście wiele marek pracowało nad podobnymi rozwiązaniami już o wiele wcześniej, nawet w połowie XX w. Ówczesne prototypy można było jednak traktować w kategorii ciekawostek dla uczestników targów motoryzacyjnych, natomiast Nissan zaprezentował swój pojazd koncepcyjny, posiadając szczegółowo opracowany plan wdrożenia opartego na nim modelu pojazdu do seryjnej produkcji i sprzedaży. Stało się to już rok później.

Nissan modele elektryczne

Ile kosztuje auto elektryczne marki Nissan?

Jak już wspomnieliśmy, prezentując wersję prototypową swojego auta na prąd, Nissan miał już konkretny plan dotyczący wdrożenia do produkcji i sprzedaży swojego modelu. Pod koniec 2010 r. na rynku pojawił się Nissan Leaf z silnikiem elektrycznym o mocy 80 kW, co można przeliczyć na ok. 109 KM. Auto od razu spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem ze strony ekspertów motoryzacyjnych i dziennikarzy. Pewną zaporą dla ekspansji auta okazała się cena elektrycznego Nissana, która opiewała wówczas na ok. 30 tys. euro. Wielu klientów miało opory przed płaceniem tak wysokiej ceny za auto z zasięgiem na poziomie zaledwie ok. 150 km. Z pomocą przyszły rządy wielu państw, oferujące dopłaty do zakupów pojazdów przyjaznych środowisku. Przykładowo w Stanach Zjednoczonych, elektrycznego Nissana Leaf można było kupić za ok. 25 tys., resztę kwoty zakupu dokładały rządy stanowe.

W kolejnych latach, samochód elektryczny Nissana sprzedawał się świetnie, przeszedł wiele usprawnień, pojawiła się także nowa generacja oraz zostały wprowadzone nowe modele - pojazd dostawczy E-NV200, bazujący na znanym i lubianym w Azji modelu NV200 oraz jego osobowa, a konkretnie 7-osobowa wersja - minibus E-NV200 Evalia. Na rynku od niedawna dostępny jest także elektryczny crossover Ariya.

Obecnie najtańsze elektryczne auto Nissana można kupić poniżej kwoty 125 tys. zł. Mówimy o aktualnej generacji modelu Leaf. To cena atrakcyjna na tle rynku, biorąc pod uwagę gabaryty auta, wywodzące się z segmentu C (kompakt). Za lepiej wyposażony czy też mocniejszy egzemplarz zapłacimy oczywiście od kilkunastu do kilkudziesięciu tys. zł więcej. Ceny pozostałych elektrycznych Nissanów startują od ok. 160 tys. zł.

Auta marki Nissan - zasięgi

Aktualna generacja Nissana Leaf jest na rynku od 2017 r. i jest dostępna w dwóch wersjach napędowych. Mogą one osiągnąć, zależności od wariantu, od ok. 270 do 385 km zasięgu. Deklarowany przez Nissana zasięg E-NV200 i E-NV20 Evalia to ok. 200 km. Jest to wynik średni na tle rynku, gdzie znajdziemy już tej wielkości dostawczaki mogące przejechać na jednym ładowaniu ponad 300 km. Model Ariya w topowej wersji przejedzie nawet 500 km.

Auta marki Nissan - dane techniczne

Każde auto na prąd Nissana korzysta z bezstopniowej, automatycznej skrzyni biegów. Główne różnice dostrzeżemy w układzie napędowym. Najnowszej generacji silniki generują przeliczeniowo od 150 do prawie 400 KM. Warte uwagi są szczególnie najmocniejszy warianty, gdzie w parze z dobrymi osiągami idzie całkiem przyzwoity (na tle rynku) zasięg. Mówimy tu o modelach Leaf i Ariya, gdyż pozostałe pojazdy korzystają wciąż z napędu poprzedniej generacji, generującego mniejszą moc.

Aktualności
Jak działa samochód elektryczny?
25 kwi 2022
Jak działa samochód elektryczny?

Choć samochody elektryczne z roku na rok zyskują na coraz większej popularności, przez co ich liczba stale zwiększa się na polskich drogach, dla wielu osób wciąż pozostaje tajemnicą, to jak one działają. Dlatego też postanowiliśmy omówić to, w jaki sposób zbudowany jest samochód elektryczny, jaka jest zasada działania napędów elektrycznych zastosowanych w nich oraz to jakie osiągi pozwalają one uzyskać.

Czytaj więcej
Samochód elektryczny czy hybryda: co będzie dla Ciebie lepsze?
11 sty 2024
Samochód elektryczny czy hybryda: co będzie dla Ciebie lepsze?

Samochody zasilane energią elektryczną z roku na rok są coraz częściej wybieranymi modelami przez kierowców. Dostępne są one zarówno w wersji wyłącznie elektrycznej, jak i hybrydowej. Jeśli więc nie wiesz, czy samochód elektryczny, czy hybryda będzie dla Ciebie lepszy, koniecznie zapoznaj się z najważniejszymi informacjami na ich temat, które pomogą Ci podjąć odpowiednią decyzję.

Czytaj więcej
Ile kosztuje bateria do samochodu elektrycznego?
3 mar 2022
Ile kosztuje bateria do samochodu elektrycznego?

Choć w przypadku samochodów elektrycznych wiele mówi się o ich ekologiczności ze względu na zeroemisyjność spalin, niskich kosztach podróżowania nimi, to nie wiele wiadomo tak naprawdę, ile trzeba zapłacić za ich naprawę. A przecież samochody elektryczne, jak każdy inny pojazd mogą ulec wypadkowi lub awarii ze względu na zużycie ich części i wymagać serwisowania. Ponadto pozostaje jeszcze kwestia baterii, której żywotność wynosi, jak zapewnia większość producentów samochodów elektrycznych do 8 lat lub 160 000 przejechanych kilometrów. Dlatego też poniżej skupiamy się na tym, jaka jest cena baterii do samochodów elektrycznych.

Czytaj więcej
Auta elektryczne: czy warto spróbować?
19 cze 2023
Auta elektryczne: czy warto spróbować?

Popularność samochodów elektrycznych z roku na rok rośnie coraz bardziej. Zgodnie z danymi wykazywanymi przez PZPM i PSPA pod koniec grudnia 2022 roku w Polsce zarejestrowanych było 61 570 sztuk aut elektrycznych, czyli o 33% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Pomimo to wciąż nie brakuje wątpliwości związanych z tym czy warto inwestować w auto elektryczne.

Czytaj więcej

Przeczytaj jeszcze