Nissan Leaf

Nissan Leaf zaliczany jest do najczęściej rejestrowanych aut elektrycznych w Polsce oraz jednych z pierwszych elektryków, które trafiły do masowej produkcji. Swoją premierę miał on ponad 10 lat temu, jesienią 2009 roku, a jego sprzedaż w naszym kraju rozpoczęła się w 2013 roku. Pomimo to wciąż cieszy się on popularnością, chociażby za sprawą tego, że jego cena mieści się w limitach rządowych dopłat do zakupu samochodu elektrycznego. W 2020 roku sprzedano bowiem 491 egzemplarzy tego auta.

Dostępna obecnie w sprzedaży w salonach wersja Nissana Leaf z 2017 roku pod względem designu cechuje się klasyczną europejską sylwetką. Jej wymiary to natomiast 449 centymetrów długości oraz 179 centymetrów szerokości i 153 centymetry wysokości. Sam rozstaw osi auta wynosi z kolei 270 centymetrów. Zastosowany w nim bagażnik o pojemności 435 litrów pozwala natomiast zapakować do niego sporo rzeczy. Dzięki temu Nissan Leaf sprawdza się nie tylko w mieście, ale także w trakcie wycieczek.

Nissan Leaf — cena w Polsce

Nissan Leaf dostępny jest do kupienia w salonach w dwóch wariantach różniących się między sobą między innymi mocą silnika, pojemnością baterii, a także kilku opcjach wyposażenia.

W podstawowej wersji za Nissana Leaf trzeba więc zapłacić 123 900 złotych. W tej cenie otrzymujemy auto elektryczne o mocy silnika 150 KM i baterią o pojemności 40 kWh. W jego standardowym wyposażeniu znajdują się natomiast:

  • systemy ESP, ABS, BA, EBD,
  • jeden kabel do ładowania EVSE,
  • 2 gniazda ładowania typu 2 AC oraz CHAdeMO. 

Z kolei najbardziej rozbudowana wersja Tekna to wydatek rzędu 148 400 złotych, a jeśli ma ona posiadać silnik o mocy 217 KM oraz baterię o pojemności 62 kWh, koszt ten wzrasta do 169 900 zł. Z kolei wyposażenie auta oprócz dostępnych elementów w wariancie standard składa się z zaawansowanego systemu wspomagania kierownicy (ProPILOT), częściowo skórzanej tapicerki oraz systemu audio BOSE.

Nissan Leaf — zasięg

W przypadku modelu, jakim jest Nissan Leaf, kierowcy mają do wyboru dwa warianty tego modelu do wyboru związane z pojemnością zastosowanego w nich akumulatora, który ma wpływ na zasięg pojazdu.

W standardowej opcji Nissan Leaf wyposażony jest więc w baterię o pojemności 40 kWh, na której można przejechać do 285 kilometrów po pełnym naładowaniu. Średnie zużycie energii dla tego modelu kształtuje się natomiast na poziomie od 16,6 do 17,1 kWh na 100 kilometrów. Ładowanie akumulatora w Nissan Leaf w tym przypadku zajmuje około 60 minut przy użyciu ładowarki o mocy 50 kW.

Opcja Leaf e+ wyposażona jest natomiast w akumulator o pojemności 62 kWh, analogicznie więc wydłuża się także zasięg tego auta do 385 kilometrów. Poziom średniego zużycia energii utrzymywany jest w nim z kolei na poziomie około 18,5 kWh na 100 kilometrów. Od 20% do 80% bateria w tym modelu ładowana jest za pomocą szybkiej ładowarki o mocy 50 kW w około 90 minut.

Nissan Leaf — dane techniczne

Podobnie jak w przypadku pojemności akumulatorów także, jeśli chodzi o silnik Nissan Leaf dostępny jest w dwóch opcjach do wyboru. Przy czym obie z nich mają przedni napęd.

W pierwszej, tańszej wersji Nissan Leaf „pod maską” skrywa więc silnik o mocy 150 KM oraz o maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 320 Nm. Dzięki temu można rozwinąć nim prędkość maksymalną wynosząca 144 km/h. Z kolei przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 7,9 sekundy.

Droższa wersja Nissana Leaf wyposażona jest już w silnik o mocy 217 KM oraz o maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 340 Nm. Oznacza to więc, że maksymalna prędkość, z jaką można się nim poruszać po drogach to 157 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje w tym przypadku 6,9 sekundy.