Dlaczego ranking elektrycznych aut jest potrzebny? Przede wszystkim, tworzenie rankingów pozwala zaoszczędzić cenny czas. Nie musimy wertować katalogów czy stron internetowych producentów wszystkich modeli aut, które nas interesują. Nie musimy nawet znać dokładnie rynkowej oferty pojazdów elektrycznych – wszystkie samochody, spełniające żądane kryteria pojawią się na naszej liście rankingowej. Zestawianie pojazdów z szerokiej rynkowej oferty np. po długości czasu ładowania czy zasięgu to żmudna praca analityczna, która okaże się jeszcze trudniejsza, kiedy zdecydujemy się podzielić samochody na kategorie (np. małe auta elektryczne, miejskie samochody elektryczne, SUVy…). Taką analizę znacznie ułatwi i przyspieszy dostępne tu narzędzie, gdzie w kilka sekund można sprawdzić np. który miejski samochód elektryczny na rynku ma najniższą cenę, które małe auto elektryczne ma największy zasięg lub który elektryczny SUV dysponuje najkrótszym czasem ładowania baterii. Możliwości „crossovania” danych są niemal nieograniczone.
Ranking samochodów elektrycznych - zasięg
Jedną z kluczowych kwestii dla przyszłych nabywców aut elektrycznych jest ich zasięg, czyli dystans, jaki pojazdy te są w stanie pokonać na jednym, pełnym naładowaniu baterii. Oczywiście, im większy zasięg tym lepiej, jednak przy wyborze auta elektrycznego należy brać pod uwagę warunki jego użytkowania. Jeżeli pojazd ma służyć do dojazdów do pracy w mieście, a nocą będzie podłączany do ładowarki w garażu, duży zasięg nie będzie najistotniejszym parametrem. Jeżeli jednak auto ma służyć do dojazdów w bardziej odległe miejsca, np. na działkę za miasto, zasięg staje się podstawowym, najbardziej istotnym parametrem.
Warto wziąć pod uwagę fakt, że podawane w naszym zestawieniu wskaźniki maksymalnego zasięgu to dane szacunkowe, deklarowane przez producentów pojazdów elektrycznych. Nie należy sugerować się nimi w 100%. Realny zasięg auta elektrycznego to wypadkowa wielu różnych okoliczności. Należą do nich m.in. styl jazdy (częste hamowanie i rozpędzanie auta skraca zasięg), średnia prędkość, jaką będziemy się poruszać (przy szybkiej jeździe autostradowej, bateria wyczerpuje się szybciej), obciążenie auta (to, czy przewozimy ciężki bagaż oraz pasażerów), a także warunki atmosferyczne (upał lub duży mróz wpłyną negatywnie na zasięg pojazdu). W wielu przypadkach może okazać się, że deklarowany przez producenta zasięg maksymalny jest trudny do osiągnięcia. Warto zatem, wybierając samochód elektryczny dla siebie, założyć pewien zapas – wybrać auto z zasięgiem wyższym niż teoretycznie jest nam potrzebny. Unikniemy wówczas przykrych niespodzianek i przymusowych postojów.
Ranking aut elektrycznych pod względem ceny
Który samochód elektryczny jest najtańszy na polskim rynku? Sprawdzisz to bez trudu korzystając z naszego narzędzia. Oczywiście samo wskazanie najtańszego dostępnego auta to za mało, dlatego umożliwiliśmy sortowanie po cenie samochodów elektrycznych w różnych kategoriach. Jeżeli zatem zastanawiasz się nad zakupem elektrycznego SUVa, wystarczy, że wybierzesz odpowiednią opcję i wyświetlisz ranking cen w tej kategorii auta. Dzięki funkcjonalności naszego narzędzia w bardzo łatwy sposób porównasz ze sobą samochody elektryczne w Polsce oferowane przez różnych producentów. Dzięki rankingowi cen sprawdzisz także, gdzie za określone parametry (zasięg, czas ładowania, przestronność wnętrza itd.) zapłacisz najmniej, a gdzie najwięcej. Czy cena auta elektrycznego, które Cię interesuje jest atrakcyjna? Porównaj ją z ofertą konkurencji i sprawdź w kilka sekund.
Zestawienie czasu ładowania samochodów elektrycznych
Kolejnym ważnym parametrem przy wyborze samochodu elektrycznego jest czas ładowania. Małe, miejskie auto elektryczne z niewielkim zasięgiem zazwyczaj możemy naładować w dość krótkim czasie, zwłaszcza na stacji szybkiego ładowania. Inaczej będzie to wyglądało w przypadku dużego SUVa. Zdarzają się jednak wyjątki nawet w tej, wydawałoby się prostej, kategorii. Technologia cały czas zmierza do przodu, przez co powstają coraz lepszej jakości, bardziej pojemne i szybsze w ładowaniu baterie. Może się zdarzyć, że najnowszy model SUVa posiada baterie, które magazynują energię ponadprzeciętnie szybko, przez co samochód jest w stanie wrócić na drogę (naładowany do pełna lub do określonego poziomu) szybciej niż np. małe auto miejskie, dostępne na rynku od kilku lat i bazujące na nieco starszej technologii. Jak sprawdzić ten parametr? Oczywiście tworząc własny ranking aut elektrycznych pod względem czasu ładowania z wykorzystaniem naszego narzędzia.
Małe auta elektryczne - ranking
W Internecie nie brakuje różnego typu rankingów samochodów elektrycznych. W większości są one jednak tworzone subiektywnie lub według przyjętych z góry wytycznych. Portal optimalenergy.pl pozawala użytkownikom na zbudowanie własnych rankingów, według cech pojazdów dla nich najważniejszych. Szukając np. miejskiego auta elektrycznego, nie musimy szukać w wyszukiwarce haseł typu: „najtańsze miejskie samochody elektryczne”, a zaraz potem wertować kolejnych stron, by sprawdzić zasięg poszczególnych, ujętych w zestawieniu aut. Z naszą stroną stworzysz kilka rankingów, według własnych kryteriów, co pozwoli Ci oszczędzić czas oraz uniknąć pomyłki.
Na rynku pojawiają się wciąż nowe modele samochodów elektrycznych. Nasze narzędzie będzie stale aktualizowane, by zapewnić użytkownikom dostęp do wiarygodnych danych technicznych. Kryteria takie jak zasięg, cena, czas ładowania czy klasa i typ samochodu to najważniejsze parametry przy wyborze auta elektrycznego. Skorzystaj z rankingów Optimalenergy i wybierze najlepsze auto dla siebie.
Przykład wykorzystania rankingu samochodów elektrycznych
Wyobraźmy sobie, że szukamy auta elektrycznego do dojazdów do pracy. Mieszkamy w centrum miasta, jednak nasze biuro znajduje się na obrzeżach. Jest to łącznie około 20 km w jedną stronę. Pod biurem nie ma jeszcze ładowarki do pojazdów elektrycznych. Wiemy to bo sprawdziliśmy jak wygląda mapa stacji ładowania samochodów elektrycznych. Zatem na jednym ładowaniu musimy pokonać dystans do celu jak i z powrotem. To łącznie 40 km, jednak po drodze zdarzy nam się często wybrać na zakupy. Średnio każdego dnia będziemy pokonywać zatem od 50 do 70 km, ale musimy wziąć także pod uwagę ryzyko stania w miejskich korkach. Musimy zatem doliczyć pewien zapas kilometrów zasięgu, gdyż w korkach dystans pracy na baterii skróci się. W miejscu, w którym mieszkamy mamy garaż z dostępem do ładowarki, w pracy nie ma problemów z miejscami parkingowymi, gabaryty zewnętrzne auta nie są zatem dla nas najistotniejszym parametrem. Z racji trybu wykorzystania auta, bardzo istotny nie jest dla nas także czas ładowania (auto i tak będziemy podłączać do ładowarki na noc, w garażu, z rzadka uzupełniając energię np. pod centrum handlowym). Tworzymy zatem ranking interesujących nas samochodów, sortując po cenie i wielkości auta, ustalając także minimalny zasięg, np. 150 km. Możemy zdecydować się na auto nieco większe (np. kompaktowe segmentu C lub SUVa), ponieważ nie mamy problemów z parkingiem, a czas ładowania nie jest dla nas najistotniejszy. Spomiędzy aut interesującego nas segmentu, uwzględnionych w rankingu, posiadających zasięg powyżej 150 km wybieramy najbardziej atrakcyjną cenowo propozycję. Bez użycia rankingu takie porównanie zajęłoby nam zapewne bardzo dużo czasu. Jeśli już zdecydujemy się na konkretny model warto również wiedzieć ile wynosi ubezpieczenie samochodu elektrycznego. Stałe koszty utrzymania też są ważne przy podejmowaniu decyzji zakupowych.