Porównaj oferty

Audi Q4 e-tron

Gama elektrycznych SUV-ów od Audi powiększyła się w 2021 roku, za sprawą nowego modelu, jakim jest Audi Q4 e-tron. Model ten jest piątym elektrykiem od Audi i jednocześnie pierwszym samochodem elektrycznym marki zbudowanym na platformie MEB. Wyróżnia go nowoczesna aerodynamiczna sylwetka o krótszych zwisach, która jest jego cechą rozpoznawczą. Łączy w sobie jak sam producent go opisuje sportowy duch z funkcjonalnością, a jego wnętrze jest wygodne i przestronne. Jeśli chodzi o wymiary Audi Q4 e-tron mierzy 458,8 centymetra długości, 210,8 centymetra szerokości z lusterkami oraz 163,2 centymetra wysokości. Rozstaw osi w nim to natomiast 161,4 centymetra.

Audi Q4 e-tron - cena w Polsce

Audi Q4 e-tron dostępne jest do kupienia w polskich salonach od 2021 roku. Oferowane jest ono w dwóch wersjach silnikowych oraz z kilkoma pakietami wyposażenia do wyboru. W związku z tym za Audi Q4 e-tron w słabszej wersji silnikowej i z podstawowym wyposażeniem należy zapłacić od 195 100 złotych.

Z kolei za wersję tego modelu z mocniejszym silnikiem, większym akumulatorem, a tym samym także lepszym zasięgiem trzeba zapłacić od 219 100 złotych.

Jeśli chodzi o warianty wyposażenia Audi Q4 e-tron oferuje ich aż 4, z czego każdy z nich wymaga odpowiedniej dopłaty. Decydując się więc na Audi Q4 e-tron z pakietem stylistycznym:

  • edition one Geysir trzeba dopłacić do jego wyjściowej ceny 47 230 zł,
  • edition one Taifun trzeba dopłacić do jego wyjściowej ceny 49 270 zł,
  • S line trzeba dopłacić do jego wyjściowej ceny 6 970 zł,
  • Advanced trzeba dopłacić do jego wyjściowej ceny 2490 zł.

Istotną informacją jest także to, że cena Audi Q4 e-tron w jego podstawowej wersji wyposażenia w obu wariantach silnikowych mieści się w limitach pozwalających na skorzystanie z dopłat w ramach programu Mój Elektryk.

Audi Q4 e-tron - zasięg

Jeśli chodzi o zasięg Audi Q4 e-tron oferuje dla kierowców dwa warianty do wyboru. Pierwszym z nich jest model wyposażony w akumulator o pojemności 51 kWh, który pozwala przejechać na jednej pełnej baterii do 349 kilometrów. Średnie zużycie energii elektrycznej w tym modelu plasuje się natomiast na poziomie 18,6 kWh na 100 kilometrów.

Mocniejsza i droższa wersja Audi Q4 e-tron posiada natomiast akumulator o pojemności 76 kWh, co zapewnia jej zasięg do nawet 520 kilometrów, przy czym w tym przypadku średnie zużycie energii na 100 kilometrów jest także wyższe i wynosi 19,3 kWh.

Audi Q4 e-tron - dane techniczne

W przypadku osiągów niemiecki koncern samochodowy także nie zawiódł kierowców w tym modelu. Otrzymali oni bowiem wraz z Audi Q4 e-tron do wyboru dwie wersje jednostek silnikowych.

W związku z tym Audi Q4 e-tron 35 wyposażony został w silnik o mocy 125 kW, przekładającej się na 170 koni mechanicznej oraz maksymalny moment obrotowy na poziomie 310 Nm. Oznacza to więc, że przyspiesza ono od 0 do 100 km/h w 9 sekund, a maksymalna prędkość, z jaką się można nim poruszać to 160 km/h.

Mocniejsze pod względem jednostki silnikowej Audi Q4 e-tron 40 skrywa natomiast pod maską silnik o mocy 150 kW przekładających się na 204 konie mechaniczne oraz maksymalny moment obrotowy na poziomie 310 Nm. Dzięki temu model ten pomimo większej baterii, a tym samym masy własnej jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 8,5 sekundy, jednak maksymalna prędkość, jaką pozwala on osiągnąć, pozostaje na tym samym poziomie, jak w słabszym pod względem silnika modelu, czyli 160 km/h.

Napęd w Audi Q4 e-tron w obu wersjach przenoszony jest na tylną oś za pomocą jednostopniowej automatycznej skrzyni biegów.

Aktualności
Auta hybrydowe a elektryczne
9 maj 2019
Auta hybrydowe a elektryczne

Za kilkanaście lat auta spalinowe powinny odejść w zapomnienie, a o prym na rynku motoryzacyjnym będą walczyć tylko pojazdy hybrydowe i elektryczne. Oba typy są uważane za dużo bardziej przyjazne środowisku i to w nich jest pokładana nadzieja na zmniejszenie poziomu zanieczyszczeń w aglomeracjach. Naukowcy i technolodzy wciąż prowadzą badania nad stworzeniem możliwie najlepszych maszyn, które nie będą odstraszały nabywców z powodu słabych osiągów i wysokiej ceny.

Czytaj więcej
Samochody elektryczne a VAT
13 cze 2022
Samochody elektryczne a VAT

Rozszerzenie zakresu beneficjentów, którzy od 22 listopada 2021 roku mogą skorzystać z dofinansowań na zakup samochodów elektrycznych o podmioty niebędące osobami fizycznymi, w tym także przedsiębiorców miało sprawić, że firmy chętniej zaczną decydować się na rozbudowę swojej floty pojazdów o zeroemisyjne elektryki. W praktyce okazuje się jednak, że o ile zakup samochodu elektrycznego do firmy może być dzięki temu tańszy, kwestię związane z rozliczaniem VAT-u pozostają w tym przypadku niezmienne. 

Czytaj więcej
Auta elektryczne: czy warto spróbować?
19 cze 2023
Auta elektryczne: czy warto spróbować?

Popularność samochodów elektrycznych z roku na rok rośnie coraz bardziej. Zgodnie z danymi wykazywanymi przez PZPM i PSPA pod koniec grudnia 2022 roku w Polsce zarejestrowanych było 61 570 sztuk aut elektrycznych, czyli o 33% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Pomimo to wciąż nie brakuje wątpliwości związanych z tym czy warto inwestować w auto elektryczne.

Czytaj więcej
Rozwój elektromobilności w Polsce
23 kwi 2019
Rozwój elektromobilności w Polsce

Na polskich drogach coraz częściej możemy spotkać auta elektryczne. Rozwój elektromobilności w naszym kraju widoczny jest gołym okiem, jednak nadal daleko nam pod tym względem do innych państw europejskich. Samochody napędzane elektrycznością okrzyknięte zostały pojazdami przyszłości. Czy to możliwe, że za kilkanaście lat ich udział na drogach tak znacząco wzrośnie? Jak wygląda rynek aut elektrycznych obecnie i jakie są prognozy na najbliższe lata?

Czytaj więcej

Przeczytaj jeszcze