Porównaj oferty

Audi E-tron S

Pierwsze w pełni elektryczne Audi robi wrażenie. Mowa oczywiście o modelu Audi e-tron, który dostępny jest na rynku w kilku wersjach, wśród których wyróżnić można Sportback, Sportback S oraz S. Przez ekspertów elektryczny SUV od Audi określany jest jako zwinny, choć przestronny i zaskakujący osiągami. Nie ma jednak w tym nic dziwnego wymiary zewnętrzne Audi e-tron to bowiem 490 centymetrów długości, 204 centymetry szerokość wraz z lusterkami bocznymi oraz 162 centymetrów wysokości. Jego sylwetka jest nowoczesna, jednak ponadczasowa, przez co elektryczne Audi e-tron zyskało wielu fanów.

Cena Audi e-tron

Choć Audi e-tron to pierwszy w pełni elektryczny samochód tej marki jego cena jest adekwatna do ceny innych modeli aut spod szyldu czteropierścieniowej marki. W związku z tym klasyczne Audi e-tron kosztuje w salonach od 308 400 złotych i dostępne jest w 6 wersjach silnikowych, z czego cena najdroższej to od 371 000 złotych. Do tego oferowane jest wraz z trzema wersjami wyposażenia do wyboru dla kierowców oraz 4 liniami i pakietami do wyboru.

Audi e-tron Sportback to natomiast wydatek rzędu od 319 700 złotych. Jeśli chodzi o wyposażenie, jakie mogą dobrać do niego kierowcy, niezmiennie oferowane jest ono także w 3 wariantach, w przypadku wersji silnikowych jest ich również 6.

Kolejny model Audi e-tron w wersji S trzeba zapłacić już nieco więcej, gdyż jego ceny rozpoczynają się od 419 900 złotych, wariant Audi e-tron S Sportback to natomiast najdroższa opcja, której ceny w salonach rozpoczynają się od 426 200 złotych.

Zasięg Audi e-tron

Dość spora rozpiętość cenowa wynosząca ponad 100 000 złotych różnicy między najtańszą a najdroższą opcją ma także swoje przełożenie, jeśli chodzi zasięg jaki zapewniają poszczególne modele Audi e-tron. Wobec tego wersja podstawowa w zależności od wersji silnikowej wyposażona jest w akumulator o pojemności:

  • dla modeli e-tron 50 quattro, advanced 50 quattro oraz S line 50 quattro 64 kWh netto, zapewniającej zasięg od 289 do 339 km, przy zużyciu energii wynoszącym średnio 25,8 kWh/100 km,
  • dla modeli e-tron 55 quattro, advanced 55 quattro oraz S line 55 quattro 86 kWh netto, zapewniającej zasięg od 370 do 438 km, przy zużyciu energii wynoszącym średnio 26,1 kWh/100 km.

Wersja Audi e-tron Sportback wyposażona jest także w zależności od wersji silnikowej w akumulator o pojemności 64 oraz 86 kWh netto. Przy czym zapewniają one zasięg odpowiednio do 347 km, przy zużyciu energii na średnim poziomie 25,5 kWh/100 km oraz do 448 km, przy zużyciu energii na średnim poziomie 24 kWh/100 km.

W przypadku Audi e-tron S mamy natomiast do czynienia z akumulatorem o pojemności 86 kWh oferującym zasięg do 372 kilometrów, przy średnim zużyciu energii wynoszącym 26,2 kWh/100 km. Z kolei Audi e-tron S Sportback wyposażone również w akumulator o pojemności 86 kWh gwarantuje zasięg do 377 kilometrów.

Dane techniczne Audi e-tron

Podobnie jak w przypadku zasięgu, także, jeśli chodzi o dane techniczne jest w czym wybierać w przypadku elektrycznych modeli Audi e-tron. Podstawowa wersja modelu dostępna jest bowiem w salonach w 6 wariantach silnikowych:

  • e-tron 50 quattro, advanced 50 quattro oraz S line 50 quattro o mocy 230 kW i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm przekładających się na maksymalną prędkość jaką można nim rozwiązać wynoszącą do 190 km/h, a także przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy,
  • e-tron 55 quattro, advanced 55 quattro oraz S line 55 quattro o mocy 300 kW i maksymalnym momencie obrotowym 664 Nm przekładających się na maksymalną prędkość jaką można nim rozwiązać wynoszącą do 200 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy.

Audi e-tron Sportback podobnie jak podstawowa wersja oferuje także 6 wersji silnikowych o tych samych parametrach zarówno jeśli chodzi o ich moc, jak i osiągi jakie pozwalają one uzyskać.

W przypadku Audi e-tron S oraz Audi e-tron Sportback S producent wyposażył je natomiast w silniki o mocy 370 kW i o maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 973 Nm. Przekłada się to więc na maksymalną prędkość możliwą do rozwinięcia nim dochodzącą do 210 km/h, oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy.

Aktualności
Samochody elektryczne a VAT
13 cze 2022
Samochody elektryczne a VAT

Rozszerzenie zakresu beneficjentów, którzy od 22 listopada 2021 roku mogą skorzystać z dofinansowań na zakup samochodów elektrycznych o podmioty niebędące osobami fizycznymi, w tym także przedsiębiorców miało sprawić, że firmy chętniej zaczną decydować się na rozbudowę swojej floty pojazdów o zeroemisyjne elektryki. W praktyce okazuje się jednak, że o ile zakup samochodu elektrycznego do firmy może być dzięki temu tańszy, kwestię związane z rozliczaniem VAT-u pozostają w tym przypadku niezmienne. 

Czytaj więcej
Czy auta elektryczne mają skrzynie biegów?
14 lis 2022
Czy auta elektryczne mają skrzynie biegów?

W dzisiejszych czasach rozwój nowoczesnych technologii oraz ogólne nastawienie proekologiczne sprawia, że samochody elektryczne na całym świecie stają się coraz popularniejsze. Innowacyjne auta elektryczne dostępne na rynku zazwyczaj występują bez skomplikowanej skrzyni biegów na pokładzie.

Czytaj więcej
Ile kosztuje bateria do samochodu elektrycznego?
3 mar 2022
Ile kosztuje bateria do samochodu elektrycznego?

Choć w przypadku samochodów elektrycznych wiele mówi się o ich ekologiczności ze względu na zeroemisyjność spalin, niskich kosztach podróżowania nimi, to nie wiele wiadomo tak naprawdę, ile trzeba zapłacić za ich naprawę. A przecież samochody elektryczne, jak każdy inny pojazd mogą ulec wypadkowi lub awarii ze względu na zużycie ich części i wymagać serwisowania. Ponadto pozostaje jeszcze kwestia baterii, której żywotność wynosi, jak zapewnia większość producentów samochodów elektrycznych do 8 lat lub 160 000 przejechanych kilometrów. Dlatego też poniżej skupiamy się na tym, jaka jest cena baterii do samochodów elektrycznych.

Czytaj więcej
Rozwój elektromobilności w Polsce
23 kwi 2019
Rozwój elektromobilności w Polsce

Na polskich drogach coraz częściej możemy spotkać auta elektryczne. Rozwój elektromobilności w naszym kraju widoczny jest gołym okiem, jednak nadal daleko nam pod tym względem do innych państw europejskich. Samochody napędzane elektrycznością okrzyknięte zostały pojazdami przyszłości. Czy to możliwe, że za kilkanaście lat ich udział na drogach tak znacząco wzrośnie? Jak wygląda rynek aut elektrycznych obecnie i jakie są prognozy na najbliższe lata?

Czytaj więcej

Przeczytaj jeszcze