Audi E-Tron GT

Sportowe, piękne i robiące zjawiskowe wrażenie, a do tego elektryczne, takie jest właśnie Audi e-tron GT, które jest obecnie najmocniejszym samochodem elektrycznym w ofercie tej marki. Nie da się ukryć, że model ten wzorowany był na Porsche Taycana, choć prezentuje się w porównaniu do niego o niebo lepiej. Udowadnia tym samym, że samochody elektryczne także mogą cieszyć fanów sportowych aut. Jego wnętrze jest przestronne i naszpikowane elektroniką. Wymiary Audi e-tron GT to niemal 5 metrów długości (499 centymetrów) oraz 216 centymetrów szerokości wraz z lusterkami i 141 centymetrów wysokości.

Cena Audi e-tron GT

Piękna sportowa sylwetka Audi e-tron GT oraz doskonałe parametry użytkowe mają jednak swoje odzwierciedlenie w cenie. Za podstawową wersję modelu tego samochodu elektrycznego należy bowiem zapłacić od 451 830 złotych. Dodatkowo opcjonalnie kierowcy otrzymują także do wyboru dwa pakiety wyposażenia — Dynamic oraz Dynamic Plus dodatkowo płatne odpowiednio 21 850 złotych i 24 340 złotych, a także możliwość wyboru z dwóch pakietów stylistycznych Audi exclusive.

Audi e-tron GT dostępne jest także w wersji RS, w tym przypadku jego ceny rozpoczynają się natomiast od 608 130 złotych. W obu przypadkach Audi e-tron GT jest więc modelem, na który nie każdy kierowca będzie sobie mógł pozwolić.

Zasięg Audi e-tron GT

Jeśli chodzi o zasięg Audi e-tron GT w wariancie Quattro wyposażone jest w akumulator o pojemności 83,7 kWh netto, co zapewnia mu zasięg deklarowany przez producenta na poziomie od 449 do 488 kilometrów. Zużycie energii na 100 kilometrów w tym modelu wynosi natomiast w cyklu mieszanym od 19,9 do 21,8 kWh.

Mocniejsze Audi e-tron GT RS skrywa w sobie ten sam akumulator o pojemności netto wynoszącej 83,7 kWh. Przekłada się to więc na jego zasięg wynoszący w cyklu mieszanym od 451 do 472 kilometrów, przy jednoczesnym zużyciu energii plasującym się na poziomie w granicach od 20,6 do 21,7 kWh na 100 kilometrów.

Dane techniczne Audi e-tron GT

Audi e-tron GT zaskakuje kierowców nie tylko swoim designem i bardzo przyzwoitym zasięgiem, ale także danymi technicznymi. Dostępny jest w dwóch wersjach GT 60 Quattro oraz GR Quattro RS. 

Model GT 60 Quattro wyposażony jest wobec tego w silnik o mocy 350 kW i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 640 Nm. Przekłada się to więc na:

  • maksymalną prędkość, jaką może on rozwinąć wynoszącą 245 km/h,
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy przy masie własnej 2254 kilogramów.

Z kolei Audi e-tron GT RS wyposażone jest w silnik o mocy 440 kW i o maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 830 Nm. Oznacza to więc, że maksymalnie może się on rozpędzić do 250 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza zaledwie w 3,3 sekundy.

Oba te modele zapewniają więc wiele frajdy z prowadzenia nowoczesnego elektrycznego auta, które z czystym sumieniem może być określane jako sportowy elektryk. Przy czym nie brakuje głosów, że jeśli chodzi o droższą wersję Audi e-tron GT, czyli RS nie różni się ona zbytnio od tej klasycznej pod względem wyposażenia czy stylistyki.