Porównaj oferty

Audi E-Tron GT

Sportowe, piękne i robiące zjawiskowe wrażenie, a do tego elektryczne, takie jest właśnie Audi e-tron GT, które jest obecnie najmocniejszym samochodem elektrycznym w ofercie tej marki. Nie da się ukryć, że model ten wzorowany był na Porsche Taycana, choć prezentuje się w porównaniu do niego o niebo lepiej. Udowadnia tym samym, że samochody elektryczne także mogą cieszyć fanów sportowych aut. Jego wnętrze jest przestronne i naszpikowane elektroniką. Wymiary Audi e-tron GT to niemal 5 metrów długości (499 centymetrów) oraz 216 centymetrów szerokości wraz z lusterkami i 141 centymetrów wysokości.

Cena Audi e-tron GT

Piękna sportowa sylwetka Audi e-tron GT oraz doskonałe parametry użytkowe mają jednak swoje odzwierciedlenie w cenie. Za podstawową wersję modelu tego samochodu elektrycznego należy bowiem zapłacić od 451 830 złotych. Dodatkowo opcjonalnie kierowcy otrzymują także do wyboru dwa pakiety wyposażenia — Dynamic oraz Dynamic Plus dodatkowo płatne odpowiednio 21 850 złotych i 24 340 złotych, a także możliwość wyboru z dwóch pakietów stylistycznych Audi exclusive.

Audi e-tron GT dostępne jest także w wersji RS, w tym przypadku jego ceny rozpoczynają się natomiast od 608 130 złotych. W obu przypadkach Audi e-tron GT jest więc modelem, na który nie każdy kierowca będzie sobie mógł pozwolić.

Zasięg Audi e-tron GT

Jeśli chodzi o zasięg Audi e-tron GT w wariancie Quattro wyposażone jest w akumulator o pojemności 83,7 kWh netto, co zapewnia mu zasięg deklarowany przez producenta na poziomie od 449 do 488 kilometrów. Zużycie energii na 100 kilometrów w tym modelu wynosi natomiast w cyklu mieszanym od 19,9 do 21,8 kWh.

Mocniejsze Audi e-tron GT RS skrywa w sobie ten sam akumulator o pojemności netto wynoszącej 83,7 kWh. Przekłada się to więc na jego zasięg wynoszący w cyklu mieszanym od 451 do 472 kilometrów, przy jednoczesnym zużyciu energii plasującym się na poziomie w granicach od 20,6 do 21,7 kWh na 100 kilometrów.

Dane techniczne Audi e-tron GT

Audi e-tron GT zaskakuje kierowców nie tylko swoim designem i bardzo przyzwoitym zasięgiem, ale także danymi technicznymi. Dostępny jest w dwóch wersjach GT 60 Quattro oraz GR Quattro RS.

Model GT 60 Quattro wyposażony jest wobec tego w silnik o mocy 350 kW i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 640 Nm. Przekłada się to więc na:

  • maksymalną prędkość, jaką może on rozwinąć wynoszącą 245 km/h,
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy przy masie własnej 2254 kilogramów.

Z kolei Audi e-tron GT RS wyposażone jest w silnik o mocy 440 kW i o maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 830 Nm. Oznacza to więc, że maksymalnie może się on rozpędzić do 250 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza zaledwie w 3,3 sekundy.

Oba te modele zapewniają więc wiele frajdy z prowadzenia nowoczesnego elektrycznego auta, które z czystym sumieniem może być określane jako sportowy elektryk. Przy czym nie brakuje głosów, że jeśli chodzi o droższą wersję Audi e-tron GT, czyli RS nie różni się ona zbytnio od tej klasycznej pod względem wyposażenia czy stylistyki.

Aktualności
Dopłaty do samochodów elektrycznych
21 kwi 2022
Dopłaty do samochodów elektrycznych

Nie ulega wątpliwości to, że w samochodach elektrycznych pokładane są duże nadzieję związane ze zmniejszeniem emisji spalin w miastach. W związku z tym większość państw europejskich stara się przekonywać na różne sposoby kierowców do rezygnacji z modeli spalinowych na rzecz aut elektrycznych. Nie inaczej jest także w Polsce, gdzie na zakup samochodu elektrycznego można otrzymać dopłatę w ramach programu Mój elektryk, do którego kolejnej edycji nabór wniosków ruszył 22 listopada 2021 roku. 

Czytaj więcej
Ile trwa ładowanie samochodu elektrycznego?
18 wrz 2021
Ile trwa ładowanie samochodu elektrycznego?

Dla przeciwników w pełni elektrycznych samochodów głównym argumentem jest czas, jaki należy poświęcić na ich naładowanie, zwłaszcza podczas długich tras, kiedy ich zasięg jest niedostateczny, aby pokonać je na jednym akumulatorze. Mają w tym trochę racji, gdyż ładowanie auta elektrycznego na pewno nie trwa tyle, co tankowanie samochodów spalinowych, jednak czas ten nie jest także tak duży, aby go aż tak strasznie demonizować. Poza tym jest świetną okazją na zrobienie sobie przerwy od siedzenia za kółkiem, wpływającej na zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Jeśli więc jesteś ciekaw, ile trwa ładowanie samochodu elektrycznego i od czego to zależy, zachęcamy do lektury.

Czytaj więcej
Czym się różni samochód hybrydowy od elektrycznego?
19 maj 2022
Czym się różni samochód hybrydowy od elektrycznego?

Samochody z napędem hybrydowym oraz w pełni elektrycznym jeszcze do niedawna były rzadkością obecnie coraz więcej pojazdów poruszających się po drogach to modele nisko lub zeroemisyjne. I choć oba te rodzaje samochodów zaliczane są do modeli, które są przyjazne środowisku, znacznie się one od siebie różnią przede wszystkim pod względem zastosowanego w nich napędu. W związku z tym, czym jest samochód elektryczny oraz hybrydowy, a także jakie są ich zalety?

Czytaj więcej
Ładowanie samochodów elektrycznych w domu
11 paź 2021
Ładowanie samochodów elektrycznych w domu

Samochody elektryczne zasilane energią skumulowaną w zastosowanych akumulatorach tak samo, jak modele spalinowe wymagają tankowania. Jednak nie paliwem, a prądem. Ich ładowanie może odbywać się więc zarówno na ogólnodostępnych stacjach ładowania w miastach lub przy drogach szybkiego ruchu, jak i w domu. Poniżej skupiamy się jednak wyłącznie na kwestiach związanych z ładowaniem samochodów elektrycznych w domu, omawiając dwie dostępne metody oraz związane z tym koszty.

Czytaj więcej

Przeczytaj jeszcze