Z tego artykułu dowiesz się
Choć Renault Megane dla większości osób w żaden sposób nie kojarzy się z samochodem elektrycznym, francuski koncern postawił na zmiany i postanowił wprowadzić do swojej oferty ekologicznych aut zasilanych w pełni energia elektryczną nowy model, właśnie pod tą nazwą. Renault Megane E-Tech zyskał nie tylko nowy, elektryczny napęd, ale także nowy rodzaj nadwozia z klasycznego dobrze znanego hatchbacka zamienił się w crossover bazujący na platformie CMF-EV. Posiada on więc wymiary wynoszące 421 centymetrów długości, 178 centymetrów szerokości o 150 centymetrów wysokości oraz przestronne wnętrze uzyskane za pomocą rozstawu osi wynoszącego 270 centymetrów. Nowe Renault Megane ma być dostępne w sprzedaży od marca 2022 roku, jednak już teraz można składać na nie wstępne zamówienia.
Renault Megane — cena w Polsce
Ze względu na fakt, iż Renault Megane E-Tech ma trafić do sprzedaży dopiero w przyszłym roku, obecnie nie jest znana jeszcze dokładna cena tego modelu. Wiadomo natomiast, że dostępny on będzie w kilku wariantach wyposażenia do wyboru, z możliwością personalizacji jego lakieru nadwozia, a także dwóch wersjach silnikowych. Oznacza to więc, że cena za Renault Megane E-Tech zależna będzie z pewnością od parametrów, na które zdecydują się jego przyszli właściciele.
Renault Megane — zasięg
Na szczęście, jeśli chodzi o zasięg Renault Megane E-Tech wiadomo już więcej. Auto to ma być więc wyposażone w akumulator dostępny w dwóch wersjach pojemnościowych - 40 kWh oraz 60 kWh. Z czego pierwsza z nich przeznaczona jest do wariantu samochodu wyposażonego w również słabszy silnik.
W związku z tym Renault Megane E-Tech ma zapewniać zasięg na poziomie:
- do 300 kilometrów w przypadku akumulatora 40 kWh,
- do nawet 470 kilometrów w przypadku akumulatora 60 kWh.
Jeśli chodzi o samo zużycie energii, auto to ma je utrzymywać natomiast na poziomie około 12,8 kWh na 100 kilometrów.
Koncern zapowiada, że na zastosowane w Renault Megane E-Tech akumulatory przysługiwać będzie 8-letnia gwarancja, która zapewni, że jeśli pojemność baterii spadnie do poziomu poniżej 70%, możliwa będzie jej nieodpłatna wymiana.
Renault Megane — dane techniczne
Renault Megane E-Tech w przypadku parametrów użytkowych prezentuje się także obiecująco. Jego przyszli posiadacze mają mieć bowiem do wyboru dwa warianty silnika. Pierwszy z nich ma mieć więc 130 koni mechanicznych oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 250 Nm, z kolei drugi to jednostka posiadająca 217 koni mechanicznych o maksymalnym momencue obrotowy na poziomie 300 Nm pozwalający uzyskać przyspieszenie od 0 do 100 kilometrów na godzinę w 7,4 sekundy.
Sam napęd Renault Megane E-Tech ma mieć natomiast zastosowany na przednią oś, a jego silnik ulokowany będzie przy tylnej osi, co w połączeniu z wagą wynoszącą około 1624 kg sprawia, że nie można go raczej nazwać demonem prędkości.
Renault Megane — Ciekawostki
Renault Megane E-Tech to pierwszy krok do pełnej elektryfikacji tego modelu francuskiego koncernu, który w wersji spalinowej oraz hybrydowej ma być produkowany jeszcze wyłącznie do 2024 roku. Ciekawostką jest również to, że Renault Megane E-Tech wyposażony jest także w polskie akcenty w postaci dostarczanych przez siedzibę LG Chem w Polsce ogniw NMC, wykonywanych z niklu, manganu i kobaltu. Ponadto baterie stosowane w Renault Megane E-Tech będzie można także szybko ugasić, dzięki opracowanemu przy współpracy ze specjalistami od pożarnictwa systemowi Fireman Access. Nie pozostaje więc nic innego jak czekać na premierę nowego Renault Megane E-Tech w salonach, która zbliża się wielkimi krokami.