Porównaj oferty

Mitsubishi samochód elektryczny

Historia samochodów elektrycznych Mitsubishi sięga lat 60 XX. wieku. Wówczas firma Mitsubishi Heavy Industries podpisała umowę z przedsiębiorstwem Tokyo Electric Power, której celem było zbudowanie i przetestowanie samochodów elektrycznych. Celem projektu była walka z zanieczyszczeniem miast, które już wówczas mocno dawało się we znaki japońskiemu społeczeństwu. Po kilku latach prac, powstało dziesięć prototypowych aut na prąd Mitsubishi. Były to pojazdy dostawcze, bazujące na konwencjonalnym modelu Minica Van, zasilane z użyciem zwykłych akumulatorów kwasowo-ołowiowych. Ich dane techniczne nie były imponujące z dzisiejszego punktu widzenia, ale prace kontynuowano, tworząc na bazie Minici kolejne wersje, w tym osobowe. Nie wyjechały one jednak na drogi publiczne, lecz zostały przekazane przedsiębiorstwom, najczęściej energetycznym.

W kolejnych latach Mitsubishi, podobnie jak większość światowych producentów, odeszło od idei zelektryfikowanych pojazdów. Dominacja napędów spalinowych była tak duża, że nikt nie dostrzegał szans na odwrócenie trendu. Japoński koncern zapleczowo kontynuował jednak prace nad samochodami elektrycznymi, czekając na odpowiedni moment, by powrócić do tematu. Ten czas nadszedł pod koniec pierwszej dekady XXI w. Wówczas Mitsubishi zaskoczyło motoryzacyjny świat, wprowadzając samochód elektryczny do produkcji seryjnej. Był nim model i-MiEV - niewielki samochód miejski, plasujący się w segmencie A, konstrukcyjnie oparty na modelu i, wyposażonym w silnik benzynowy. Futurystyczne nadwozie modelu oraz elektryczny napęd szybko przykuły światową uwagę. Mitsubishi i-MiEV był jednym z pierwszych powszechnie dostępnych samochodów elektrycznych na rynku. Bycie prekursorem opłaciło się, gdyż w ciągu kilku lat Mitsubishi wyprodukowało kilkadziesiąt egzemplarzy tego auta. Projekt przyciągnął także zainteresowanie Francuzów, czyli koncernu PSA (Peugeot, Citroen), który także zapragnął uzupełnić swoją ofertę elektrycznym autem. Na mocy umowy, produkowany przez Mitsubishi samochód elektryczny oferowany był od 2010 r. także jako Peugeot i-On oraz Citroen C-Zero.

Wydawało się, że marka Mitsubishi będzie kontynuowała swoją wizję elektromobilności, wypuszczając na rynek kolejne auta na prąd. Tak się jednak nie stało, gdyż Japończycy postawili na rozwiązania hybrydowe. Połączenie silnika elektrycznego ze spalinowym okazało się lepszym rozwiązaniem w drugiej dekadzie XX w. Mitsubishi znów zostało prekursorem wypuszczając w 2013 r. na rynek model Outlander PHEV, czyli hybrydę typu Plug-in - ładowany z gniazdka elektrycznego pojazd, który potrafi przejechać pewien dystans w sposób całkowicie bezemisyjny - silnik spalinowy uruchamia się dopiero, gdy wyczerpie się energia zamontowanych na pokładzie baterii.

Mitsubishi modele elektryczne

Ile kosztuje auto elektryczne marki Mitsubishi?

Z racji tego, że Mitsubishi oferuje swoje samochody elektryczne już od wielu lat, cena była poddawana wielokrotnym korektom. Mimo wszystko należy uznać ją za wysoką. Jak przystało na pioniera elektromobilności, Mitsubishi wysoko wyceniło swój samochód elektryczny, a cena początkowa znacznie przekraczała 150 tys. zł. Wraz z upływem czasu oraz pojawieniem się na rynku konkurencji w segmencie aut na prąd, cena spadała. Nadal można ją jednak uznać za wysoką na tle rynku.

Samochody elektryczne Mitsubishi - zasięgi

Pierwszy seryjnie produkowany samochód elektryczny marki Mitsubishi dysponował zasięgiem, pozwalającym przejechać realnie od ok. 100 do 150 km. Zasięg maksymalny szacowano za to na ponad 200 km. Osiągnięcie takiego wyniku wiązało się jednak z bardzo umiejętnym i delikatnym obchodzeniem się z pedałem przyspieszenia. Samochody elektryczne Mitsubishi nowej generacji mają dysponować o wiele lepszym zasięgiem. Dane techniczne tych modeli opiszemy jednak dopiero za jakiś czas.

Auta marki Mitsubishi - dane techniczne

W pełni elektryczny samochód Mitsubishi dysponował silnikiem o mocy 69 KM. Z czasem moc uległa zmianie na plus w związku z wprowadzanymi ulepszeniami. Czy auto na prąd Mitsubishi wyróżnia się czymś na tle rynku? Dziś raczej już nie, dlatego też fani marki oczekują na premierę nowych elektrycznych pojazdów z logiem złożonym z trzech diamentów. W momencie, gdy japoński producent wprowadzał swój model na europejskie rynki, był on całkowitą nowością i praktycznie nie miał konkurencji w swoim segmencie. Warto zaznaczyć, że system napędowy elektrycznego Mitsubishi i-MiEV wykorzystano również w pojeździe dostawczym o nazwie Minicab MiEV, który został wprowadzony na rynek w 2011 roku i sprzedany w ponad tysiącu egzemplarzy na japońskim rynku. Pojazdy dobrze sprawdziły się w codziennej eksploatacji, poruszając się przede wszystkim w przestrzeni miejskiej.

Aktualności
Ile kosztuje bateria do samochodu elektrycznego?
3 mar 2022
Ile kosztuje bateria do samochodu elektrycznego?

Choć w przypadku samochodów elektrycznych wiele mówi się o ich ekologiczności ze względu na zeroemisyjność spalin, niskich kosztach podróżowania nimi, to nie wiele wiadomo tak naprawdę, ile trzeba zapłacić za ich naprawę. A przecież samochody elektryczne, jak każdy inny pojazd mogą ulec wypadkowi lub awarii ze względu na zużycie ich części i wymagać serwisowania. Ponadto pozostaje jeszcze kwestia baterii, której żywotność wynosi, jak zapewnia większość producentów samochodów elektrycznych do 8 lat lub 160 000 przejechanych kilometrów. Dlatego też poniżej skupiamy się na tym, jaka jest cena baterii do samochodów elektrycznych.

Czytaj więcej
Samochód elektryczny czy hybryda: co będzie dla Ciebie lepsze?
11 sty 2024
Samochód elektryczny czy hybryda: co będzie dla Ciebie lepsze?

Samochody zasilane energią elektryczną z roku na rok są coraz częściej wybieranymi modelami przez kierowców. Dostępne są one zarówno w wersji wyłącznie elektrycznej, jak i hybrydowej. Jeśli więc nie wiesz, czy samochód elektryczny, czy hybryda będzie dla Ciebie lepszy, koniecznie zapoznaj się z najważniejszymi informacjami na ich temat, które pomogą Ci podjąć odpowiednią decyzję.

Czytaj więcej
Samochody elektryczne a VAT
13 cze 2022
Samochody elektryczne a VAT

Rozszerzenie zakresu beneficjentów, którzy od 22 listopada 2021 roku mogą skorzystać z dofinansowań na zakup samochodów elektrycznych o podmioty niebędące osobami fizycznymi, w tym także przedsiębiorców miało sprawić, że firmy chętniej zaczną decydować się na rozbudowę swojej floty pojazdów o zeroemisyjne elektryki. W praktyce okazuje się jednak, że o ile zakup samochodu elektrycznego do firmy może być dzięki temu tańszy, kwestię związane z rozliczaniem VAT-u pozostają w tym przypadku niezmienne. 

Czytaj więcej
Auta elektryczne: czy warto spróbować?
19 cze 2023
Auta elektryczne: czy warto spróbować?

Popularność samochodów elektrycznych z roku na rok rośnie coraz bardziej. Zgodnie z danymi wykazywanymi przez PZPM i PSPA pod koniec grudnia 2022 roku w Polsce zarejestrowanych było 61 570 sztuk aut elektrycznych, czyli o 33% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Pomimo to wciąż nie brakuje wątpliwości związanych z tym czy warto inwestować w auto elektryczne.

Czytaj więcej

Przeczytaj jeszcze