Wprowadzone do salonów sprzedaży w drugiej połowie 2021 roku nowe Berlingo z w pełni elektrycznym napędem od koncernu samochodowego Citroen to auto, które w zależności od wybranego modelu sprawdzi się zarówno w pracy, jak i jako rodzinny samochód. Citroen e-Berlingo dostępny jest bowiem w wersji dostawczej oraz osobowej. Przy czym w każdym z wariantów nieco różni się one między sobą swoją stylistyką. Rodzinny, osobowy Citroen e-Berlingo posiada nieco łagodniejszą linię sylwetki oraz zredukowaną wielkość przedniego zderzaka, przez co prezentuje się po prostu nieco bardziej estetycznie od swojej dostawczej odmiany. Pomimo to obie wersje są sprzedawane w dwóch wariantach, jeśli chodzi o ich wymiary.
Citroen e-Berlingo dostępny jest do kupienia w salonach wyłącznie w jednej wersji silnikowej, jednak w dwóch wariantach, jeśli chodzi o jego przeznaczenie — wariant dostawczy lub osobowy, przy czym ten dzieli się jeszcze na 4 dodatkowe wersje oraz w dwa wymiary nadwozia.
W związku z tym ceny Citroena e-Berlingo w osobowym wariancie zaczynają się od:
Dostawczy Citroen e-Berlingo to natomiast wydatek rzędu od:
W przypadku zasięgu każdy Citroen e-Berlingo został wyposażony w ten sam akumulator o pojemności 50 kWh. W związku z tym według producenta jego zasięg zarówno dla modeli M o wymiarach 440,3 centymetra długości, 210,7 centymetra szerokości oraz 1825 centymetra wysokości, jak i XL dłuższych o 35 centymetrów wynosi do 245 kilometrów. Przy czym średnie zużycie energii przez Citroen e-Berlingo plasuje się na poziomie od 17,5 do 19,4 kWh na 100 kilometrów.
Pod maską Citroen e-Berlingo zarówno w wersji osobowej, jak i dostawczej bez względu na jego wariant wymiarowy skrywa z kolei silnik o mocy 100 kW i 136 KM oraz o maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 260 Nm. Dzięki temu przyspiesza on od 0 do 100 km/h w maksymalnie 11,7 sekundy, z kolei od 80 do 120 km/h w 9,4 sekundy, a maksymalna prędkość, z jaką można się nim poruszać po drogach, wynosi 130 km/h. Citroen e-Berlingo dla kierowców oferuje do wyboru trzy tryby jazdy — Power, Normal oraz Eco, od których zależne jest także zużycie energii na 100 kilometrów.
W przypadku modeli dostawczych ich objętość przestrzeni ładunkowej wynosi natomiast 2370 m3 w wariancie M oraz 2350 m3 w wariancie XL. Citroen e-Berlingo stworzony został w tej opcji przez markę z myślą o firmach budowlanych czy remontowych. Doskonale jest w stanie bowiem pomieścić w swoim wnętrzu zarówno niezbędne narzędzia oraz materiały, jak i pracowników. W przypadku osobowego Citroena e-Berlingo oferuje on natomiast pełen komfort podczas podróżowania nim nie tylko dla kierowcy, ale także wszystkich pasażerów.