Dostępny w sprzedaży od 2019 roku Peugeot e-208 w wersji z 5 drzwiowym nadwoziem to model, który równolegle oferowany jest także standardowej wersji spalinowej. Wyróżnia się on przede wszystkim dopracowaną konstrukcją, a także ciekawym nowoczesnym wyglądem, który przyciąga uwagę podczas poruszania się nim po drogach. Na minus w tym modelu można natomiast wymienić, chociażby niewiele miejsca na tylnej kanapie, co sprawia, że podróż nim nie jest do końca komfortowa dla pasażerów. Wynika to między innymi z tego, że Peugeot e-208 zaliczany jest do samochodów elektrycznych z segmentu B oraz ma wymiary wynoszące odpowiednio 405,5 centymetra, 196 centymetrów, 143 centymetry długości, szerokości wraz z lusterkami oraz wysokości. Rozstaw osi Peugeota e-208 to natomiast 254 centymetry, a jego bagażnik ma pojemność bazową 265 litrów z możliwością powiększenia jej do 960 litrów.
Choć Peugeot e-208 dostępny jest w salonach wyłącznie w jednej wersji silnikowej, jeśli chodzi o napęd elektryczny, to pod względem jego wyposażenia kierowcy mają naprawdę spory wybór. Koncern udostępnił bowiem ich aż 6 wariantów. W związku z tym ceny Peugeot e-208 w zależności od wyboru rozpoczynają się od:
Jak więc widać Peugeot e-208 nawet w wersji z najbogatszym wyposażeniem mieści się w limitach kwotowych rządowego programu dofinansowań zakupu auta elektrycznego Mój Elektryk.
Peugeot e-208 wyposażony jest w akumulator o pojemności 50 kWh. Wobec tego zapewnia on możliwość przejechania nim na jednym ładowaniu do 340 kilometrów. Zasięg zwiększany jest w nim jednak podczas jazdy za sprawą zastosowanego systemu rekuperacji.
Z kolei samo ładowanie tego modelu samochodu elektrycznego prezentuje się korzystnie pod względem czasowym. W przypadku ładowarki 100 kW od 10 do 80% ładuje się on bowiem w około 30 minut. Przy użyciu ładowarki typu Wallbox o mocy 11 kW pełen stan baterii uzyskać można po około 5 godzinach. Standardowe gniazdo ładuje Peugeot e-208 do pełna z kolei w ponad 24 godziny.
Jeśli chodzi o dane techniczne oraz osiągi jakie zapewnia Peugeot e-208 pod jego maską możemy znaleźć silnik o mocy 136 koni mechanicznych, oraz o maksymalnym momencie obrotowym przekładającym się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,1 sekundy. Maksymalna prędkość z jaką można się natomiast poruszać tym modelem po drogach to 150 km/h.
Zastosowany w Peugeot e-208 napęd przekazuje moc na przednią oś pojazdu. Auto jest zrywne i pozwala z łatwością poruszać się nim po mieście. To, co dla jednych może być zaletą, dla drugich może być jednak wadą, gdyż za sprawą swoich osiągów Peugeot e-208 potrafi czasem stracić trakcje, dlatego należy uważać podczas jego prowadzenia.