Ford Mustang Mach-E

Zaprezentowany oficjalnie w 2019 roku Ford Mustang mach-e to pierwszy w pełni elektryczny samochód tej marki. Jest on przestronnym i nowoczesnym modelem z segmentu D-SUV, który trafił do Polski dopiero w 2021 roku ze względu na opóźnienia związane z pandemią COVID-19 na świecie. Przez samego producenta Ford Mustang mach-e porównywany był do samochodów takiej klasy jak Porsche 911 wśród elektryków i nie można zaprzeczyć, że faktycznie prezentuje się on efektownie. Jego wymiary wynoszą 471,3 centymetra długości, 209,7 centymetra szerokości wraz z lusterkami oraz 162,4 centymetra wysokości. Osie pojazdu rozstawione są natomiast na szerokość 298,7 centymetra, dzięki temu jego wnętrze jest przestronne i zapewnia komfort podczas podróży zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. 

Ford Mustang mach-e — cena w Polsce

Elektryczny Ford Mustang mach-e dostępny jest w polskich salonach do kupienia w kilku wariantach silnikowych, różniących się między sobą także pojemnością zastosowanego w nich akumulatora oraz dwóch wersjach wyposażenia RWD i AWD. 

W związku z tym za Forda Mustanga mach-e RWD trzeba zapłacić:

  • od 216 120 złotych w wersji ze słabszym silnikiem i mniejszą pojemnością baterii,
  • od 247 570 złotych w wersji z silniejszym silnikiem oraz większą pojemnością baterii. 

Z kolei wersja AWD tego pojazdu to wydatek rzędu:

  • od 249 560 złotych w wersji ze słabszym silnikiem i mniejszą pojemnością baterii,
  • od 286 310 złotych w wersji z silniejszym silnikiem oraz większą pojemnością baterii.

Najdroższy wariant, w jakim dostępny jest Ford Mustang mach-e nie może być więc dofinansowanie z rządowego programu Mój Elektryk, gdyż jego cena nie mieści się w ustalonych dotychczas limitach cenowych dla pojazdów elektrycznych obejmowanych dofinansowaniem.

Ford Mustang mach-e — zasięg

Podobnie jak w przypadku cen także, jeśli chodzi o zasięg, jaki oferuje on kierowcom do dyspozycji Ford Mustang mach-e jest różny, choć zarówno wersja RWD, jak i AWD wyposażona jest wyłącznie w dwa rodzaje akumulatorów o pojemności 75 kWh oraz 98 kWh. Wobec tego zasięg tego modelu samochodu elektrycznego wynosi w wersji RWD:

  • dla akumulatora o pojemności 75 kWh — do 440 kilometrów,
  • dla akumulatora o pojemności 98 kWh — do 610 kilometrów.

Natomiast w wersji Ford Mustang mach-e AWD:

  • dla akumulatora o pojemności 75 kWh — do 400 kilometrów,
  • dla akumulatora o pojemności 98 kWh — do 540 kilometrów.

W każdym przypadku gwarancja na baterie to natomiast 8 lat oraz objęta jest limitem do 160 000 kilometrów. 

Ford Mustang mach-e — dane techniczne

Jeśli chodzi natomiast o dane techniczne jak już wcześniej wspomniano kierowcy w przypadku Forda Mustanga mach-e mają do wyboru 4 różnorodne wersje silnikowe pozwalające uzyskać odmienne osiągi. 

Model Ford Mustang mach-e RWD wyposażony w akumulator o pojemności 75 kWh oferuje bowiem silnik o mocy 269 koni mechanicznych i o maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 430 Nm. Dzięki temu rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy, a prędkość maksymalną, jaką pozwala on uzyskać to 180 km/h. 

Ta sama wersja Forda Mustanga mach-e jednak z akumulatorem o pojemności 98 kWh wyposażona jest natomiast w silnik o mocy 294 koni mechanicznych i o maksymalnym momencie obrotowym 430 Nm. Rozpędza się on więc od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy i pozwala rozwinąć nim tę samą maksymalną prędkość do 180 km/h, jak wariant RWD Standard Range. 

W przypadku Forda Mustanga mach-e AWD Standard Range kierowcy do dyspozycji dostają natomiast dwa silniki o mocy 269 koni mechanicznych z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 580 Nm. Parametry te przekładają się wobec tego na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,6 sekundy, prędkość maksymalna pojazdu pozostaje z kolei na tym samym poziomie. 

Ford Mustang mach-e AWD Extended Range, czyli najmocniejszy pod względem jednostki silnikowej i pojemności baterii model, pod maską skrywa 351 koni mechanicznych w postaci dwóch silników, a jego maksymalny moment obrotowy to 580 Nm. Rozpędza się on więc od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy, pomimo swojej dużej masy i pozwala rozwinąć nim prędkość do 180 km/h.

Przy czym wersja Forda Mustanga mach-e AWD w obu swoich wariantach silnikowych posiada napęd na tylną oś, z kolei w wersji RWD Standard Range oraz Extended Range napęd przekazywany jest na obie osie.