Z tego artykułu dowiesz się
W listopadzie 2020 roku odbyła się pierwsza prezentacja kolejnego już bawarskiego elektryka marki BMW. Tym razem było to BMW iX, w przypadku którego charakterystycznym elementem stają się już stosowane w poprzednich modelach spore „nerki” na froncie auta. Cała sylwetka tego modelu prezentuje się nowocześnie, zadbano w niej także o zminimalizowanie oporu powietrza oraz płaskie reflektory. Jeśli chodzi natomiast o wnętrze, BMW iX oferuje kierowcom dużo miejsca, gwarantującego komfortowe pokonywanie nawet wielu kilometrów tym elektrycznym modelem. Producent nie ukrywa, że BMW iX ma być konkurencją na rynku samochodów elektrycznych dla cieszącej się dużą popularnością w tym segmencie Tesli Model X. Wymiary BMW iX to z kolei 495 centymetrów długości, 223 centymetry szerokości wraz z lusterkami oraz 169 centymetrów wysokości. Rozstaw osi w tym modelu osadzony jest natomiast na szerokości 300 centymetrów.
Cena BMW iX
Wprowadzone niedawno do salonów BMW iX dostępne jest w dwóch wariantach silnikowych oraz w dwóch wersjach wyposażenia. W związku z tym BMW iX xDrive40 kosztuje od 357 900 złotych, a w przypadku wyposażenia w wersji Pakiet Sport od 372 300 złotych.
Chcąc natomiast zakupić mocniejszy silnikowo wariant BMW iX xDrive50 trzeba liczyć się z wydatkiem rzędu od 455 700 złotych. Przy czym jej cena rośnie do 470 100 złotych, jeśli zostanie on uzupełniony o opcjonalny Pakiet Sport.
Zasięg BMW iX
Dwie wersje silnikowe BMW iX przekładają się także na zasięg tego bawarskiego elektryka, który w zależności od niej wyposażony jest także w inny akumulator. Dlatego też model BMW iX xDrive40 skrywa w sobie akumulator o pojemności 71 kWh, który można naładować za pomocą ładowarki DC o mocy 150 kW w nieco ponad godzinę do 80%. Zapewnia on zasięg w granicach od 379 do 425 kilometrów przy zużyciu energii na 100 km na poziomie 24,5 kWh.
BMW iX xDrive50 wyposażone jest natomiast w akumulator o pojemności aż 105,2 kWh. Dzięki temu pozwala przejechać nim nawet do 630 kilometrów na jednym ładowaniu. Zużycie energii w tym modelu wynosi natomiast średnio 26,6 kWh na 100 kilometrów, a naładowanie akumulatora do 80% za pomocą ładowarki DC o mocy 50 kW trwa nieco ponad półtorej godziny.
Dane techniczne BMW iX
Podobnie jak w przypadku zasięgu także, jeśli chodzi o dane techniczne, BMW iX znacznie różni się w swoich dwóch wersjach silnikowych. Słabsza wersja, jednak wciąż wypadają przyzwoicie BMW iX xDrive40 wyposażona jest bowiem w dwa silniki o łącznej mocy 240 kW, przekładające się na 326 KM oraz o maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 630 Nm. Dzięki temu można nią rozwinąć maksymalna prędkość do 200 km/h, a przyspieszenie nią od 0 do 100 km/h zajmuje 6,1 sekundy.
BMW iX xDrive50 to natomiast wersja z mocniejszymi dwoma jednostkami silnikowymi o łącznej mocy 385 kW i 525 KM. Jej maksymalny moment obrotowy wynosi z kolei 765 Nm. Pomimo to maksymalna prędkość, jaką osiąga to BMW iX, wynosi także 200 km/h, przy czym przyspieszenie od 0 do 100 km/h uzyskiwane jest w tym przypadku w 4,6 sekundy.
Ciekawostką na temat tego modelu jest to, że według zapowiedzi koncerny na rynku ma jeszcze pojawić się BMW iX M60 z mocniejszym silnikiem, co z pewnością ucieszy fanów tej marki.