Porównaj oferty

BMW i3

BMW i3 to pierwszy z elektryków bawarskiego koncernu samochodowego, który zapoczątkował wejście tej marki na rynek aut elektrycznych, a jego popularność zaskoczyła nawet samego producenta. Został on bowiem zaprezentowany w 2011 roku, a do masowej produkcji wszedł w 2013 roku i od razu stał się hitem na rynku. W designie BMW i3 zachowane zostały charakterystyczne już dla marki nerki na przodzie, choć nie pełnią one w tym modelu funkcji związanej z przepustem powietrza. Sam jego wygląd wskazuje jednak na to, że jest to auto elektryczne. Jego wymiary wynoszą z kolei niecałe 4 metry długości oraz 170 centymetrów szerokości i 160 centymetrów wysokości. Ciekawostką jest to, że tylne drzwi w tym aucie otwierane są przeciwstawnie. Wnętrze BMW i3 jest natomiast nowoczesne, jednak w wyważonym guście, przez co przypadnie ono do gustu zarówno młodym, jak i starszym kierowcom.

BMW i3 - cena w Polsce

Podstawowa wersja BMW i3 kosztuje w Polsce 168 900 złotych. Jest to więc dość rozsądna cena, biorąc pod uwagę, chociażby komfort, jaki oferuje ten model auta elektrycznego zaliczanego do segmentu B.

Droższa wersja BMW i3s to z kolei wydatek rzędu 187 500 złotych. W tym przypadku otrzymujemy jednak model z większą pojemnością silnika o 14 KM, a także dodatkowy pakiet stylistyczny oraz obniżone zawieszenie. Dodatkowo ten model bawarskiej marki dostępny jest także w wersji wyposażonej w spalinowy Range Extender o mocy 38 KM i pojemności 0,6 litra w cenie 179 300 złotych.

BMW i3 - zasięg

Jeśli chodzi o zasięg BMW i3 realnie jest on w stanie przejechać około 210 kilometrów w swojej standardowej wersji, wykorzystując moc skumulowaną w akumulatorze o pojemności 120 Ah i 42,2 kWh, choć na stronie producenta możemy znaleźć informacje, że zasięg tego modelu wynosi od 268 do 308 kilometrów, a dla codziennego użytkowania podawany jest on w 260 kilometrach. Zużycie energii w tym aucie na 100 kilometrów plasuje się natomiast na poziomie 15,3 kWh.

W przypadku BMW i3s z silnikiem o większej mocy dane te wynoszą natomiast od 279 do 283 kilometrów, jeśli chodzi o jego zasięg. Z kolei zużycie energii to od 16,2 do 16,5 kWh na 100 kilometrów.

Ładowanie akumulatora w obu modelach trwa natomiast tyle samo, ze względu na fakt, iż mają one tę samą pojemność. W związku z tym w przypadku:

  • ładowanie do 100% ładowarką typu Wallbox o mocy 3,7 kW potrwa około 13 godzin,
  • ładowanie do 100% za pomocą szybkiego ładowania AC potrwa niewiele ponad 4 godziny,
  • ładowanie za pomocą szybkiego modułu DC potrwa niecałą godzinę.

BMW i3 - dane techniczne

Jeśli chodzi o dane techniczne i parametry użytkowe BMW i3 prezentują się one dla standardowego modelu następująco:

  • moc silnika wynosząca 170 KM i maksymalny moment obrotowy 250 Nm,
  • maksymalna prędkość do 150 km/h,
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy.

Z kolei w przypadku droższej wersji BMW i3s otrzymamy:

  • moc silnika wynoszącą 184 KM oraz maksymalny moment obrotowy 270 Nm,
  • maksymalną prędkość do 160 km/h,
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy.

Oba modele wyposażone są natomiast w automatyczną skrzynię biegów, a napęd przekazywany jest w nich jak przystało na BMW na tylną oś z wykorzystaniem bezstopniowej przekładni CVT.

Co jeszcze warto wiedzieć o BMW i3?

Ciekawostką na temat BMW i3 jest, chociażby fakt, że w 2014 roku model ten otrzymał nagrodę Green Car of the Year, a do jego wykonania użyto materiałów, które w 95% mogą zostać poddane recyklingowi. Dzięki temu jest ono ekologicznym autem elektrycznym, nie, tylko kiedy porusza się po drogach, ale także kiedy kończy swój żywot.

Aktualności
Najbardziej ekologiczne samochody
9 lis 2023
Najbardziej ekologiczne samochody

Większość osób mówiąc o najbardziej ekologicznych samochodach, ma na myśli modele elektryczne, pozbawione silników spalinowych emitujących zanieczyszczenia do atmosfery. Jednak jak pokazują niezależne testy ADAC Eco test 2021 przeprowadzone w 2021 roku przez niemiecki automobilklub założony w 1903 roku elektryki nie znajdują się wcale na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o najbardziej ekologiczne auta, choć można znaleźć je w czołówce zestawienia.

Czytaj więcej
Czym się różni samochód hybrydowy od elektrycznego?
19 maj 2022
Czym się różni samochód hybrydowy od elektrycznego?

Samochody z napędem hybrydowym oraz w pełni elektrycznym jeszcze do niedawna były rzadkością obecnie coraz więcej pojazdów poruszających się po drogach to modele nisko lub zeroemisyjne. I choć oba te rodzaje samochodów zaliczane są do modeli, które są przyjazne środowisku, znacznie się one od siebie różnią przede wszystkim pod względem zastosowanego w nich napędu. W związku z tym, czym jest samochód elektryczny oraz hybrydowy, a także jakie są ich zalety?

Czytaj więcej
Czy samochody elektryczne są droższe od spalinowych?
26 wrz 2022
Czy samochody elektryczne są droższe od spalinowych?

Popularność samochodów elektrycznych wynika z kilku kwestii. Te są przede wszystkim wysoce ekologiczne, komfortowe w użytkowaniu oraz znacznie mniej awaryjne niż pojazdy spalinowe. Warto jednak mieć na uwadze fakt, że modele elektryczne są nieco droższe od aut tradycyjnych. To wynika głównie z tego względu, iż do ich produkcji używa się znacznie większych ilości elektroniki, układów scalonych, a do zasilania potrzebne są drogie w produkcji ogniwa bateryjne o dużej pojemności. Mimo to, rynek aut elektrycznych cieszy się rosnącym zainteresowaniem zarówno wśród miłośników nowoczesnych technologii, jak i osób chcących przyczynić się nieco do ochrony środowiska naturalnego.

Czytaj więcej
Co to jest samochód hybrydowy?
6 wrz 2023
Co to jest samochód hybrydowy?

Samochody zasilane za pomocą energii elektrycznej można podzielić na dwa główne rodzaje — auta w pełni elektryczne oraz hybrydy. O ile jednak w przypadku klasycznych elektryków większość z nas jest w stanie określić czym one są i jak działają, o tyle w przypadku wskazania co znaczy samochód hybrydowy, pojawiają się większe problemy. Dlatego w tym artykule odpowiadamy na pytanie związane z tym, co to jest hybrydowy samochód oraz w jaki sposób on działa.

Czytaj więcej

Przeczytaj jeszcze