BMW iX3

Spis treści - poniższy tekst zawiera:

Do rodziny bawarskich samochodów elektrycznych dołączyło BMW iX3 zaprezentowane w lipcu 2020 roku, które w dużej mierze bazuje na klasycznej wersji X3. Jest ono więc elektrycznym SUV-em, które cechuje się przestronną kabiną, bardzo dobrą jakością wykonania oraz nowoczesnym wyposażeniem. W BMW iX3 nie brakuje także sportowego sznytu, z którego znana jest ta marka. Pozostawiono w nim bowiem charakterystyczne już dla BMW nerki na przodzie oraz zachowano oryginalny dla spalinowego X3 kształt lamp. Sam model auta posiada natomiast wymiary wynoszące 473 centymetry długości, 213 centymetrów szerokości oraz niemal 167 centymetrów wysokości. Na uwagę zasługuje w nim także pojemny bagażnik (510 litrów) z opcją powiększenia do 1560 litrów.

BMW iX3 - cena w Polsce

Za elektrycznego SUV-a od BMW obecnie trzeba zapłacić w podstawowej wersji wyposażenia od 287 500 złotych. W tej cenie otrzymujemy wraz z BMW iX3 między innymi:

  • sportową skórzaną kierownicę,
  • asystenta parkowania z kamerą cofania,
  • system asystujący kierowcę Professional ostrzegający przed kolizją czy informujący o zjechaniu z pasa,
  • 3 strefową automatyczną klimatyzację.

BMW iX3 dostępne jest także w wersji z rozszerzonym wyposażeniem, o, chociażby skórzaną tapicerkę, dźwiękoszczelne przednie szyby czy też sportowe fotele z przodu oraz obsługę za pomocą gestów. Ceny tego modelu z pakietem Impressive zaczynają się jednak od 320 300 złotych.

BMW X3 - zasięg

Jeśli chodzi o sam zasięg BMW iX3 wyposażone zostało w akumulator o pojemności 74 kWh jego producent określa go więc zgodnie z normą WLTP do nawet 460 kilometrów. Choć trzeba się liczyć z tym, że dane te mogą być nieco zawyżone.

Zużycie energii na 100 kilometrów wynosi w BMW iX3 natomiast od 18,5 do 19,5 kWh. Z kolei ładowanie akumulatora 80% przy użyciu szybkiej ładowarki trwa zaledwie niewiele ponad pół godziny. Dzięki temu model ten doskonale sprawdza się na dłuższych trasach, zarówno jeśli chodzi o jego zasięg, jak i także czas ładowania.

Ładowanie akumulatora w tym aucie odbywa się jednak także podczas jazdy za sprawą zastosowanego w nim systemu rekuperacji, który zamienia energię kinetyczną wytwarzaną podczas hamowania na energię elektryczną, przekazywaną następnie do baterii zwiększając tym samym zasięg BMW iX3.

BMW i3 - dane techniczne

BMW iX 3 został wyposażony przez swojego producenta w automatyczną skrzynię biegów i silnik o mocy 210 kW, czyli mający 286 koni mechanicznych oraz o maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm. Dzięki temu pozwala ono rozwijając maksymalna prędkość do 180 km/h. Jego moc przekazywana jest natomiast na tylną oś.

Jeśli chodzi o przyspieszenie od 0 do 100 kilometrów, model ten potrafi tego dokonać w 6,8 sekundy. Przy czym warto zaznaczyć, że BMW iX3 w odróżnieniu od innych aut elektrycznych naprawdę pozwala poczuć się, jakby pod jego maską siedziało porządne V6, dzięki dźwiękom, które wydobywają się z niego po wciśnięciu pedału gazu. Wiadomość ta z pewnością ucieszy miłośników „mruczenia” klasycznego BMW.

Jeśli chodzi o samo prowadzenie auta BMW iX3 wypada nawet nieco lepiej niż spalinowy model X3, na którym było ono wzorowane. Możliwe jest to za sprawą tego, że jego producent zadbał o niżej położony środek ciężkości zapewniający tym samym korzystniejszy rozkład masy pojazdu na każdą z osi.