Kia E-niro

Kia e-niro to model, który początkowo w 2016 roku oferowany był w wersji hybrydowej, jednak po drobnym liftingu w 2019 roku stał się on w pełni elektrycznym crossoverem japońskiego koncernu samochodowego. To, co rzuca się w oczy w tym modelu, to przede wszystkim prosty design auta, który dla wielu jest jednak zaletą, gdyż dzięki temu Kia de-niro nie różni się zarówno pod względem swojego wyglądu, jak i prowadzenia od klasycznych spalinowych SUV-ów. Jej wnętrze jest wygodne i przestronne, a wymiary Kii e-niro to 437,5 centymetra długości, 180,5 centymetra szerokości oraz 156 centymetrów wysokości. Rozstaw jej osi wynosi natomiast 270 centymetrów. 

Kia e-niro - cena w Polsce

Koreański elektryczny crossover dostępny jest w salonach w dwóch wariantach do wyboru, jeśli chodzi o moc jego silnika oraz pojemność baterii, a także trzech wersjach wyposażenia. W związku z tym model, jakim jest Kia e-niro kosztuje w przypadku modelu z silnikiem o mniejszej mocy i z mniejszą baterią:

  • od 146 990 złotych wraz z wyposażeniem w wersji M,
  • od 156 990 złotych wraz z wyposażeniem w wersji L,
  • od 167 990 złotych wraz z wyposażeniem w wersji XL.

Z kolei w przypadku wersji wyposażonej w 204 konny silnik trzeba na nią wydać:

  • od 167 990 złotych wraz z wyposażeniem w wersji M,
  • od 177 990 złotych wraz z wyposażeniem w wersji L,
  • od 188 990 złotych wraz z wyposażeniem w wersji XL. 

Oznacza to więc, że bez względu na wersje oraz opcję wyposażenia koszt zakupu modelu, jakim jest Kia e-niro mieści się w limitach rządowych dopłat w ramach programu Mój Elektryk, co podkreśla także sam jej producent, który przygotował w tym celu specjalny cennik, prezentujący koszt zakupu tego modelu wraz z dopłatą. 

Kia e-niro - zasięg

Podobnie jak w przypadku ceny także, jeśli chodzi o zasięg, rozbieżność w przypadku tego modelu jest spora i zależy od jego wersji. Kia e-niro wyposażona w akumulator o pojemności 39,2 kWh pozwala bowiem przejechać na niej do 289 kilometrów, przy czym średnie zużycie energii elektrycznej na 100 kilometrów plasuje się w tym przypadku na poziomie 15,3 kWh. 

Z kolei Kia e-niro wyposażona w akumulator o pojemności 64 kWh, a więc w droższej wersji oferuje już natomiast zasięg do nawet 455 kilometrów na jednym ładowaniu. Jeśli chodzi o zużycie energii, jest ono jedynie niewiele większe, gdyż wynosi 15,9 kWh na 100 kilometrów. 

W obu przypadkach zastosowane baterie to modele litowo-jonowo-polimerowe, które można naładować za pomocą prądu stałego w mniej niż godzinę. Objęte są one 7-letnim okresem gwarancji, jednak z limitem do 150 000 kilometrów. Przy czym koreański koncern zapewnia, że akumulatory będą miały minimum 70% pojemności na koniec okresu trwania przysługującej na nie gwarancji. Dodatkowo zasięg auta zwiększa także zastosowany w nim 3-stopniowy system rekuperacji sterowany za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy. 

Kia e-niro - dane techniczne

Jeśli chodzi natomiast o dane techniczne, Kia e-niro prezentuje się następująco. W tańszej opcji z akumulatorem o pojemności wynoszącej 39,2 kWh zamontowano w niej silnik o mocy 136 koni mechanicznych i z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 395 Nm. Dzięki temu rozpędza się ona do 0 do 100 km/h w 9,8 sekundy oraz pozwala rozwijać maksymalną prędkość 155 km/h. 

Droższa Kia e-niro to natomiast nie tylko pojemniejsza bateria, ale także mocniejszy silnik mający 204 konie mechaniczne, jednak ten sam maksymalny moment obrotowy wynoszący 395 Nm. Oznacza to więc, że w tym przypadku auto to jest zrywniejsze i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,8 sekundy, a także pozwala rozwijać większą maksymalną prędkość wynoszącą 167 km/h. 

Oba modele elektrycznego crossovera, jakim jest Kia e-niro mają przedni napęd oraz skrzynie biegów z przekładnią redukcyjną o stałym przełożeniu sterowaną w pełni elektrycznie.