Porównaj oferty

Kia E-niro

Kia e-niro to model, który początkowo w 2016 roku oferowany był w wersji hybrydowej, jednak po drobnym liftingu w 2019 roku stał się on w pełni elektrycznym crossoverem japońskiego koncernu samochodowego. To, co rzuca się w oczy w tym modelu, to przede wszystkim prosty design auta, który dla wielu jest jednak zaletą, gdyż dzięki temu Kia de-niro nie różni się zarówno pod względem swojego wyglądu, jak i prowadzenia od klasycznych spalinowych SUV-ów. Jej wnętrze jest wygodne i przestronne, a wymiary Kii e-niro to 437,5 centymetra długości, 180,5 centymetra szerokości oraz 156 centymetrów wysokości. Rozstaw jej osi wynosi natomiast 270 centymetrów.

Kia e-niro - cena w Polsce

Koreański elektryczny crossover dostępny jest w salonach w dwóch wariantach do wyboru, jeśli chodzi o moc jego silnika oraz pojemność baterii, a także trzech wersjach wyposażenia. W związku z tym model, jakim jest Kia e-niro kosztuje w przypadku modelu z silnikiem o mniejszej mocy i z mniejszą baterią:

  • od 146 990 złotych wraz z wyposażeniem w wersji M,
  • od 156 990 złotych wraz z wyposażeniem w wersji L,
  • od 167 990 złotych wraz z wyposażeniem w wersji XL.

Z kolei w przypadku wersji wyposażonej w 204 konny silnik trzeba na nią wydać:

  • od 167 990 złotych wraz z wyposażeniem w wersji M,
  • od 177 990 złotych wraz z wyposażeniem w wersji L,
  • od 188 990 złotych wraz z wyposażeniem w wersji XL.

Oznacza to więc, że bez względu na wersje oraz opcję wyposażenia koszt zakupu modelu, jakim jest Kia e-niro mieści się w limitach rządowych dopłat w ramach programu Mój Elektryk, co podkreśla także sam jej producent, który przygotował w tym celu specjalny cennik, prezentujący koszt zakupu tego modelu wraz z dopłatą.

Kia e-niro - zasięg

Podobnie jak w przypadku ceny także, jeśli chodzi o zasięg, rozbieżność w przypadku tego modelu jest spora i zależy od jego wersji. Kia e-niro wyposażona w akumulator o pojemności 39,2 kWh pozwala bowiem przejechać na niej do 289 kilometrów, przy czym średnie zużycie energii elektrycznej na 100 kilometrów plasuje się w tym przypadku na poziomie 15,3 kWh.

Z kolei Kia e-niro wyposażona w akumulator o pojemności 64 kWh, a więc w droższej wersji oferuje już natomiast zasięg do nawet 455 kilometrów na jednym ładowaniu. Jeśli chodzi o zużycie energii, jest ono jedynie niewiele większe, gdyż wynosi 15,9 kWh na 100 kilometrów.

W obu przypadkach zastosowane baterie to modele litowo-jonowo-polimerowe, które można naładować za pomocą prądu stałego w mniej niż godzinę. Objęte są one 7-letnim okresem gwarancji, jednak z limitem do 150 000 kilometrów. Przy czym koreański koncern zapewnia, że akumulatory będą miały minimum 70% pojemności na koniec okresu trwania przysługującej na nie gwarancji. Dodatkowo zasięg auta zwiększa także zastosowany w nim 3-stopniowy system rekuperacji sterowany za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy.

Kia e-niro - dane techniczne

Jeśli chodzi natomiast o dane techniczne, Kia e-niro prezentuje się następująco. W tańszej opcji z akumulatorem o pojemności wynoszącej 39,2 kWh zamontowano w niej silnik o mocy 136 koni mechanicznych i z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 395 Nm. Dzięki temu rozpędza się ona do 0 do 100 km/h w 9,8 sekundy oraz pozwala rozwijać maksymalną prędkość 155 km/h.

Droższa Kia e-niro to natomiast nie tylko pojemniejsza bateria, ale także mocniejszy silnik mający 204 konie mechaniczne, jednak ten sam maksymalny moment obrotowy wynoszący 395 Nm. Oznacza to więc, że w tym przypadku auto to jest zrywniejsze i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,8 sekundy, a także pozwala rozwijać większą maksymalną prędkość wynoszącą 167 km/h.

Oba modele elektrycznego crossovera, jakim jest Kia e-niro mają przedni napęd oraz skrzynie biegów z przekładnią redukcyjną o stałym przełożeniu sterowaną w pełni elektrycznie.

Aktualności
Dopłaty do samochodów elektrycznych
21 kwi 2022
Dopłaty do samochodów elektrycznych

Nie ulega wątpliwości to, że w samochodach elektrycznych pokładane są duże nadzieję związane ze zmniejszeniem emisji spalin w miastach. W związku z tym większość państw europejskich stara się przekonywać na różne sposoby kierowców do rezygnacji z modeli spalinowych na rzecz aut elektrycznych. Nie inaczej jest także w Polsce, gdzie na zakup samochodu elektrycznego można otrzymać dopłatę w ramach programu Mój elektryk, do którego kolejnej edycji nabór wniosków ruszył 22 listopada 2021 roku. 

Czytaj więcej
Usterki w autach elektrycznych
7 lis 2022
Usterki w autach elektrycznych

Planujesz zakup samochodu elektrycznego? A może chcesz kupić pojazd, który będzie wydajny, ekologiczny i wygodny w użytkowaniu? W takim razie zainteresuj się autami elektrycznymi, jakie dostępne są obecnie na rynku. Musisz jednak wiedzieć, że te pojazdy tak samo, jak wiele innych ma swoje wady i zalety, a także typowe usterki. Chcesz wiedzieć, jakie problemy techniczne dotykają aut elektrycznych? W poniższym artykule znajdziesz kilka ciekawych informacji w tym zakresie.

Czytaj więcej
Najbardziej ekologiczne samochody
9 lis 2023
Najbardziej ekologiczne samochody

Większość osób mówiąc o najbardziej ekologicznych samochodach, ma na myśli modele elektryczne, pozbawione silników spalinowych emitujących zanieczyszczenia do atmosfery. Jednak jak pokazują niezależne testy ADAC Eco test 2021 przeprowadzone w 2021 roku przez niemiecki automobilklub założony w 1903 roku elektryki nie znajdują się wcale na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o najbardziej ekologiczne auta, choć można znaleźć je w czołówce zestawienia.

Czytaj więcej
Ile kosztuje utrzymanie samochodu elektrycznego?
21 lis 2022
Ile kosztuje utrzymanie samochodu elektrycznego?

Posiadanie auta elektrycznego, czyli jego zakup to jedno, natomiast utrzymanie to kolejna sprawa, o jakiej warto pamiętać. Koszt utrzymania auta elektrycznego jest znacznie niższy, aniżeli auta spalinowego. Wynika to głównie z tego względu, iż nawet przeglądy techniczne są o 50% tańsze.

Czytaj więcej

Przeczytaj jeszcze