Porównaj oferty

Audi E-tron S

Pierwsze w pełni elektryczne Audi robi wrażenie. Mowa oczywiście o modelu Audi e-tron, który dostępny jest na rynku w kilku wersjach, wśród których wyróżnić można Sportback, Sportback S oraz S. Przez ekspertów elektryczny SUV od Audi określany jest jako zwinny, choć przestronny i zaskakujący osiągami. Nie ma jednak w tym nic dziwnego wymiary zewnętrzne Audi e-tron to bowiem 490 centymetrów długości, 204 centymetry szerokość wraz z lusterkami bocznymi oraz 162 centymetrów wysokości. Jego sylwetka jest nowoczesna, jednak ponadczasowa, przez co elektryczne Audi e-tron zyskało wielu fanów.

Cena Audi e-tron

Choć Audi e-tron to pierwszy w pełni elektryczny samochód tej marki jego cena jest adekwatna do ceny innych modeli aut spod szyldu czteropierścieniowej marki. W związku z tym klasyczne Audi e-tron kosztuje w salonach od 308 400 złotych i dostępne jest w 6 wersjach silnikowych, z czego cena najdroższej to od 371 000 złotych. Do tego oferowane jest wraz z trzema wersjami wyposażenia do wyboru dla kierowców oraz 4 liniami i pakietami do wyboru.

Audi e-tron Sportback to natomiast wydatek rzędu od 319 700 złotych. Jeśli chodzi o wyposażenie, jakie mogą dobrać do niego kierowcy, niezmiennie oferowane jest ono także w 3 wariantach, w przypadku wersji silnikowych jest ich również 6.

Kolejny model Audi e-tron w wersji S trzeba zapłacić już nieco więcej, gdyż jego ceny rozpoczynają się od 419 900 złotych, wariant Audi e-tron S Sportback to natomiast najdroższa opcja, której ceny w salonach rozpoczynają się od 426 200 złotych.

Zasięg Audi e-tron

Dość spora rozpiętość cenowa wynosząca ponad 100 000 złotych różnicy między najtańszą a najdroższą opcją ma także swoje przełożenie, jeśli chodzi zasięg jaki zapewniają poszczególne modele Audi e-tron. Wobec tego wersja podstawowa w zależności od wersji silnikowej wyposażona jest w akumulator o pojemności:

  • dla modeli e-tron 50 quattro, advanced 50 quattro oraz S line 50 quattro 64 kWh netto, zapewniającej zasięg od 289 do 339 km, przy zużyciu energii wynoszącym średnio 25,8 kWh/100 km,
  • dla modeli e-tron 55 quattro, advanced 55 quattro oraz S line 55 quattro 86 kWh netto, zapewniającej zasięg od 370 do 438 km, przy zużyciu energii wynoszącym średnio 26,1 kWh/100 km.

Wersja Audi e-tron Sportback wyposażona jest także w zależności od wersji silnikowej w akumulator o pojemności 64 oraz 86 kWh netto. Przy czym zapewniają one zasięg odpowiednio do 347 km, przy zużyciu energii na średnim poziomie 25,5 kWh/100 km oraz do 448 km, przy zużyciu energii na średnim poziomie 24 kWh/100 km.

W przypadku Audi e-tron S mamy natomiast do czynienia z akumulatorem o pojemności 86 kWh oferującym zasięg do 372 kilometrów, przy średnim zużyciu energii wynoszącym 26,2 kWh/100 km. Z kolei Audi e-tron S Sportback wyposażone również w akumulator o pojemności 86 kWh gwarantuje zasięg do 377 kilometrów.

Dane techniczne Audi e-tron

Podobnie jak w przypadku zasięgu, także, jeśli chodzi o dane techniczne jest w czym wybierać w przypadku elektrycznych modeli Audi e-tron. Podstawowa wersja modelu dostępna jest bowiem w salonach w 6 wariantach silnikowych:

  • e-tron 50 quattro, advanced 50 quattro oraz S line 50 quattro o mocy 230 kW i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm przekładających się na maksymalną prędkość jaką można nim rozwiązać wynoszącą do 190 km/h, a także przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy,
  • e-tron 55 quattro, advanced 55 quattro oraz S line 55 quattro o mocy 300 kW i maksymalnym momencie obrotowym 664 Nm przekładających się na maksymalną prędkość jaką można nim rozwiązać wynoszącą do 200 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy.

Audi e-tron Sportback podobnie jak podstawowa wersja oferuje także 6 wersji silnikowych o tych samych parametrach zarówno jeśli chodzi o ich moc, jak i osiągi jakie pozwalają one uzyskać.

W przypadku Audi e-tron S oraz Audi e-tron Sportback S producent wyposażył je natomiast w silniki o mocy 370 kW i o maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 973 Nm. Przekłada się to więc na maksymalną prędkość możliwą do rozwinięcia nim dochodzącą do 210 km/h, oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy.

Aktualności
Samochód elektryczny czy hybryda: co będzie dla Ciebie lepsze?
11 sty 2024
Samochód elektryczny czy hybryda: co będzie dla Ciebie lepsze?

Samochody zasilane energią elektryczną z roku na rok są coraz częściej wybieranymi modelami przez kierowców. Dostępne są one zarówno w wersji wyłącznie elektrycznej, jak i hybrydowej. Jeśli więc nie wiesz, czy samochód elektryczny, czy hybryda będzie dla Ciebie lepszy, koniecznie zapoznaj się z najważniejszymi informacjami na ich temat, które pomogą Ci podjąć odpowiednią decyzję.

Czytaj więcej
Najbardziej ekologiczne samochody
9 lis 2023
Najbardziej ekologiczne samochody

Większość osób mówiąc o najbardziej ekologicznych samochodach, ma na myśli modele elektryczne, pozbawione silników spalinowych emitujących zanieczyszczenia do atmosfery. Jednak jak pokazują niezależne testy ADAC Eco test 2021 przeprowadzone w 2021 roku przez niemiecki automobilklub założony w 1903 roku elektryki nie znajdują się wcale na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o najbardziej ekologiczne auta, choć można znaleźć je w czołówce zestawienia.

Czytaj więcej
Co to jest samochód hybrydowy?
6 wrz 2023
Co to jest samochód hybrydowy?

Samochody zasilane za pomocą energii elektrycznej można podzielić na dwa główne rodzaje — auta w pełni elektryczne oraz hybrydy. O ile jednak w przypadku klasycznych elektryków większość z nas jest w stanie określić czym one są i jak działają, o tyle w przypadku wskazania co znaczy samochód hybrydowy, pojawiają się większe problemy. Dlatego w tym artykule odpowiadamy na pytanie związane z tym, co to jest hybrydowy samochód oraz w jaki sposób on działa.

Czytaj więcej
Auta elektryczne: czy warto spróbować?
19 cze 2023
Auta elektryczne: czy warto spróbować?

Popularność samochodów elektrycznych z roku na rok rośnie coraz bardziej. Zgodnie z danymi wykazywanymi przez PZPM i PSPA pod koniec grudnia 2022 roku w Polsce zarejestrowanych było 61 570 sztuk aut elektrycznych, czyli o 33% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Pomimo to wciąż nie brakuje wątpliwości związanych z tym czy warto inwestować w auto elektryczne.

Czytaj więcej

Przeczytaj jeszcze