Porównaj oferty

Audi E-tron S

Pierwsze w pełni elektryczne Audi robi wrażenie. Mowa oczywiście o modelu Audi e-tron, który dostępny jest na rynku w kilku wersjach, wśród których wyróżnić można Sportback, Sportback S oraz S. Przez ekspertów elektryczny SUV od Audi określany jest jako zwinny, choć przestronny i zaskakujący osiągami. Nie ma jednak w tym nic dziwnego wymiary zewnętrzne Audi e-tron to bowiem 490 centymetrów długości, 204 centymetry szerokość wraz z lusterkami bocznymi oraz 162 centymetrów wysokości. Jego sylwetka jest nowoczesna, jednak ponadczasowa, przez co elektryczne Audi e-tron zyskało wielu fanów.

Cena Audi e-tron

Choć Audi e-tron to pierwszy w pełni elektryczny samochód tej marki jego cena jest adekwatna do ceny innych modeli aut spod szyldu czteropierścieniowej marki. W związku z tym klasyczne Audi e-tron kosztuje w salonach od 308 400 złotych i dostępne jest w 6 wersjach silnikowych, z czego cena najdroższej to od 371 000 złotych. Do tego oferowane jest wraz z trzema wersjami wyposażenia do wyboru dla kierowców oraz 4 liniami i pakietami do wyboru.

Audi e-tron Sportback to natomiast wydatek rzędu od 319 700 złotych. Jeśli chodzi o wyposażenie, jakie mogą dobrać do niego kierowcy, niezmiennie oferowane jest ono także w 3 wariantach, w przypadku wersji silnikowych jest ich również 6.

Kolejny model Audi e-tron w wersji S trzeba zapłacić już nieco więcej, gdyż jego ceny rozpoczynają się od 419 900 złotych, wariant Audi e-tron S Sportback to natomiast najdroższa opcja, której ceny w salonach rozpoczynają się od 426 200 złotych.

Zasięg Audi e-tron

Dość spora rozpiętość cenowa wynosząca ponad 100 000 złotych różnicy między najtańszą a najdroższą opcją ma także swoje przełożenie, jeśli chodzi zasięg jaki zapewniają poszczególne modele Audi e-tron. Wobec tego wersja podstawowa w zależności od wersji silnikowej wyposażona jest w akumulator o pojemności:

  • dla modeli e-tron 50 quattro, advanced 50 quattro oraz S line 50 quattro 64 kWh netto, zapewniającej zasięg od 289 do 339 km, przy zużyciu energii wynoszącym średnio 25,8 kWh/100 km,
  • dla modeli e-tron 55 quattro, advanced 55 quattro oraz S line 55 quattro 86 kWh netto, zapewniającej zasięg od 370 do 438 km, przy zużyciu energii wynoszącym średnio 26,1 kWh/100 km.

Wersja Audi e-tron Sportback wyposażona jest także w zależności od wersji silnikowej w akumulator o pojemności 64 oraz 86 kWh netto. Przy czym zapewniają one zasięg odpowiednio do 347 km, przy zużyciu energii na średnim poziomie 25,5 kWh/100 km oraz do 448 km, przy zużyciu energii na średnim poziomie 24 kWh/100 km.

W przypadku Audi e-tron S mamy natomiast do czynienia z akumulatorem o pojemności 86 kWh oferującym zasięg do 372 kilometrów, przy średnim zużyciu energii wynoszącym 26,2 kWh/100 km. Z kolei Audi e-tron S Sportback wyposażone również w akumulator o pojemności 86 kWh gwarantuje zasięg do 377 kilometrów.

Dane techniczne Audi e-tron

Podobnie jak w przypadku zasięgu, także, jeśli chodzi o dane techniczne jest w czym wybierać w przypadku elektrycznych modeli Audi e-tron. Podstawowa wersja modelu dostępna jest bowiem w salonach w 6 wariantach silnikowych:

  • e-tron 50 quattro, advanced 50 quattro oraz S line 50 quattro o mocy 230 kW i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm przekładających się na maksymalną prędkość jaką można nim rozwiązać wynoszącą do 190 km/h, a także przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy,
  • e-tron 55 quattro, advanced 55 quattro oraz S line 55 quattro o mocy 300 kW i maksymalnym momencie obrotowym 664 Nm przekładających się na maksymalną prędkość jaką można nim rozwiązać wynoszącą do 200 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy.

Audi e-tron Sportback podobnie jak podstawowa wersja oferuje także 6 wersji silnikowych o tych samych parametrach zarówno jeśli chodzi o ich moc, jak i osiągi jakie pozwalają one uzyskać.

W przypadku Audi e-tron S oraz Audi e-tron Sportback S producent wyposażył je natomiast w silniki o mocy 370 kW i o maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 973 Nm. Przekłada się to więc na maksymalną prędkość możliwą do rozwinięcia nim dochodzącą do 210 km/h, oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy.

Aktualności
Jak ładować samochód elektryczny w domu?
11 kwi 2022
Jak ładować samochód elektryczny w domu?

Aby naładować samochód elektryczny, nie trzeba wcale szukać stacji ładowania i specjalnie do niej jechać. Nie trzeba nawet wyjeżdżać z garażu. Z powodzeniem można to zrobić bowiem także w domu, posiadacze tego typu samochodów mają do wyboru dwie różne możliwości. W związku z tym ile kosztuje oraz trwa ładowanie samochodu elektrycznego w zależności od wybranego rozwiązania? 

Czytaj więcej
Samochód elektryczny czy hybryda: co będzie dla Ciebie lepsze?
11 sty 2024
Samochód elektryczny czy hybryda: co będzie dla Ciebie lepsze?

Samochody zasilane energią elektryczną z roku na rok są coraz częściej wybieranymi modelami przez kierowców. Dostępne są one zarówno w wersji wyłącznie elektrycznej, jak i hybrydowej. Jeśli więc nie wiesz, czy samochód elektryczny, czy hybryda będzie dla Ciebie lepszy, koniecznie zapoznaj się z najważniejszymi informacjami na ich temat, które pomogą Ci podjąć odpowiednią decyzję.

Czytaj więcej
Jak działa samochód elektryczny?
25 kwi 2022
Jak działa samochód elektryczny?

Choć samochody elektryczne z roku na rok zyskują na coraz większej popularności, przez co ich liczba stale zwiększa się na polskich drogach, dla wielu osób wciąż pozostaje tajemnicą, to jak one działają. Dlatego też postanowiliśmy omówić to, w jaki sposób zbudowany jest samochód elektryczny, jaka jest zasada działania napędów elektrycznych zastosowanych w nich oraz to jakie osiągi pozwalają one uzyskać.

Czytaj więcej
Czy auta elektryczne mają skrzynie biegów?
14 lis 2022
Czy auta elektryczne mają skrzynie biegów?

W dzisiejszych czasach rozwój nowoczesnych technologii oraz ogólne nastawienie proekologiczne sprawia, że samochody elektryczne na całym świecie stają się coraz popularniejsze. Innowacyjne auta elektryczne dostępne na rynku zazwyczaj występują bez skomplikowanej skrzyni biegów na pokładzie.

Czytaj więcej

Przeczytaj jeszcze