Porównaj oferty

Tesla Model Roadster

Roadster jest pierwszym produkcyjnym modelem marki Tesla, oferującej samochody elektryczne. Pierwsza generacja Roadstera została zaprezentowana światu w 2007 roku, a rok później fabrykę opuściły pierwsze egzemplarze produkcyjne. Technicznie Tesla model Roadster bazuje na samochodzie Lotus Elise. Stylistycznie była jego bliźniakiem, natomiast technicznie różni się od niego oczywiście rodzajem napędu. Pierwszy Roadster posiadał trójfazowy silnik elektryczny o mocy 250 KM. Wybór właśnie Lotusa Elise jako dawcy był podyktowany bardzo dobrym współczynnikiem aerodynamicznym tego auta oraz jego niską masą własną, wynoszącą w zależności od wersji od ok. 800 do 900 kg. Wersja produkcyjna Tesli model Roadster, ze względu na wagę baterii litowo-jonowych była wyższa aż o około 500 kg, jednak osiągi, ze względu na wykorzystanie silnika elektrycznego o stosunkowo dużej mocy, generującego maksymalny moment obrotowy od momentu wciśnięcia pedału przyspieszenia, były lepsze niż w przypadku Elise, wykorzystującego silnik spalinowy.

Tesla Roadster – dane techniczne

Pierwsza generacja Tesli Roadster była produkowana do 2012 r. Pięć lat później, światło dzienne ujrzał koncept drugiej odsłony tego sportowego auta. Już w momencie prezentacji Elon Musk, właściciel marki Tesla, ogłosił, że na premierę wersji produkcyjnej tego samochodu będzie trzeba długo poczekać. Pierwotnie plany zakładały produkcję Tesli model Roadster II w 2020 r., jednak okazało się, że zostaną one przesunięte na, co najmniej, końcówkę roku 2021, a prawdopodobnie na rok 2022 lub 2023.

Tesla Model Roadster – zasięg

Choć Tesli Roadster II nadal nie można kupić, ujawnione zostały jej prawdopodobne dane techniczne oraz cena. Auto będzie tym razem sportowym coupe a nie klasycznym roadsterem. Nadwozie nie zostanie tym razem zapożyczone, ale przygotowane w całości przez stylistów i inżynierów Tesli. Najwięcej uwagi przykuwają jednak dane techniczne modelu Roadster II. Auto ma osiągać prędkość do 400 km/h i przyspieszać do 100 km/h w mniej niż dwie sekundy. Jednocześnie nowa Tesla Roadster ma oferować zasięg dobijający do 1000 km. Jeżeli zapowiedzi się potwierdzą, Tesla będzie w czołówce super sportowych pojazdów pod względem zasięgu, co biorąc pod uwagę fakt, że będzie samochodem elektrycznym byłoby ewenementem.

Tesla Roadster sport – cena w Polsce

Tesla Model Roadster pierwszej generacji jest obecnie rynkowym rarytasem, praktycznie niedostępnym do kupienia na polskim rynku (mowa oczywiście o samochodach używanych). Jedyną możliwością dla osób, chcących jeździć elektrycznym Roadsterem jest import indywidualny zza granicy, np. z Niemiec. Ze względu na unikalność tego auta ceny są jednak wysokie. Na portalach ogłoszeniowych można znaleźć oferty opiewające na od ok. 100 do nawet 400 tys. zł. Przypomnijmy, że mówimy o samochodzie kilku lub kilkunastoletnim (produkcja Modelu Roadster zakończyła się w 2012 r.).

Osoby, które chcą kupić najnowszą sportową Teslę Roadster II generacji muszą uzbroić się w cierpliwość, gdyż samochodu nie ma jeszcze w produkcji. Już teraz producent pobiera jednak zaliczki od osób, które chcą nabyć auto jako pierwsze. Jak wysoka to zaliczka? Na ten moment jest to 50 tys. dolarów za wersję standardową, przy czym w momencie odbioru auta będzie trzeba dopłacić jeszcze 150 tys. dolarów (cena to 200 tys. dolarów). Ciekawostką jest tzw. edycja kolekcjonerska, w ramach której powstanie tylko tysiąc samochodów Roadster. Aby zapisać się na listę oczekujących na ten model, trzeba już teraz wpłacić pełną kwotę, a cena wynosi 250 tys. dolarów. Niewykluczone, że w związku z opóźnieniem startu produkcji auta, ceny jeszcze wzrosną. Możliwe zatem, że ci, którzy nie wpłacą zaliczki już teraz, finalnie zapłacą za ten samochód więcej.

Aktualności
Ile kosztuje 100 km samochodem elektrycznym?
7 kwi 2022
Ile kosztuje 100 km samochodem elektrycznym?

Pod koniec grudnia 2021 roku w Polsce było zarejestrowanych 39 933 sztuki samochodów elektrycznych, z czego większość, bo aż 38 001 stanowiły elektryczne samochody osobowe, pozostałe części to natomiast modele użytkowe. Dane te pozwalają więc jasno określić, że elektryki w naszym kraju stają się coraz popularniejsze. Czy popularność ta wynika jednak z niskich kosztów użytkowania? Postanowiliśmy to sprawdzić, a najprostszym sposobem na to jest określenie, jaki jest koszt przejechania 100 km samochodem elektrycznym.

Czytaj więcej
Co to jest samochód hybrydowy?
6 wrz 2023
Co to jest samochód hybrydowy?

Samochody zasilane za pomocą energii elektrycznej można podzielić na dwa główne rodzaje — auta w pełni elektryczne oraz hybrydy. O ile jednak w przypadku klasycznych elektryków większość z nas jest w stanie określić czym one są i jak działają, o tyle w przypadku wskazania co znaczy samochód hybrydowy, pojawiają się większe problemy. Dlatego w tym artykule odpowiadamy na pytanie związane z tym, co to jest hybrydowy samochód oraz w jaki sposób on działa.

Czytaj więcej
Rozwój elektromobilności w Polsce
23 kwi 2019
Rozwój elektromobilności w Polsce

Na polskich drogach coraz częściej możemy spotkać auta elektryczne. Rozwój elektromobilności w naszym kraju widoczny jest gołym okiem, jednak nadal daleko nam pod tym względem do innych państw europejskich. Samochody napędzane elektrycznością okrzyknięte zostały pojazdami przyszłości. Czy to możliwe, że za kilkanaście lat ich udział na drogach tak znacząco wzrośnie? Jak wygląda rynek aut elektrycznych obecnie i jakie są prognozy na najbliższe lata?

Czytaj więcej
Samochody elektryczne a VAT
13 cze 2022
Samochody elektryczne a VAT

Rozszerzenie zakresu beneficjentów, którzy od 22 listopada 2021 roku mogą skorzystać z dofinansowań na zakup samochodów elektrycznych o podmioty niebędące osobami fizycznymi, w tym także przedsiębiorców miało sprawić, że firmy chętniej zaczną decydować się na rozbudowę swojej floty pojazdów o zeroemisyjne elektryki. W praktyce okazuje się jednak, że o ile zakup samochodu elektrycznego do firmy może być dzięki temu tańszy, kwestię związane z rozliczaniem VAT-u pozostają w tym przypadku niezmienne. 

Czytaj więcej

Przeczytaj jeszcze