Porównaj oferty

Audi E-tron S

Pierwsze w pełni elektryczne Audi robi wrażenie. Mowa oczywiście o modelu Audi e-tron, który dostępny jest na rynku w kilku wersjach, wśród których wyróżnić można Sportback, Sportback S oraz S. Przez ekspertów elektryczny SUV od Audi określany jest jako zwinny, choć przestronny i zaskakujący osiągami. Nie ma jednak w tym nic dziwnego wymiary zewnętrzne Audi e-tron to bowiem 490 centymetrów długości, 204 centymetry szerokość wraz z lusterkami bocznymi oraz 162 centymetrów wysokości. Jego sylwetka jest nowoczesna, jednak ponadczasowa, przez co elektryczne Audi e-tron zyskało wielu fanów.

Cena Audi e-tron

Choć Audi e-tron to pierwszy w pełni elektryczny samochód tej marki jego cena jest adekwatna do ceny innych modeli aut spod szyldu czteropierścieniowej marki. W związku z tym klasyczne Audi e-tron kosztuje w salonach od 308 400 złotych i dostępne jest w 6 wersjach silnikowych, z czego cena najdroższej to od 371 000 złotych. Do tego oferowane jest wraz z trzema wersjami wyposażenia do wyboru dla kierowców oraz 4 liniami i pakietami do wyboru.

Audi e-tron Sportback to natomiast wydatek rzędu od 319 700 złotych. Jeśli chodzi o wyposażenie, jakie mogą dobrać do niego kierowcy, niezmiennie oferowane jest ono także w 3 wariantach, w przypadku wersji silnikowych jest ich również 6.

Kolejny model Audi e-tron w wersji S trzeba zapłacić już nieco więcej, gdyż jego ceny rozpoczynają się od 419 900 złotych, wariant Audi e-tron S Sportback to natomiast najdroższa opcja, której ceny w salonach rozpoczynają się od 426 200 złotych.

Zasięg Audi e-tron

Dość spora rozpiętość cenowa wynosząca ponad 100 000 złotych różnicy między najtańszą a najdroższą opcją ma także swoje przełożenie, jeśli chodzi zasięg jaki zapewniają poszczególne modele Audi e-tron. Wobec tego wersja podstawowa w zależności od wersji silnikowej wyposażona jest w akumulator o pojemności:

  • dla modeli e-tron 50 quattro, advanced 50 quattro oraz S line 50 quattro 64 kWh netto, zapewniającej zasięg od 289 do 339 km, przy zużyciu energii wynoszącym średnio 25,8 kWh/100 km,
  • dla modeli e-tron 55 quattro, advanced 55 quattro oraz S line 55 quattro 86 kWh netto, zapewniającej zasięg od 370 do 438 km, przy zużyciu energii wynoszącym średnio 26,1 kWh/100 km.

Wersja Audi e-tron Sportback wyposażona jest także w zależności od wersji silnikowej w akumulator o pojemności 64 oraz 86 kWh netto. Przy czym zapewniają one zasięg odpowiednio do 347 km, przy zużyciu energii na średnim poziomie 25,5 kWh/100 km oraz do 448 km, przy zużyciu energii na średnim poziomie 24 kWh/100 km.

W przypadku Audi e-tron S mamy natomiast do czynienia z akumulatorem o pojemności 86 kWh oferującym zasięg do 372 kilometrów, przy średnim zużyciu energii wynoszącym 26,2 kWh/100 km. Z kolei Audi e-tron S Sportback wyposażone również w akumulator o pojemności 86 kWh gwarantuje zasięg do 377 kilometrów.

Dane techniczne Audi e-tron

Podobnie jak w przypadku zasięgu, także, jeśli chodzi o dane techniczne jest w czym wybierać w przypadku elektrycznych modeli Audi e-tron. Podstawowa wersja modelu dostępna jest bowiem w salonach w 6 wariantach silnikowych:

  • e-tron 50 quattro, advanced 50 quattro oraz S line 50 quattro o mocy 230 kW i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm przekładających się na maksymalną prędkość jaką można nim rozwiązać wynoszącą do 190 km/h, a także przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy,
  • e-tron 55 quattro, advanced 55 quattro oraz S line 55 quattro o mocy 300 kW i maksymalnym momencie obrotowym 664 Nm przekładających się na maksymalną prędkość jaką można nim rozwiązać wynoszącą do 200 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy.

Audi e-tron Sportback podobnie jak podstawowa wersja oferuje także 6 wersji silnikowych o tych samych parametrach zarówno jeśli chodzi o ich moc, jak i osiągi jakie pozwalają one uzyskać.

W przypadku Audi e-tron S oraz Audi e-tron Sportback S producent wyposażył je natomiast w silniki o mocy 370 kW i o maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 973 Nm. Przekłada się to więc na maksymalną prędkość możliwą do rozwinięcia nim dochodzącą do 210 km/h, oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy.

Aktualności
Ile kosztuje bateria do samochodu elektrycznego?
3 mar 2022
Ile kosztuje bateria do samochodu elektrycznego?

Choć w przypadku samochodów elektrycznych wiele mówi się o ich ekologiczności ze względu na zeroemisyjność spalin, niskich kosztach podróżowania nimi, to nie wiele wiadomo tak naprawdę, ile trzeba zapłacić za ich naprawę. A przecież samochody elektryczne, jak każdy inny pojazd mogą ulec wypadkowi lub awarii ze względu na zużycie ich części i wymagać serwisowania. Ponadto pozostaje jeszcze kwestia baterii, której żywotność wynosi, jak zapewnia większość producentów samochodów elektrycznych do 8 lat lub 160 000 przejechanych kilometrów. Dlatego też poniżej skupiamy się na tym, jaka jest cena baterii do samochodów elektrycznych.

Czytaj więcej
Ile trwa ładowanie samochodu elektrycznego?
18 wrz 2021
Ile trwa ładowanie samochodu elektrycznego?

Dla przeciwników w pełni elektrycznych samochodów głównym argumentem jest czas, jaki należy poświęcić na ich naładowanie, zwłaszcza podczas długich tras, kiedy ich zasięg jest niedostateczny, aby pokonać je na jednym akumulatorze. Mają w tym trochę racji, gdyż ładowanie auta elektrycznego na pewno nie trwa tyle, co tankowanie samochodów spalinowych, jednak czas ten nie jest także tak duży, aby go aż tak strasznie demonizować. Poza tym jest świetną okazją na zrobienie sobie przerwy od siedzenia za kółkiem, wpływającej na zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Jeśli więc jesteś ciekaw, ile trwa ładowanie samochodu elektrycznego i od czego to zależy, zachęcamy do lektury.

Czytaj więcej
Czym się różni samochód hybrydowy od elektrycznego?
19 maj 2022
Czym się różni samochód hybrydowy od elektrycznego?

Samochody z napędem hybrydowym oraz w pełni elektrycznym jeszcze do niedawna były rzadkością obecnie coraz więcej pojazdów poruszających się po drogach to modele nisko lub zeroemisyjne. I choć oba te rodzaje samochodów zaliczane są do modeli, które są przyjazne środowisku, znacznie się one od siebie różnią przede wszystkim pod względem zastosowanego w nich napędu. W związku z tym, czym jest samochód elektryczny oraz hybrydowy, a także jakie są ich zalety?

Czytaj więcej
Jak działa samochód elektryczny?
25 kwi 2022
Jak działa samochód elektryczny?

Choć samochody elektryczne z roku na rok zyskują na coraz większej popularności, przez co ich liczba stale zwiększa się na polskich drogach, dla wielu osób wciąż pozostaje tajemnicą, to jak one działają. Dlatego też postanowiliśmy omówić to, w jaki sposób zbudowany jest samochód elektryczny, jaka jest zasada działania napędów elektrycznych zastosowanych w nich oraz to jakie osiągi pozwalają one uzyskać.

Czytaj więcej

Przeczytaj jeszcze