Suzuki Across

Suzuki Across to nowoczesny SUV bazujący na napędzie hybrydowym typu plug-in, który powstał przy współpracy marki z japońskim koncernem samochodowym Toyota. Zaprezentowany został on w połowie 2020 roku, a jego konstrukcja bazuje na modelu Toyoty RAV4 co szybko można zauważyć zaglądając do jego wnętrza, które niczym się nie różni między tymi dwoma autami. Znaleźć w nim można między innymi 9- calowy ekran dotykowy oraz 7-calowy kokpit zastępujący analogowe zegary i wyświetlacz Head-up na przedniej szybie auta. Jeśli chodzi o nadwozie, różnice znaleźć można natomiast wyłącznie na przodzie auta, które zyskało nowy design. W przypadku wymiarów Suzuki Across prezentuje się następująco i posiada 463,5 centymetra długości, 185,5 centymetra szerokości oraz 169 centymetrów wysokości, a jego osie rozstawione są na szerokość 269 centymetrów. Oznacza to więc, że podróżowanie nim nawet w przypadku kompletu pasażerów pozostaje wciąż komfortowe. 

Suzuki Across — cena w Polsce

Hybrydowa wersja Suzuki Across wspomagana silnikiem elektrycznym dostępna jest wyłącznie w jednej opcji, jeśli chodzi o jej moc. Kierowcy nie mają także wyboru w tym przypadku, jeśli chodzi o warianty wyposażenia. Każdy model Suzuki Across sprzedawany jest w standardzie z pakietem Elegance obejmującym między innymi:

  • automatyczną, dwustrefową klimatyzację,
  • systemy ABS, BSM, HSA, RCTA, VSC, PCS, AHB, DRCC, RSA,
  • przyciemniane tylne szyby,
  • skórzane wykończenie deski rozdzielczej. 

Za Suzuki Across w hybrydowej wersji należy więc zapłacić od 261 800 złotych. Jeśli chodzi o kolor nadwozia, marka zapewniła kierowcom jednak wybór. Mogą oni więc zdecydować się na jeden z 6 kolorów lakierów metalicznych.

Suzuki Across — zasięg

Suzuki Across dostępny wyłącznie w wersji hybrydowej posiada wbudowany akumulator o pojemności 18,1 kWh. Oznacza to, że jest on w stanie przejechać wyłącznie na napędzie elektrycznym na jednym ładowaniu do 75 kilometrów. Model ten zbudowany jest bowiem tak, iż możliwe jest korzystanie w nim zarówno wyłącznie z silnika elektrycznego, jak i spalinowego oraz dwóch na raz, zmniejszając tym samym zużycie paliwa na 100 kilometrów.

Samo naładowanie akumulatora w Suzuki Across zajmuje z kolei około 5,5 godziny przy zastosowaniu standardowych ładowarek. 

Suzuki Across — dane techniczne

Suzuki Across wyposażony jest w aż trzy silniki. Jednostkę elektryczną oraz 4-cylindrową jednostkę benzynową o pojemności 2,5 litra oraz mocy 185 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym 227 Nm z przodu, oraz jedną w pełni elektryczną jednostkę silnikową o mocy 182 koni mechanicznych i o maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 270 Nm zamontowaną z tyłu. Dzięki temu posiada on napęd na wszystkie koła przekazywany za pomocą bezstopniowej przekładni E-CVT. 

Łączna moc silników, w jakie wyposażone jest Suzuki Across wynosi natomiast 306 koni mechanicznych przyspiesza on więc od 0 do 100 kilometrów na godzinę w 6 sekund i pozwala rozwinąć maksymalną prędkość do 180 kilometrów na godzinę w trybie mieszanym oraz do 135 km/h w przypadku korzystania wyłącznie z napędu elektrycznego.

Suzuki Across — ciekawostki 

Suzuki Across jest bliźniaczym modelem Toyoty RAV4 Plug in Hybrid ciekawostką jest jednak to, że choć bazuje on na tej samej konstrukcji, co model Toyoty pojawił się on o wiele wcześniej od niej na rynku. Dodatkowo jest on także obecnie jedynym hybrydowym SUV-em wraz z modelem Toyoty dostępnym w sprzedaży, który oferuje tak duży elektryczny zasięg — wynoszący do 75 kilometrów na jednym ładowaniu, co wyróżnia go na rynku tego typu aut.