Porównaj oferty

Ford Mustang Mach-E

Zaprezentowany oficjalnie w 2019 roku Ford Mustang mach-e to pierwszy w pełni elektryczny samochód tej marki. Jest on przestronnym i nowoczesnym modelem z segmentu D-SUV, który trafił do Polski dopiero w 2021 roku ze względu na opóźnienia związane z pandemią COVID-19 na świecie. Przez samego producenta Ford Mustang mach-e porównywany był do samochodów takiej klasy jak Porsche 911 wśród elektryków i nie można zaprzeczyć, że faktycznie prezentuje się on efektownie. Jego wymiary wynoszą 471,3 centymetra długości, 209,7 centymetra szerokości wraz z lusterkami oraz 162,4 centymetra wysokości. Osie pojazdu rozstawione są natomiast na szerokość 298,7 centymetra, dzięki temu jego wnętrze jest przestronne i zapewnia komfort podczas podróży zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów.

Ford Mustang mach-e — cena w Polsce

Elektryczny Ford Mustang mach-e dostępny jest w polskich salonach do kupienia w kilku wariantach silnikowych, różniących się między sobą także pojemnością zastosowanego w nich akumulatora oraz dwóch wersjach wyposażenia RWD i AWD.

W związku z tym za Forda Mustanga mach-e RWD trzeba zapłacić:

  • od 216 120 złotych w wersji ze słabszym silnikiem i mniejszą pojemnością baterii,
  • od 247 570 złotych w wersji z silniejszym silnikiem oraz większą pojemnością baterii.

Z kolei wersja AWD tego pojazdu to wydatek rzędu:

  • od 249 560 złotych w wersji ze słabszym silnikiem i mniejszą pojemnością baterii,
  • od 286 310 złotych w wersji z silniejszym silnikiem oraz większą pojemnością baterii.

Najdroższy wariant, w jakim dostępny jest Ford Mustang mach-e nie może być więc dofinansowanie z rządowego programu Mój Elektryk, gdyż jego cena nie mieści się w ustalonych dotychczas limitach cenowych dla pojazdów elektrycznych obejmowanych dofinansowaniem.

Ford Mustang mach-e — zasięg

Podobnie jak w przypadku cen także, jeśli chodzi o zasięg, jaki oferuje on kierowcom do dyspozycji Ford Mustang mach-e jest różny, choć zarówno wersja RWD, jak i AWD wyposażona jest wyłącznie w dwa rodzaje akumulatorów o pojemności 75 kWh oraz 98 kWh. Wobec tego zasięg tego modelu samochodu elektrycznego wynosi w wersji RWD:

  • dla akumulatora o pojemności 75 kWh — do 440 kilometrów,
  • dla akumulatora o pojemności 98 kWh — do 610 kilometrów.

Natomiast w wersji Ford Mustang mach-e AWD:

  • dla akumulatora o pojemności 75 kWh — do 400 kilometrów,
  • dla akumulatora o pojemności 98 kWh — do 540 kilometrów.

W każdym przypadku gwarancja na baterie to natomiast 8 lat oraz objęta jest limitem do 160 000 kilometrów.

Ford Mustang mach-e — dane techniczne

Jeśli chodzi natomiast o dane techniczne jak już wcześniej wspomniano kierowcy w przypadku Forda Mustanga mach-e mają do wyboru 4 różnorodne wersje silnikowe pozwalające uzyskać odmienne osiągi.

Model Ford Mustang mach-e RWD wyposażony w akumulator o pojemności 75 kWh oferuje bowiem silnik o mocy 269 koni mechanicznych i o maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 430 Nm. Dzięki temu rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy, a prędkość maksymalną, jaką pozwala on uzyskać to 180 km/h.

Ta sama wersja Forda Mustanga mach-e jednak z akumulatorem o pojemności 98 kWh wyposażona jest natomiast w silnik o mocy 294 koni mechanicznych i o maksymalnym momencie obrotowym 430 Nm. Rozpędza się on więc od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy i pozwala rozwinąć nim tę samą maksymalną prędkość do 180 km/h, jak wariant RWD Standard Range.

W przypadku Forda Mustanga mach-e AWD Standard Range kierowcy do dyspozycji dostają natomiast dwa silniki o mocy 269 koni mechanicznych z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 580 Nm. Parametry te przekładają się wobec tego na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,6 sekundy, prędkość maksymalna pojazdu pozostaje z kolei na tym samym poziomie.

Ford Mustang mach-e AWD Extended Range, czyli najmocniejszy pod względem jednostki silnikowej i pojemności baterii model, pod maską skrywa 351 koni mechanicznych w postaci dwóch silników, a jego maksymalny moment obrotowy to 580 Nm. Rozpędza się on więc od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy, pomimo swojej dużej masy i pozwala rozwinąć nim prędkość do 180 km/h.

Przy czym wersja Forda Mustanga mach-e AWD w obu swoich wariantach silnikowych posiada napęd na tylną oś, z kolei w wersji RWD Standard Range oraz Extended Range napęd przekazywany jest na obie osie.

Aktualności
Ile kosztuje utrzymanie samochodu elektrycznego?
21 lis 2022
Ile kosztuje utrzymanie samochodu elektrycznego?

Posiadanie auta elektrycznego, czyli jego zakup to jedno, natomiast utrzymanie to kolejna sprawa, o jakiej warto pamiętać. Koszt utrzymania auta elektrycznego jest znacznie niższy, aniżeli auta spalinowego. Wynika to głównie z tego względu, iż nawet przeglądy techniczne są o 50% tańsze.

Czytaj więcej
Samochód elektryczny czy hybryda: co będzie dla Ciebie lepsze?
11 sty 2024
Samochód elektryczny czy hybryda: co będzie dla Ciebie lepsze?

Samochody zasilane energią elektryczną z roku na rok są coraz częściej wybieranymi modelami przez kierowców. Dostępne są one zarówno w wersji wyłącznie elektrycznej, jak i hybrydowej. Jeśli więc nie wiesz, czy samochód elektryczny, czy hybryda będzie dla Ciebie lepszy, koniecznie zapoznaj się z najważniejszymi informacjami na ich temat, które pomogą Ci podjąć odpowiednią decyzję.

Czytaj więcej
Czy auta elektryczne mają skrzynie biegów?
14 lis 2022
Czy auta elektryczne mają skrzynie biegów?

W dzisiejszych czasach rozwój nowoczesnych technologii oraz ogólne nastawienie proekologiczne sprawia, że samochody elektryczne na całym świecie stają się coraz popularniejsze. Innowacyjne auta elektryczne dostępne na rynku zazwyczaj występują bez skomplikowanej skrzyni biegów na pokładzie.

Czytaj więcej
Auta hybrydowe a elektryczne
9 maj 2019
Auta hybrydowe a elektryczne

Za kilkanaście lat auta spalinowe powinny odejść w zapomnienie, a o prym na rynku motoryzacyjnym będą walczyć tylko pojazdy hybrydowe i elektryczne. Oba typy są uważane za dużo bardziej przyjazne środowisku i to w nich jest pokładana nadzieja na zmniejszenie poziomu zanieczyszczeń w aglomeracjach. Naukowcy i technolodzy wciąż prowadzą badania nad stworzeniem możliwie najlepszych maszyn, które nie będą odstraszały nabywców z powodu słabych osiągów i wysokiej ceny.

Czytaj więcej