Porównaj oferty

Kia E-niro

Kia e-niro to model, który początkowo w 2016 roku oferowany był w wersji hybrydowej, jednak po drobnym liftingu w 2019 roku stał się on w pełni elektrycznym crossoverem japońskiego koncernu samochodowego. To, co rzuca się w oczy w tym modelu, to przede wszystkim prosty design auta, który dla wielu jest jednak zaletą, gdyż dzięki temu Kia de-niro nie różni się zarówno pod względem swojego wyglądu, jak i prowadzenia od klasycznych spalinowych SUV-ów. Jej wnętrze jest wygodne i przestronne, a wymiary Kii e-niro to 437,5 centymetra długości, 180,5 centymetra szerokości oraz 156 centymetrów wysokości. Rozstaw jej osi wynosi natomiast 270 centymetrów.

Kia e-niro - cena w Polsce

Koreański elektryczny crossover dostępny jest w salonach w dwóch wariantach do wyboru, jeśli chodzi o moc jego silnika oraz pojemność baterii, a także trzech wersjach wyposażenia. W związku z tym model, jakim jest Kia e-niro kosztuje w przypadku modelu z silnikiem o mniejszej mocy i z mniejszą baterią:

  • od 146 990 złotych wraz z wyposażeniem w wersji M,
  • od 156 990 złotych wraz z wyposażeniem w wersji L,
  • od 167 990 złotych wraz z wyposażeniem w wersji XL.

Z kolei w przypadku wersji wyposażonej w 204 konny silnik trzeba na nią wydać:

  • od 167 990 złotych wraz z wyposażeniem w wersji M,
  • od 177 990 złotych wraz z wyposażeniem w wersji L,
  • od 188 990 złotych wraz z wyposażeniem w wersji XL.

Oznacza to więc, że bez względu na wersje oraz opcję wyposażenia koszt zakupu modelu, jakim jest Kia e-niro mieści się w limitach rządowych dopłat w ramach programu Mój Elektryk, co podkreśla także sam jej producent, który przygotował w tym celu specjalny cennik, prezentujący koszt zakupu tego modelu wraz z dopłatą.

Kia e-niro - zasięg

Podobnie jak w przypadku ceny także, jeśli chodzi o zasięg, rozbieżność w przypadku tego modelu jest spora i zależy od jego wersji. Kia e-niro wyposażona w akumulator o pojemności 39,2 kWh pozwala bowiem przejechać na niej do 289 kilometrów, przy czym średnie zużycie energii elektrycznej na 100 kilometrów plasuje się w tym przypadku na poziomie 15,3 kWh.

Z kolei Kia e-niro wyposażona w akumulator o pojemności 64 kWh, a więc w droższej wersji oferuje już natomiast zasięg do nawet 455 kilometrów na jednym ładowaniu. Jeśli chodzi o zużycie energii, jest ono jedynie niewiele większe, gdyż wynosi 15,9 kWh na 100 kilometrów.

W obu przypadkach zastosowane baterie to modele litowo-jonowo-polimerowe, które można naładować za pomocą prądu stałego w mniej niż godzinę. Objęte są one 7-letnim okresem gwarancji, jednak z limitem do 150 000 kilometrów. Przy czym koreański koncern zapewnia, że akumulatory będą miały minimum 70% pojemności na koniec okresu trwania przysługującej na nie gwarancji. Dodatkowo zasięg auta zwiększa także zastosowany w nim 3-stopniowy system rekuperacji sterowany za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy.

Kia e-niro - dane techniczne

Jeśli chodzi natomiast o dane techniczne, Kia e-niro prezentuje się następująco. W tańszej opcji z akumulatorem o pojemności wynoszącej 39,2 kWh zamontowano w niej silnik o mocy 136 koni mechanicznych i z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 395 Nm. Dzięki temu rozpędza się ona do 0 do 100 km/h w 9,8 sekundy oraz pozwala rozwijać maksymalną prędkość 155 km/h.

Droższa Kia e-niro to natomiast nie tylko pojemniejsza bateria, ale także mocniejszy silnik mający 204 konie mechaniczne, jednak ten sam maksymalny moment obrotowy wynoszący 395 Nm. Oznacza to więc, że w tym przypadku auto to jest zrywniejsze i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,8 sekundy, a także pozwala rozwijać większą maksymalną prędkość wynoszącą 167 km/h.

Oba modele elektrycznego crossovera, jakim jest Kia e-niro mają przedni napęd oraz skrzynie biegów z przekładnią redukcyjną o stałym przełożeniu sterowaną w pełni elektrycznie.

Aktualności
Co to jest samochód hybrydowy?
6 wrz 2023
Co to jest samochód hybrydowy?

Samochody zasilane za pomocą energii elektrycznej można podzielić na dwa główne rodzaje — auta w pełni elektryczne oraz hybrydy. O ile jednak w przypadku klasycznych elektryków większość z nas jest w stanie określić czym one są i jak działają, o tyle w przypadku wskazania co znaczy samochód hybrydowy, pojawiają się większe problemy. Dlatego w tym artykule odpowiadamy na pytanie związane z tym, co to jest hybrydowy samochód oraz w jaki sposób on działa.

Czytaj więcej
Ile kosztuje bateria do samochodu elektrycznego?
3 mar 2022
Ile kosztuje bateria do samochodu elektrycznego?

Choć w przypadku samochodów elektrycznych wiele mówi się o ich ekologiczności ze względu na zeroemisyjność spalin, niskich kosztach podróżowania nimi, to nie wiele wiadomo tak naprawdę, ile trzeba zapłacić za ich naprawę. A przecież samochody elektryczne, jak każdy inny pojazd mogą ulec wypadkowi lub awarii ze względu na zużycie ich części i wymagać serwisowania. Ponadto pozostaje jeszcze kwestia baterii, której żywotność wynosi, jak zapewnia większość producentów samochodów elektrycznych do 8 lat lub 160 000 przejechanych kilometrów. Dlatego też poniżej skupiamy się na tym, jaka jest cena baterii do samochodów elektrycznych.

Czytaj więcej
Ile kosztuje utrzymanie samochodu elektrycznego?
21 lis 2022
Ile kosztuje utrzymanie samochodu elektrycznego?

Posiadanie auta elektrycznego, czyli jego zakup to jedno, natomiast utrzymanie to kolejna sprawa, o jakiej warto pamiętać. Koszt utrzymania auta elektrycznego jest znacznie niższy, aniżeli auta spalinowego. Wynika to głównie z tego względu, iż nawet przeglądy techniczne są o 50% tańsze.

Czytaj więcej
Auta elektryczne: czy warto spróbować?
19 cze 2023
Auta elektryczne: czy warto spróbować?

Popularność samochodów elektrycznych z roku na rok rośnie coraz bardziej. Zgodnie z danymi wykazywanymi przez PZPM i PSPA pod koniec grudnia 2022 roku w Polsce zarejestrowanych było 61 570 sztuk aut elektrycznych, czyli o 33% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Pomimo to wciąż nie brakuje wątpliwości związanych z tym czy warto inwestować w auto elektryczne.

Czytaj więcej

Przeczytaj jeszcze