Dacia Spring

Pod koniec 2020 roku oficjalnie został zaprezentowany pierwszy samochód elektryczny rumuńskiego koncernu samochodowego, który wywołał niemałe zamieszanie na rynku. Dacia Spring, bo o niej mowa zaskakuje bowiem przede wszystkim swoją niską ceną. Model ten pod względem swojego designu idealnie wpisuje się w rosnący popyt na auta typu SUV, które doskonale sprawdzają się także w mieście. W jego wnętrzu znajdziemy 4 miejsca i dostateczną ilość przestrzeni, aby podróżowanie nim było komfortowe. Pod względem wymiarów Dacia Spring w elektrycznej wersji silnikowej prezentuje się natomiast następująco: 373,4 centymetra długości, 177 centymetrów szerokości wraz z lusterkami oraz 151,6 centymetra wysokości. Jej rozstaw osi to z kolei 242,3 centymetra. Ten kompaktowy SUV w swoim wnętrzu oferuje także bagażnik o pojemności 290 litrów z możliwością jej zwiększenia do 620 litrów. 

Dacia Spring — cena w Polsce

Jak już wspomniano wcześniej, Dacia Spring zaskakuje pozytywnie przede wszystkim swoją ceną. W podstawowej wersji wyposażona dostępna jest ona bowiem w polskich salonach do kupienia już od 76 900 złotych. W ramach tej ceny kierowcy otrzymują natomiast między innymi:

  • manualną klimatyzację,
  • tapicerkę wykonaną z ekologicznej skóry,
  • radio Bluetooth. 

Dacia Spring dostępna jest także w wersji z wyposażeniem Comfrot Plus w cenie od 83 400 złotych, w ramach którego dodawana jest, chociażby kamera cofania ułatwiająca poruszanie się tym modelem po mieście. 

Jak więc widać pierwszy elektryczny samochód rumuńskiego koncernu samochodowego jest tańszy niż większość obecnych na ten moment modeli tego typu pojazdów na rynku. 

Dacia Spring — zasięg

Debiutująca na rynku samochodów elektrycznych Dacia Spring wyposażona została w akumulator o pojemności 27,4 kWh. I choć wartość ta może nie robić na nikim wrażenia według producenta model ten ma zasięg w cyklu WLTP na poziomie do 305 kilometrów. Z kolei średnie zużycie energii elektrycznej, jakie generuje Dacia Spring na odcinku 100 kilometrów, wynosi zaledwie od 10 do 13,9 kWh. 

Dzięki tak niewielkiej baterii ładowanie modelu, jakim jest Dacia Spring, nie zajmuje także dużo czasu. Z użyciem ładowarki DC o mocy 30 kW napełnia się ona bowiem od 10% do 80% w zaledwie 30 minut. Natomiast w przypadku Wallboxa o mocy 7,4 kW do pełna można ją naładować w 5 godzin. Najdłużej Dacia Spring ładuje się z użyciem standardowego gniazdka 230 V, choć i tak jest to krótki czas w porównaniu do innych samochodów elektrycznych, gdyż wynosi on 13 godzin.

Dacia Spring — dane techniczne

Jeśli chodzi o napęd, Dacia Spring oferuje dla kierowców silnik o mocy 33 kW przekładających się na 44 konie mechaniczne oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 125 Nm. W związku z tym od 0 do 100 km/h przyspiesza ona w 19,1 sekundy. Nie oznacza to jednak, że Dacia Spring nie jest dynamiczna i ciężko „się zbiera”, od 0 do 50 km/h przyspiesza bowiem już w zaledwie 5,8 sekundy. Maksymalna prędkość jaką pozwala ona osiągnąć to z kolei 125 km/h, a sam napęd przekazywany jest w niej na przednią oś.

Dacia Spring — Ciekawostki

Dacia Spring, choć dostępna jest do kupienia w salonach wyłącznie w jednej wersji silnikowej posiada także swoją odmianę produkowaną specjalnie dla firm zajmujących się carsharingiem oraz krótkoterminowym wynajmem samochodów. Jest nią Dacia Spring Business. Ponadto producent tego auta zapowiada także wprowadzenie w 2022 roku specjalnej wersji Dacii Spring Cargo z unijną homologacją N1 oraz większą przestrzenią ładunkową wynoszącą 1100 litrów.