Enea Operator umożliwia swoim odbiorcom przesłanie przez internet odczytu licznika, za pomocą usługi eBOK i połączonej z nią możliwości wysłania e-faktury, obsługi rachunku oraz sprawdzenia odczytów i stanu licznika prądu. Ma to wymiar czysto praktyczny, ponieważ dla klienta oznacza możliwość realizacji formalności bez wychodzenia z domu. Dla firmy to działanie ma na celu oszczędność czasu pracy, tak aby inkasent nie musiał cyklicznie pojawiać się w naszym domu czy firmie.
Jak prawidłowo odczytać licznik w obszarze Enea Operator?
Na początku należy wiedzieć o kilku istotnych sprawach:
- niezależnie od zmiany sprzedawcy prądu, cały czas opłaty za dystrybucję będziemy płacić na konto dystrybutora, w obszarze dystrybucji nie występuje konkurencja(monopol naturalny),
- zmieniając dostawcę prądu zmieniamy tak naprawdę firmę, która wykorzystuje infrastrukturę dystrybutora do dostarczenia nam prądu do mieszkania bądź firmy,
- różnice w cenie poszczególnych sprzedawców wynikają głównie z dodatkowych opłat, usług związanych z podpisaniem umowy.
Wracając do pytania, czyli jak prawidłowo odczytać stan licznika? W zależności od rodzaju licznika (z upływem czasu jakość i rodzaj montowanych urządzeń się zmieniał), proces odczytu w ogólności jest bardzo prosty. Na wyświetlaczu elektronicznym (nowsze modele) lub standardowym (starszym indukcyjnym) mamy pokazane wartości zużycia w danej strefie (dziennej/nocnej lub całodobowe). Należy odczytać wartości, z uwzględnieniem najczęściej jednego miejsca po przecinku i zaokrąglić w górę jeśli ostatnia wskazana liczba to pięć i więcej. Odczytane wartości możemy skorygować z fakturą lub przesłać elektronicznym formularzem w celu otrzymania faktury.