Elektroniczne biuro obsługi klienta jest to nowoczesna usługa dostępna na stronie Enea. Jeśli jesteś osobą, która preferuje kontakt i realizację formalności za pośrednictwem wiadomości elektronicznych to panel eBOK Enea jest stworzony i dostosowany do Twoich potrzeb. Korzystając z tej usługi można będąc online opłacić rachunki, sprawdzić faktury i wysłać zapytania do pracowników np. odnośnie umowy czy obowiązujących promocji. Ważny jest fakt, że e-faktura ma taką samą moc prawną jak jej papierowy odpowiednik. Jest to duże udogodnienie dla osób, które nie mogą pozwolić sobie na odwiedzenie stacjonarnego punktu obsługi klienta. Co czeka na nas po pierwszym zalogowaniu na eBOK, na jakie rzeczy warto zwrócić uwagę? Poniżej opisujemy proces rejestracji, a także z jakimi elementami warto się zapoznać zaraz po pierwszej wizycie w panelu eBOK.
Rejestracja w eBOK Enea
Dostęp do tego typu oprogramowania należy traktować nie jako produkt, lecz jako usługę, która jest ciągle rozwijana. Bardzo łatwo zauważyć analogie pomiędzy internetowym, a stacjonarnym biurem. Podobnie jak w zwykłym biurze obsługi klienta możemy podjąć rozmowę z kompetentnym pracownikiem firmy, który udzieli nam stosownych odpowiedzi na nasze pytania, możemy także zapoznać się z umową, czy zapłacić rachunki. Aby móc doświadczyć pełni korzyści wynikających z użytkowania konta, najpierw trzeba owe konto założyć. Trzeba zacząć od przejścia na stronę główną eBOK-u, po czym klikamy na:
źródło: ebok.enea.pl
Po chwili widzimy, że mamy do wyboru dwie możliwości, możemy utworzyć konto jako:
- klient indywidualny,
- klient biznesowy.
Następnie należy wypełnić krótki formularz rejestracyjny,w którym to należy podać dane użytkownika, obowiązkowo uzupełniając pola z ‘*’ .
źródło: ebok.enea.pl
Po uzupełnieniu wymaganych pól, przechodzimy dalej. Należy postępować zgodnie ze wskazówkami:
- zaakceptować regulamin,
- zaznaczyć inne zgody.
Nie zaznaczając tych pól nie przejdziemy przez kolejne etapy rejestracji. Po przejściu przez ten etap konto zostało już zapisane w bazie danych, ale to jeszcze nie koniec. Na podany wcześniej adres email w krótkim czasie przyjdzie wiadomość z linkiem aktywacyjnym. Ważne jest to, aby przesłany link włączyć, tzn. kliknąć na niego w ciągu 24 godzin. Ponieważ jeśli tego nie uczynimy, nie potwierdzimy swoich danych, a co za tym idzie konto nie zostanie aktywowane.
Konto demonstracyjne
Dla osób, które nie są przekonane do kont internetowych, Enea wychodzi naprzeciw oddając w ich ręce konto demonstracyjne. Możemy sprawdzić całą funkcjonalność konta jako klient biznesowy i indywidualny. Aby to zrobić, przenosimy się na stronę startową eBOK Enea i tym razem klikamy na teksty poniżej pola „Zaloguj się”:
źródło: ebok.enea.pl
Naszym oczom ukazuje się taki widok, w którym to mamy mało treści ale za to uwydatnione rzeczy, które dotyczą naszego rozliczenia i prostą nawigację po stronie.
źródło: ebok.enea.pl
Możemy zapoznać się ze szczegółami faktury klikając „Zobacz”, na ekranie pojawia się wtedy taki widok:
źródło: ebok.enea.pl
W panelu widzimy nasze dane rejestracyjne. Otrzymujemy pełny dostęp do faktur, szczegółów płatności, zużycia i odczytów. Konto online daje ogromne możliwości, to wszystko bez wychodzenia z domu, jest to komfort, na który każdy może sobie pozwolić. Poza korzyściami wynikającymi z braku konieczności udania się do biura obsługi klienta oszczędzamy przy tym papier i nie musimy czekać w męczących kolejkach. Ze względów pragmatycznych zdecydowanie warto poważnie zastanowić się nad tą opcją załatwiania najważniejszych spraw z Enea.