Enea sprzedawca energii: prądu i gazu
Rocznie firma sprzedaje ponad 15 000 GWh energii elektrycznej do prawie dwóch i pół miliona odbiorców indywidualnych i firm. Enea ma około dwunastoprocentowy udział w sprzedaży prądu w skali całego kraju.
Enea SA – grupa kapitałowa
Grupa kapitałowa Enea skupia swoją działalność na handlu energią elektryczną, wytwarzaniu tej energii, a także w obszarze północno-zachodniej Polski na jej dystrybucji. Działalność w obszarze energii opiera się na koncesjach wydanych Grupie przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
Enea prąd dla firm i gospodarstw domowych - sprzedaż
Enea skupia swoją działalność wokół handlu energią i dostarczeniu prądu zarówno do odbiorców indywidualnych jak i firm z grup taryfowych A, B oraz C. Zapraszamy do zapoznania się z aktualnymi ofertami i cennikami firmy Enea, znajdują się one na tej stronie, zapraszamy także do porównania cen firmy Enea na tle innych podmiotów zajmujących się sprzedażą energii elektrycznej. W porównywarce cen prądu Optimal Energy znajduje się aktualna oferta firmy Enea kierowana do klientów indywidualnych oraz firm.
Enea gaz ziemny do firm - sprzedaż
Firma Enea posiada także koncesję na obrót paliwem gazowym. Błękitne paliwo jest dostępne tylko dla odbiorców biznesowych. Oferta sprzedaży gazu ziemnego nie jest jeszcze kierowana do klientów indywidualnych. W przypadku firm istnieje możliwość zakupu gazu ziemnego i prądu w tzw. ofertach dual fuel - łącznej sprzedaży gazu ziemnego i prądu. Oferty firmy Enea, kierowane do odbiorców biznesowych są dostępne w naszej porównywarce cen prądu i gazu.
Agnieszka
25 wrz 2024
Bywając w biurze obsługi klienta często pojawia się problem, pracownicy niekoniecznie "chcą" pomóc. Ale ostatnio dużym zaskoczeniem i już parę razy pomógł mi p. Dariusz H. dawno nie trafiłam na tak kompetentną osobę na tym stanowisku. Pan Dariusz posiada dużą wiedzę i doświadczenie i co najważniejsze "chce" mu się pomóc! Oby więcej takich pracowników
Hanna
10 wrz 2024
Czytając negatywne opinie, myślę że nie trafiliście na Panią Dorotę ze stanowiska nr.13. Jest to osoba bardzo kompetentna, miła, uprzejma z bardzo dużą wiedzą i doświadczeniem .Bardzo dziękuję p.Dorocie za pomoc w załatwieniu sprawy.
Jan Testowy
10 maj 2024
asdf asdf asdf asdf asdf af
Mateusz P
18 mar 2024
0 to adekwatna ocena ENEA. Mają klienta(przyszłego) w poważaniu. Czas oczekiwania na wykonanie przyłącza - prawie 2 lata. Proces podpisania umowy na odległość totalna porażka. Pomimo skorzystania z opcji zżeknięcia się możliwości odstąpienia od umowy, zostali zobligowaniu do instalacji licznika w przeciągu 14 dni od popisania przeze mnie umowy - minął miesiąc, a dalej ZERO odzewu. Kompetencje ludzi na infolinii oraz na czacie - poniżej 0. Totalne dno, czekam na podłączenie po czym ruszam z badaniem jakości przesyłanej energii elektrycznej - spodziewam się że będzie batalia.
Mateusz P.
18 mar 2024
0 to adekwatna ocena ENEA. Mają klienta(przyszłego) w poważaniu. Czas oczekiwania na wykonanie przyłącza - prawie 2 lata. Proces podpisania umowy na odległość totalna porażka. Pomimo skorzystania z opcji zżeknięcia się możliwości odstąpienia od umowy, zostali zobligowaniu do instalacji licznika w przeciągu 14 dni od popisania przeze mnie umowy - minął miesiąc, a dalej ZERO odzewu. Kompetencje ludzi na infolinii oraz na czacie - poniżej 0. Totalne dno, czekam na podłączenie po czym ruszam z badaniem jakości przesyłanej energii elektrycznej - spodziewam się że będzie batalia.
Olga Wisz
15 mar 2024
Porażka . Wizyta 2 panów nachalnych do granic możliwości podsunęli umowę do podpisania nie mówiąc że to umowa tylko po prostu żeby się podpisać że byli. Pan po stwierdzeniu że my na pewno nic nie podpiszemy dziś aż się ugotował natrętnie chciał wymusić podpis i przekonywał jak jest cudownie u nich . Uważajcie!!!
Mariusz
4 lis 2023
ja jestem zadowolony
Tomasz Napierała
30 paź 2023
Banda złodzieji i oszustów .Naliczyli mi spory rachunek za prąd a mam fotowaltonike.A jak pisałem kilkakrotnie reklamację to powiedieli że ich to nie interesuje że oni dobrze naliczyli i że mam zapłacić.Cholerni złodzieje.
Michał Gumiński
20 paź 2023
Nie spotkałem w życiu gorszej obsługi klienta, nawet nie było blisko, 0 kompetencja, 0 języka profesjonalnego 0 empatii od konsultantów, przez telefon/czat/personalnie- byłem zmuszony mieć doczynienia z każdym, przez pomyłkę agentki po spotkaniu personalnym.
Michał Gumiński
20 paź 2023
Nie chce mi się pisać drugi raz mojej długiej wiadomości na temat tego jak tragiczna jest obsługa klienta personalna, na czacie i telefonicznie. Podsumuje wszystko tym że nie spotkałem z tak chamskimi, aroganckimi i mało empatycznym agentami. Nie polecam, jakby się dało dałbym 0 gwiazdek
Michał
20 paź 2023
Będąc szczerym jakby się dało dałbym 0 gwiazdek, po zakupie mieszkania, ilość godzin zmarnowanych w biurze Enei, kontakcie telefonicznym czy na czacie, żeby tylko usłyszeć że muszę wypełnić wszystko od nowa przez ich błąd, bo agentka zapomniała o pobranych dokumentach, wykazie zdawczo odbiorczym, mimo naciskania żeby zrobić to na miejscu, przesłała mnie na to że wyśle maila z dokończeniem umowy za maks 3 dni, mija zaraz roboczy tydzień i 0 znak życia, a na czacie/telefonie nie mają moich danych i odsyłają mnie żebym spędził w biurze od nowa 3 godziny czasu tylko po to żeby nic nie załatwić. Najgorsza obsługa klienta z jaką miałem kiedykolwiek styczność, sam pracuje na podobnym stanowisku i uważam że każdy pracownik który mnie obsługiwał nie potrafi słuchać/czytać problemu klienta, jest arogancki i bezczelny, używa bardzo malo formalnego języka. Bardzo odradzam
NIE dla enea...
18 wrz 2023
Szkoda się rozwodzić nad tematem tej pseudo firmy.... na początku roku otrzymałem rachunek za 3miesiace w kwocie 5,500zl i tydzień później kolejny na 1,600zl po 5miesiacach otrzymałem kolejno każdego dnia faktory na kwotę 0zl okazało się że mam nadpłatę 4,600zl postanowiłem odzyskać te pieniądze bo jeszcze coś wymyśla i proszę wniosek złożyłem podałem i oczywiście co? Same problemy z odzyskaniem pieniędzy.... oszuści i złodzieje....
MAGDA
10 wrz 2023
Nie polecam. Jak ktoś ma wybór niech skorzysta z usług innego dostawcy. Enea to dno totalne. Złodzieje i oszuści!!!!
Chris
18 sie 2023
Najgorsza firma jaka istnieje mają awaria przez co nie można doładować prądu się chwala ze maja specjalistów ale tak naprawdę są do bani jak możecie trzymajcie się z daleka banda nierobów z najgorzej działająca obsługa klienta
Patrycja
18 sie 2023
Błąd operatora, czyli odwieczny problem w enei. Prądu już drugi dzień nie da się kupić w sklepie czy przez internet. Niestety nie jest to pierwsza taka sytuacja.
Ewelina
16 cze 2023
Partacze!!!! Wyłączyć prąd ludziom bo mają burdel w dokumentach. Nie ma to jak zostać na weekend bez prądu. Jesteście najgorszą firmą energetyczną. Mam nadzieję że jak najszybciej zakończę z wami współpracę
Artur
16 maj 2023
Masakra - najpierw nie mogłem złożyć wniosku o zamrożenie ceny miesiąc przed terminem składania (byłem w BOK i zrobiłem zgłoszenie na eBOK) , później w formularzu było, że odbiorcy (nie było napisane, że tylko uprawnieni wg ustawy) o zużyciu nie przekraczającym 2MWh w 2022 nie muszą składać oświadczenia. Z faktur okazało się jednak...że muszą - więc złożyłem w marcu, aby od kwietnia "z ostrożności procesowej" - biorąc pod uwagę że w tej firmie sprawy (wszędzie) postępują w tempie zastygającej lawy - ceny były zamrożone. Złożyłem reklamację z prośbą o rozłożenie nadpłat z poprzednich miesięcy tego roku na poczet przyszłych opłat...- niestety - nie została uwzględniona - więc... bon voyage - zmieniam dostawcę energii i nigdy więcej kontaktu z tą firmą.
Nie zadowolony
16 maj 2023
Najgorsza według mnie firma energetyczna w Polsce. Cokolwiek tam załatwić graniczy z cudem, z wnioskami nie wspominając. Powiedzmy masz mały błąd w wniosku to ta firma zamiast napisać o poprawie danego błędu i dalej realizować wniosek, piszą 29 dnia z 30 deklarowanych, że wniosek należy poprawić i czekaj kolejne 30 dni.... Masakra jakaś. Nie spotkałem tego np. w Tauronie. Tam jak już spotka się jakiś błąd to piszą o nim po tygodniu i potrafią dalej realizować wniosek tak jak został przyjęty, a nie kolejne 30 dni od przesłania poprawionego wniosku. ENEA powinna wziąć przykład z innych firm. Tak samo te nieszczęsne rezerwacje 7 dni wcześniej. Te rozwiązanie było pomyślane w czasie pandemii i obowiązujących w tym czasie obostrzeń. Obostrzeń już nie ma a tą chorą praktykę nadal stosują. Cyrk na kółkach.
Julka
10 maj 2023
lepiej ogarniajcie ten swoj internet bo mi w nocy mie dziala a chce korzystac z internetu wiec prosze takich numerow nie robic
Martyna
5 maj 2023
Enea każe płacić mi za prąd, którego nie zużyłam według stanu licznika i protokołu odbiorczego. Oszukują na każdym kroku. Nie ma co liczyć na jakąkolwiek pomoc.
Marek
12 kwi 2023
Ogólnie spoko, udało się o dziwo załatwić tańszy prąd na oświadczenie
National
10 mar 2023
Ja napiszę krótko złodzieje i oszuści, typowi pisowcy.
Piotr
4 mar 2023
To jest najbardziej żałosna firma jaką widziałem
Ania
20 lut 2023
Czy na tej infolinii ktos pracuje?to jakiś zart czekam juz ponad godzine na polaczenie… zenada!!!!!!ile mozna czekac!! Ciekawe kiedy ktos odbierze.. automat powiedzial ze bede czekac okolo 30 minut!!
Blazej
11 lut 2023
Zenada i brak kompetencji 2 miesiace walcze z nimi bo mi probuja wmowic ze nie zaplacilem za prad gdzie zaplacilem po wyslaniu im screena ze jest zaplacone nie potrafia nawet sprawdzic ze ten przelew do nich dotarl zenada
Życzę Enei Rozpadu
6 lut 2023
Gardzę tą firmą. Monopolista który nalicza odsetki od spóźnienia się o każdy 1 dzień spóźnienia zapłaty. TFU. Liczę że się rozpadnie.
Dębiny
6 lut 2023
Załatwiam od listopada 2022 rozliczenie końcowe za pobór prądu. Naliczono mi na zapas ponad 1000 kWh do zapłaty. Pomimo przedstawienia dokumentów, z jakim odczytem zakończyłem pobór prądu nikt w ENEA SA nie czytał tego tylko wysyłali upomnienia za zużycie prądu, którego nie było i nadal jeszcze nie ma. Wysłałem przez eBOOK kilka reklamacji, którymi nikt się nie zajął. Dostałem kilka odpowiedzi, które można traktować jako wzorce niekompetentności piszących !!! Strona eBOOK może służyć jedynie jako podgląd płatności i ewentualnie do umówienia w biurze, nie nadaje się do załatwienia jakichkolwiek spraw związanych z błędami w fakturowaniu.
Mat
31 sty 2023
Dno totalne. Niedotrzymanie terminów to standard, kontakt przez BOK to jakaś kpina. Można tam składać skargi i ponaglenia mimo, że już dawno po terminie jaki ich obowiązuje a i tak zero konkretów. Termin to jest dla klienta a enea może robić co chce. Państwo w Państwie, nikt tam za nic nie odpowiada.
voit
31 sty 2023
To od pewnego czasu NAJGORSZA firma w obsłudze klienta ! Odpowiedzi na skargi wysłane na kontakt lub eBOK podpisane Zespół Enea zamiast imienia i nazwiska oraz każde ponaglenie z podpisem iż rozpatrzenie potrwa 30 dni co i tak jest fikcją . Ale kolejna skarga i tak zostanie podpisana przez anonima Zespół Enea !
Jarek
31 sty 2023
Tragedia, bałagan Enea operator i Enea SA
trw
20 sty 2023
Banda debili jaka tam pracuje jest nie do opisania Nie potrafią niczego zrobić. Normalne w tym kraju i państwowej gów...nej firmie 4 miesiace czekam na rozliczenie fotowoltaiki, oczywiscie nic nie idzie wskórać ani na infolini ani na ebok Za to jak ty nie zapłacisz rachunku w terminie to windykacje wysyłają natychmiast Najgorszą decyzją jaką podjąłem był powrót do tego kraju z kartonu i gów..
Leo
27 gru 2022
Kontakt z infolinią to zupełne dno. Pół godziny oczekiwania na telefonie(zapowiedź) Informują również o kontakcie za pośrednictwem eBOK - wysłałam wiadomość tydzień temu i status "w trakcie realizacji" a sprawa dotyczy mylnych danych na fakturze. Jako miejsce poboru energii wpisana jest zupełnie inna osoba. Udostępnianie takich danych -RODO chyba podlega karze. Może firmy Enea to nie dotyczy.
AEs
18 gru 2022
Konsultanci - niewłaściwe osoby na niewłaściwym stanowisku Brak " ludzkiego " kontaktu Ton głosu, odczytywanie informacji jak z automatu, brak wiedzy, sposób wypowiedzi świadczące o niechęci do klienta, wyczuwalny brak cierpliwości, sapanie/ wzdychanie do słuchawki, wyraźne odczuwanie niecierpliwości że str pracownika w momencie podejmowania rozmowy, zadawania pytań ( w odp już to mówiłem .../ Nie daje mi pani/ pan dokończyć [klepania regułki ] ) Gdybym tylko mogła, to bym umówiła wizytę w punkcie Nigdy więcej nie skorzystam z kontaktu z pracownikiem infolinii
Marek
14 gru 2022
Polecam firmę Enea. Jestem zadowolony
adam
5 gru 2022
23-11-22 dostałem maila o nie zapłaconym rachunku , nie wiem kto księguje wpłaty . Ale chyba coś ktoś nie kuma , bo wysłałem pdf z banku o opłaconych 2-rachunkach z 10-11-22 na koto wiadomości . i cisza do dzisiaj
Mateusz
3 gru 2022
Kiepska współpraca, faktury dostaję jako szacunkowe zużycie prądu a nie rzeczywiste. Raz jest zużycie znikome a innym razem bardzo wysokie co wiąże się z tym że każdorazowo fakturę muszę zgłaszać na reklamację. Zgłaszałem kilka razy aby w systemie zmienili zużycie prądu na rzeczywiste a nie szacunkowe to tylko obiecują mając klienta w d***e Nie polecam i mam zamiar zmienić dostawcę prądu
Marta
21 lis 2022
Kpina. Od 2 tygodniu staram się odzyskać dostęp do konta, niestety najpierw sugerowało mi się niewłaściwy adres mailowy, a potem kazano czekać na link do resetu dostępu, który może dotrzeć z opóźnieniem. Wiele jestem w stanie zrozumieć, ale dutygodniowe opóźnienie to chyba przesada. Poza tym jakoś maile z fakturami docierają bez problemu. To jak Enea macie dobry ten adres czy jednak zły. Ekscesy z Wami są żałosne. Na zgłoszenie w sprawie reklamacji na konsultanta odpowiedzieliście od razu. Jednak na zgłoszeni w sprawie braku możliwości odblokowania konta pomocy nie się nie doczekam. Firma i pracownicy to żart.
Tomasz
15 lis 2022
Żałuję że nie mogę dać 0 gwiazdek. To co odpie***laja to można książkę napisać. Nie mam prądu od 11 dni i nadal nie mają czasu naprawić swojego partactwa.
S
16 paź 2022
Serwis porażka. Nie da się otrzymać konsultacji telefonicznie ani mailowo. Kierownictwo musi zwrócić na to uwagę.
Martyna
15 paź 2022
Po pierwsze dodzwonić się graniczy z cudem … W czwartek po południu odłączono mi prąd moje gapowe zapomniałam zapłacić zrozumiałe … Przelew zrobiłam dosłownie w 3 minuty przez ebok enea co wiadomo widzieli ze płatność nastąpiła od razu, dzwoniąc przez pół czwartku cały piątek za każdym razem słyszałam w słuchawce proszę oczekiwać zlecenie podłączenia prądu jest w realizacji … Nie wspomnę o tym ze co konsultant to inna gadka w tym trochę oszukiwania klienta po to aby się odpi… Przyszła sobota dzwonię na enea operator Pani oznajmia mi ze najwcześniej włączenia prądu mogę spodziewać sie w poniedziałek ale nie obiecuje . 2 małych dzieci w domu brak możliwości rozpalenia w centralnym lodówka rozmrażająca sie … Ponoć mamy 21 wiek a mam wrażenie ze to średniowiecze !!!! Traktują ludzi z góry a biorą tak kosmiczne pieniądze ze szok!!!! Wyłączyc przyjechali pewnie w przeciągu godzinki na włączenie trzeba czekać tydzień pozna jesienią gdzie temperatury nad ranem to nawet 2 stopnie!!!!
SKARGA!
4 paź 2022
Skargi i wnioski można składać w następujący sposób: listownie na adres: Urząd Regulacji Energetyki Al. Jerozolimskie 181 02-222 Warszawa pismem złożonym osobiście w Kancelarii Urzędu Regulacji Energetyki w siedzibie Urzędu Regulacji Energetyki w Warszawie, przy ul. Al. Jerozolimskie 181, od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:15 - 16:15 faksem - na numer: (22) 378 11 54 drogą elektroniczną na adres e-mailowy: dsk@ure.gov.pl lub na elektroniczną skrzynkę podawczą na platformie ePUAP: /URE/SkrytkaESP ustnie do protokołu - w siedzibie Urzędu Regulacji Energetyki w Warszawie, przy ul. Al. Jerozolimskie 181.
LIDIA
4 paź 2022
Szanowni Internauci, mam prawie identyczne problemy z ENEA. Wysłałem już skargę w jednej sprawie do URE i czekam na odpowiedź. Planuję również wysłać do UOKiK. Proszę Was składajcie skargi. Sam wpis w internecie nie wystarczy. Należy złożyć formalną skargę. Żaden Urząd nie będzie czytać skarg z internetu i na takiej podstawie nie może podjąć działań. Opinie w internecie są tylko przestrogą dla potencjalnych. klientów. Pamiętajcie tylko w dużej grupie możemy cokolwiek zdziałać.
STASZEK
4 paź 2022
RAK SYSTEMU ENERGETYCZNEGO, WSZYSTKIE WPISY PONIZEJ TO GORZKA PRAWDA JAK JEST NA DZIEN DZISIEJSZY! NIKT NIC NIE WIE, DZIWIE SIE ZE TAKIE TRAKTOWANIE OSOB KTORE PLACA WAM ZA ENERGIE JEST AKCEPTOWANE> SZKODA ZE PANOWIE w RZADZIE NIE POTRAFIA ZALATWIC TEGO CO W TEJ SPOLCE SIE DZIEJE. BALAGAN TOTALNY I MAM NADZIEJE ZE WEZMIE SIE ZA TO KTOS Z PARLAMENTU EU BO JAK DLUGO MOZNA TO CIAGNAC! ZYCZE UPADLOSCI SPOLKI BO TO JEDYNE WYJSCIE ABY ZACZAC OD ZERA!
Klijent
16 wrz 2022
Dodzwonić się na infolinię tragedia czas oczekiwania 20 30 min aż jakąś łazja podniesie łaskawie słuchawke
Radek
13 wrz 2022
Konsultacja przez czat: - brak odpowiedzi na zadane pytania; - czułem się ignorowany; - odpowiedz na każde moje pytanie trwało min. 3 min.; - widać, że pracują tam za karę
Maria
9 wrz 2022
Na polaczenie z konsultantem czekalam prawie 40 minut na infolinii! Konsultantka bardzo niesympatyczna, bezczelna rozlaczyla rozmowe bez podania mi informacji o jaka prosilam. Zalatwienie jakiejkolwiek sprawy z Enea jest wrecz niemozliwe. Ignorancja i bezczelne podejscie do klienta.
Miłosz
2 wrz 2022
Uwaga! eBOK ENEA ma 30 dni na odpowiedź na zapytanie mailowe zadane przez ich stronę. 30 DNI. W XIX wieku szybciej koniem bym obrócił na drugi koniec Polski i z powrotem niż oni odpowiedzą na INTERNETOWE zapytanie. Tam jest potrzebna baaardzo głęboka reforma. Pozdrawiam rozbawiony klient
Jola
21 sie 2022
26 kwietnia 2022 zamontowano mi „nowy” licznik (produkcja 2012 r). Od tego momentu zaczął się mój koszmar, bo zużycie prądu w 56 metrowym mieszkaniu wzrosło 10- krotnie. Przebyłam całą drogę reklamacji i skarg: od 4 zgłoszeń telefonicznych, poprzez wysłanie 4 reklamacji przez e-BOK i osobistą wizytę w szczecińskim BOK. Bez rezultatu. Od 26 kwietnia do 17 lipca br. „nowy” licznik wskazał zużycie prądu 4.028 kWh! na kwotę 2.541.81 PLN! (wcześniej średnie zużycie ok. 250 kWh przez 2 miesiące i płatność ok. 240 PLN). Jedyną osobą, która potraktowała mnie podmiotowo, uważnie wysłuchała i pomogła był pracownik z działu Operator Enea (zajmujący się m.in. problemami klientów licznikami). 9 sierpnia doprowadził do wymiany wadliwego licznika – dziękuje mu bardzo! Ale na tym sprawa się nie zakończyła, bo nie nastąpiła korekta dwóch zawyżonych faktur, za to Windykacja ENEA działa b. sprawnie i już straszy mnie odcięciem energii (mimo, że moja sprawa ma status: „w trakcie realizacji” i przy pierwszym telefonicznym zgłoszeniu poinformowano mnie, że do czasu zakończenia sprawy nie muszę opłacać faktur). Moje spostrzeżenia i opinia o Spółce ENEA po 4 miesiącach „walki” Poraża scentralizowana polityka firmy, złe zarządzanie, bałagan, brak przepływu informacji między działami, bzdurne procedury (np. w moim przypadku zainstalowano mi nowy licznik, który działał wadliwie, żeby to udowodnić to na swój koszt (237,64PLN) musiałabym przeprowadzić jego badanie laboratoryjne), traktowanie klienta przedmiotowo i jako źródło dochodów, brak odpowiedzi zwrotnej na reklamacje (na skargę z dnia 13 czerwca 2022 do dziś nie otrzymałam odpowiedzi, choć ustawowy termin 30 dni dawno minął).
Jedrzej
16 sie 2022
Brak możliwości kontaktu z doradcą. Na infolinii można godzinami słuchać tylko automatów. Funkcja chatu z konsultantem nie działa. Wszędzie jedynie odnośniki do ebok, niestety mój problem leży właśnie w niemożliwości zalogowania się do ebok....
brzęszczyczykiewicz
9 sie 2022
banda przygłupów, niestety utrudniają załatwienie prostej sprawy, gorzej jak w komunie, czekam tylko kiedy będzie można wybrać sobie dostawcę energii.
Konstans
9 sie 2022
Enea. Nie polecam. Utrudniają załatwienie każdej sprawy. Dom sprzedany. Aby przepisać liczniki na nowego właściciela potrzebny jest Akt zgonu poprzedniego właściciela. A to nie zmarły sprzedawał dom. Żaden inny dokument nie jest wystarczający ...
Ewa
13 lip 2022
Brak możliwości uzyskania połączenia z konsultantem. O połączeniu telefonicznym zapomnij. Niemożliwe Chyba że spędzisz cały dzień przy telefonie Mailem .??? Na maile brak odpowiedzi. Mozesz sobie pisać. I tak nikt Ci nie udzieli odpowiedzi. Pozostaje wizyta osobista. Jakaś kpina.
Agnieszka
12 lip 2022
Obiecanki cacanki… umawiasz się na rozmowę czekasz na telefon przez cały dzień i zero odzewu. Widać jak poważnie podchodzą do klientów.
S.Sobański
23 cze 2022
Kolejne podwyżki !! złodzieje
Karolina
17 cze 2022
Banda złodziei . Nigdy w życiu nie polecam dziadostwo ! Pusty dom rachunki jak za full ludzi
Ja
24 maj 2022
Jeba.. pisowskie szma..
Klient
21 maj 2022
Zacznijcie odbierać telefony alarmowe gnidy. Brak prądu już od paru godzin i nie idzie zgłosić bo nikt nie odbiera
Mjsh
11 maj 2022
Po spóźnieniu 1dniowym prąd został odłączony. Po 10 minutach od odłączenia rachunek zapłacony. 3 dzień czekania na ponowne podłączenie, bez skutku. Praca zdalna, zadania na studia niemożliwe do wykonania.
Sobański
14 kwi 2022
Złodzieje i oszuści
Sara
11 kwi 2022
Oszukują na rozliczeniach, zawyżają rachunki, liczą, że klient nie zauważy. Kompletne dno.
Paweł
11 kwi 2022
Dno
Robert
7 kwi 2022
Gdy mialem uszkodzony licznik i po wymianie oplaty spadly o polowe wykrecili sie zfalszowana ekspertyza a gdy sprzedalem nieruchomosc olali protokol zdawczo odbiorczy wystawiajac nadal faktury na mnie nawet na zgloszenie demontazu licznika nie reagowali ak ich nazwac oszusci to za malo
Joanna
5 kwi 2022
BRAK POWIADOMIENIA I KONTAKTU ZE STRONY MONTERA RACHUNKI OPŁACONE a za brak kontaktu *wystarczył jeden telefon pokazania świstka wysłania e-mail i byłoby *****
xvxdfvd
28 mar 2022
ssie
Karol
22 mar 2022
Najbardziej niekompetentna firma z jaką miałem do czynienia... serdecznie nie polecam...
Ja
21 mar 2022
Najbardziej niekompetentna firma z której usług muszę korzystać.
Dyzio
3 mar 2022
Firma która jest nastawiona na gnebienie klientów ich opłaty zmienne przemienne wymienne itd.są droższe od samego prądu. Ich konsultańci wprowadzają w błąd w celu podpisania niekorzystnej umowy.Nie trzymają się przepisów ŻENADA????????????????????????????????????????
Xyz
26 lut 2022
Tragiczny operator!!! Podpisałam najbardziej niekorzystna umowę przy której miał nie drożeć prąd a teraz pace Ok. 70 zł więcej do rachunku niż powinnam!!! Złodziejstwo!! Nie polecam
Tomasz
22 lut 2022
Najgorszy operator w Polsce. Obsługa na karygodnym poziomie, przez telefon nic nie załatwisz a jak pojedziesz to mają klienta gdzieś. Dopiero ja się wydrzesz na całą sale to się okazuje zmozna to załatwić od ręki.
Leszek
22 lut 2022
Zmieniłem adres zamieszkania i zaczęły się moje problemy z Eneą dopiero 2 miesiące po wprowadzeniu się podpisałem umowę którą od listopada do teraz jest jeszcze nie aktywna ani razu też nie spisał mnie inkasent ponieważ nie miał mojej umowy na swojej liście. Cały czas dzwonię w tej sprawie proszę o pomoc ale wszystko stoi w miejscu nikt tym się nie przejmuję chociaż tyle czasu minęło. Biuro obsługi klienta fatalne co chwilę piszą pisma bo każą czekać miesiąc na odpowiedź. A ja sam wpłacam pieniądze na konto bo nie wiem kiedy będę miał aktywną umowę swoje ebook i jaki dostanę rachunek. Ręce opadają. ????
MeShag
20 lut 2022
Prądu nie ma w białe dni, kontaktu żadnego gdyż telefonu nie odbierają,a ponadto podają fałszywe info na swojej stronie.
Wkurzona
20 lut 2022
Chyba najgorszy operator energii w Polsce. Dodzwonienie się na 991 (pogotowie energetyczne) graniczy z cudem nad cudami, już szybciej egipscy bogowie ześlą prąd, niż Enea zainteresuje się jakkolwiek przyjmowaniem zgłoszeń. Jedna gwiazdka to i tak za dużo.
Ulf oietruska
20 lut 2022
Der letzte Laden. Investieren nichts, haben in der welt große Klappe und beim kleinsten Windstoß steht man ohne Strom da.
Dawid
19 lut 2022
żenada
Klient
18 lut 2022
Rejon Goleniów. Prąd jest wyłączany przy każdej pogodzie, przynajmniej raz w tygodniu. Często wielokrotnie w krótkim czasie. Awarie zazwyczaj nie są uwzględniane w ich komunikatach. Dla mnie ta firma to jedna wielka AWARIA
Niezadowolony
17 lut 2022
Brak organizacji, kontaktu, i ludzi z mozgiem
Wieslaw
17 lut 2022
Napisałem do nich dwie wiadomości z mojej strony eBOK, gdyż tak się można pisemnie z nimi porozumieć, ani w jednej jak i drugiej sprawie nikt mi nie odpowiedział na wiadomość. Szkoda, że ten twór nie ma silnej konkurencji
Emilia
7 lut 2022
Śmiech na sali : zmiana w cenniku usług ,a kontakt z infolinia to UWAGA : 45 min i nadal nic !!!słuchanie Vivaldiego “ Cztery pory roku “ i nic wiecej.
KAMIL
1 lut 2022
ENEA TO NAJGORSZA FORMA W POLSCE OD ROKU MOI RODZICE CHCELI ZMIENIĆ LICZNIK NA G12 ALE NIC Z TY NIE ZROBILI TO SĄ ZŁODZIEJE
Mirka
31 sty 2022
Ta jedna gwiazdka to i tak za dużo. Umowa na faktury za rzeczywiste zużycie licznika a przychodzą szacunkowe nie wiadomo skąd i na jakiej podstawie. Reklamacje nic nie dają, bo odsetki są naliczane mimo reklamacji. Nikt nie wiem kiedy ani gdzie pracownik przychodzi spisać liczniki. Nie ma szans na umówienie się z jakimś pracownikiem, który podaje numer który nie działa. Paranoja. Nikt nie ma nad niczym kontroli, faktury znikąd. Płatność przez eboka Enea za pomocą PayU nie działa... tzn. pieniądze znikają z konta ale nie opłacają faktury. Wielka szkoda, że na moim obszarze nie ma Taurona... Jeśli ktoś ma opcje to wszystko jest lepsze od Enei.
Jjjaikajajjaap
30 sty 2022
Panie nie odbierają telefonów odrzucają połączenia
Ola
30 sty 2022
1. Przez pół roku ENEA nie potrafi zmienić taryfy (mimo reklamacji i ponagleń - telefonicznych i osobistych rozmów z konsultantami). 2. Mimo umowy kompleksowej i rozliczenia rocznego (zgodnie z umową) nagle przychodzą faktury niewiadomo za co i na jakiej podstawie, bo w międzyczasie nikt nie spisywał stanu licznika, a do rozliczenia rocznego jeszcze ponad pół roku... 3. Oprócz faktury "niewiadomo za co" na aktualnego nabywcę przychodzi dodatkowa faktura "niewiadomo za co" na poprzedniego właściciela licznika, który nim nie jest od ponad pół roku.... - dodam, że wszystkie wcześniejsze faktury były opłacane na bieżąco i bez żadnych zaległości. Podsumowując - za nierzetelność, nieuczciwość nawet ta jedna gwiazdka to zdecydowanie za dużo....
Włodzimierz
16 sty 2022
Zostałem również naciągnięty przez Eneę na tzw, pewną cenę. Tak jak w przypadku innych, nie zostałem powiadomiony o tym, że będę płacił dodatkową opłatę. Jak dowiedziałem się o tzw. opłacie handlowej złożyłem pisemną rezygnację z tej usługi. Na odpowiedź czekałem 166 dni. Chcę tych oszustów podać do sądu - nie ze względu na pieniądze - po prostu nie toleruję oszustów i naciągaczy. Potrzebowałbym zrzut ekranu z reklamówką Enei z "pewną ceną" /tą co dokładali 200 zł/. Może ktoś zachował to w swoim komputerze? mój mail ecler@o2.pl
Adam
20 gru 2021
Szanowni Internauci, mam prawie identyczne problemy z ENEA. Wysłałem już skargę w jednej sprawie do URE i czekam na odpowiedź. Planuję również wysłać do UOKiK. Proszę Was składajcie skargi. Sam wpis w internecie nie wystarczy. Należy złożyć formalną skargę. Żaden Urząd nie będzie czytać skarg z internetu i na takiej podstawie nie może podjąć działań. Opinie w internecie są tylko przestrogą dla potencjalnych. klientów. Pamiętajcie tylko w dużej grupie możemy cokolwiek zdziałać.
Katarzyna
16 gru 2021
Nie się nie da załatwić. Osoba starsza bez prądu od dwóch tygodni, rachunki przychodzą ogromne. Dodzwonić się można po 15 minutach ale nic się nie da załatwić bez pełnomocnictwa. Chat na stronie nie działa. Rezerwacja terminu, cały czas wszystko zajęte. TRAGEDIA!
Agnieszka
29 lis 2021
Do tej pory nie miałam większych problemów z firmom enea . Ale w momencie kiedy sprawa dotyczyła czegoś więcej niż spisania licznika , jestem bardzo nie zadowolona i zawiedziona poziomem obsługi . Na wymianę skrzynki w celu przyłączenia do mikroinstalacji czekałam misiac . Po czym pan podobno przyjechał , stwierdził ze nie mógł się dostać - co jest wierutna bzdura poniewaz bramka jest zawsze otwarta . Co ciekawe ze nie ma z tym nigdy problemu kiedy przychodzi do spisania stanu licznika.. i w rezultacie termin przepadł zlecenie zostało zamknięte . Po kontakcie telefonicznym nie znalazło się żadne rozwiązanie mojej sytuacji , poza możliwością złożenia nowego wniosku o termin - za kolejnych 30 dni . Jest to dla mnie bardzo nie profesjonalne podejście do klienta .
Mk
22 lis 2021
Próba wyjaśnienia czegokolwiek na infolinii jest trudna, odpowiedzi sztampowe.
Lukasz
2 lis 2021
Oni są dużo gorsi od wszystkich państwowych instytucji, nawet od urzędu skarbowego
Jali
22 paź 2021
Totalne dno.. Jak najdalej! Omijać szerokim łukiem! Naprawa usterki ( brak fazy ) Trzy dni!! Skandal !!
Ania
22 paź 2021
Tragedia. Kontakt meilowy trwa dwa tygodnie jeszcze nie idzie się z nimi dogadać. Wystawiają rachunek po czym po 10 dniach wystawiają kolejny na ogromną nierealna kwotę. Naciągacze. Trzymać się z dala od tej firmy. Jestem w trakcie zrywania umowy z tym dziadostwem.
Karolina
19 paź 2021
3 tygodnie zalatwiam sprawę on line i nadal końca nie widać. Pracują tam same de****które nie czytaja poprzedniej korespondencji która już była. Żenada i wtyd. Róbcie szkolenie pracownikom bo obsługa klienta to dno
Grzegorz
10 paź 2021
Dziadostwo jak nie wiem.Dodzwonić się nie można,terminu online umówić nie można.Nie wiem kto ta stronę robił ale w każdym razie jest zrobiona byle jak przechodzę do potwierdzenia terminu i żadnego komunikatu…dzwoniąc jestem 8 w kolejce a za 5 min jestem 16.Jednym słowem maja gdzieś klientow
Kawicki
7 paź 2021
Ta firma jest najgorsza z najgorszych.
Slawek
1 paź 2021
Mierna jakość firmy, monopol nie pomaga. Po 4 miesiacach odmowa rozpatrzenia sprawy i odsyłanie do operatora gdzie wcześniej enea i enea operator kazali złożyć wniosek we wskazanym punkcie i określony wzór .
Fenomen
30 wrz 2021
To się w pale nie mieści! Burdel na kółkach, w erze komputeryzacji nie potrafią przysłać od 2,5 miesięcy umowy i nadal przysyłają rachunki choć mam już od 4 miesięcy mikroinstalację! Czekam tylko aż w Polsce będzie można wybierać dostawcę energii elektr. i wtedy wypierd...!
Eneatogwno
27 wrz 2021
5 tygodni oczekiwania na umowę, sprawa w realizacji. Totalna porażka.
Rosita
22 wrz 2021
Enea to syf. Reklamacje nie są rozpatrywane od maja bieżącego roku. Odpowiedź dostaje po pół roku z łaską i odpowiedz jest na ich korzyść mimo, że popełnili błąd. Jestem zażenowanie i zła . Obsługa klienta to kolejna porażka tej firmy. Nie potrafią doradzić i rozmawiać w żaden sposób z klientem w rzetelny sposób. Pracownicy biura obsługi klienta w Zielonej Górze mówią że wstydzą się za firmę Enea i nie mogą mi pomóc.
Kamila
15 wrz 2021
Umówienie wizyty przez system internetowy to porażka- są wyznaczone dni, w których można się umówić a mimo to okazuje się, że nie każdy z tych dni jest dostępny tylko trzeba zgadywać. Dzwonienie na infolinie to druga sprawa - Minimum 20 minut oczekiwania, plus taki że konsultant miły i przyznał racje, że na stronie internetowej jest to mało przejrzyste.
Wydymany Klient
10 wrz 2021
Fatalna obsługa Klienta, a właściwie jej brak. Tym gamoniom zależy tylko na zawarciu umowy, a potem już jesteś dla nikim.
Michal
8 wrz 2021
Jedna gwiazdką to za dużo!!!!!!od 2 miesięcy czekam na wymianę licznika na swukierunkowy!!!A zgodnie z przepisami mają na to 30 dni!!ciekawe czy zapłacą mi za poniesione sraty tak jak oni naliczają odsetki za dzień spóźnienia.zenada."sprawa jest w toku"tyle można się od nich dowiedzieć.
DX
1 wrz 2021
Zastanawiam po co w kraju jest UOKiK, obsługa klienta (zwłaszcza nie internetowego, po 70) w tej firmie to tragedia. Może już czas panowie urzędnicy na kontrolę tego co dzieje się w tej firmie. Oczekiwanie 20 minut na połączenie to tragedia.
Marlena
31 sie 2021
Masakra jakaś.
Barbara
25 sie 2021
Masakra. Odcięto mi prąd bez wcześniejszego powiadomienia- podobno wysłali rachunek ja nie otrzymałam, wezwanie do zapłaty też podobno wysłali ( w 1 dzień na infolini była informacja ze tylko fv a w 2 że wezwanie do zapłaty takze)ale oczywiście zwykłym listem bez potwierdzenia odbioru- informacja z infolini dlaczego nie dostałam wezwania- "nie mogli wysłać bo nie podany jest adres mailowy i telefon ". Na przesłanie fv na maila czekałam tylko 2 godziny,!!! Oczywiście rachunek od razu opłaciłam, przesłałam potwierdzenie opłaty i czekam od wczoraj na podlaczenie- oczywiście nie wiedzą kiedy to nastąpi. Nie polecam nikomu!! Kto może niech składa rezygnacje- szkoda na nich nerwów.
Kamil
24 sie 2021
Skandal, że trzeba płacić za nowego najemcę rachunki za prąd mimo sporządzenia protokołu zdawczo-odbiorczego!! Poza tym konsultanci są niedoinformowani i wprowadzają klientów w błąd. Jest godzina 14:23 a ja wciąż oczekuję na wizytę umówioną na godzinę 14:00. Porażka, nie polecam.
Łukasz
29 lip 2021
Ta firmą powinien się zająć rzecznik praw konsumenta. Od kiedy to się placi za nowego właściciela do momentu zczytania stanu a nie jak na protokole zdawczo odbiorczy. Prąd budowlany 300 zl za zero kWH to jest wlasnie Enea
Katarzyna
19 lip 2021
Witam jakość obsługi jest fatalna ,osoby odpowiedzalne za obsługę klienta aroganckie ,niemiłe wręcz agresywne w kontakcie z klientem. Nie polecam. JEDNA GWIAZDKA TO I TAK ZA DUŻO. Chyba czas aby firma zaczęła korzystać z usługi ukrytego klienta aby zobaczyć jakie osoby są zatrudniane. Dział HR w tej firmie ma wiele do poprawy.
em
19 lip 2021
Fatalna obsługa klienta. Wniosek o zmianę sprzedawcy energii rozpatrują w ciągu 30 dni. A i tak nie dotrzymują tego terminu. Umowy ze starym sprzedawcą wygasa, nowej ENEA jeszcze nie przygotowała. A ich konsultanci wiedzą tylko, że wniosek jest w trakcie realizacji. Kiedy będzie zrealizowany nie wiadomo. Jakoś inne firmy mogą to ogarnąć w kilka dni.
Małgorzata
9 lip 2021
Każdego miesiąca przysyłają SMS o zadłużeniu, którego nie ma. Groza oczywiście wyłączeniem prądu. SMS przysyłają w w piątek w godzinach w których nie można się dodzwonić, bo infolinia czynna do 19:00, albo w soboty. Ciekawe kto chce zarobić ? SMS przychodzi z numeru 48512697169. Może ktoś tez otrzymuje takie SMS. Małgorzata
Katarzyna
2 lip 2021
Bezczelna i niekompetentna obsługa BOK (o ile w ogóle uda się do niej dodzwonić), idiotyczna polityka firmy nawet względem dużych klientów biznesowych. Problem z otrzymaniem faktury, błędy na fakturach, a oczywiście do sankcji za opóźnienie w płatnościach pierwsi. Odradzam totalnie, bo to dno i wodorosty.
Wkurwxiona
1 lip 2021
Nawet jedna gwiazdka to za dużo. Wyłączają bez uprzedzenia prąd na cały dzień a człowiek ma prace z domu i nie może pracować!!!! To jest żałosne, nie wiem za co płacimy te rachunki skoro tego prądu nawet nie ma i ciężko uprzedzić ze go nie będzie. Ktoś powinien za takie wyłączenia otrzymać surową karę, bo człowiek nie może normalnie funkcjonować a nikogo to nie interesuje. Paniusia na 991 mówi ze może to potrwać nawet dłużej niż 8 h. Cała ta pseudo firma nadaje się tylko do zlikwidowania!!!
Robert
23 cze 2021
Enea pokazała jaką jest firmą...pracownicy świadomie nie wspominali o extra opłacie co mc.24 zł,nie upewniali się, że klient tą umowę zrozumiał,biorą czynny udział w okradaniu własnych klientów,bo oni dostają premię dla mnie są złodziejami,Ale zawsze można się przepisać do 2 innych dostawców,jak konto zmieniłemm 5 razy,jak zaczeli ządać coraz więcej...opłata mocowa też nie pomaga..
Kasia
18 cze 2021
Nie polecam.jak wiekszosc dalismy sie nabrac na nowa umowe ze stala cena. Tylko nikt nie poinformowal ze stala cena to dodatkowa oplata co miesiac. Czuje sie oszukana bo rocznie zaplace ponad 500 zl wuecej za prad!
Foxu
15 cze 2021
Wytłumaczę Państwu jak enea oszukała klientów i zrobiła na tym miliony !!! Dostałem pismo żeby szybko podpisać nowa umowę żaby była stała stawka... poszedłem do enea i podpisałem ową stawka niezmienna za kWh to 0.29gr jakbym nie podpisał miałbym cenę 0.30gr przy moim zużyciu niecałe 7zł na 2 miesiące - ALE UWAGA OPŁATA ZA TARYFĘ TANIĄ TO DODATKOWO ABONAMENT 24zł CZYLI 48zł (gdzieś tam małym drukiem na końcu napisane !!!) - dlatego place do enei 41zł średnio więcej jawne OSZUSTWO ???????????? ciekawe ile milionów Polaków dało się oszukać
Klientka od 6 lat
11 cze 2021
Banda oszustów i kłamców, sprzedano mi umowę na gwarancję ceny za prąd nie informując o dodatkowej opłacie handlowej, na zmianie straciłam ok. 1000 zł, reklamacje nic nie dają, klepią ci ich niewolnicy jak roboty swoje paragrafy zapisane maczkiem, bezduszność i bezczelność, firma działająca bezkarnie na wnuczka
Michał
27 maj 2021
w eBOK nic nie załatwisz. Odczyty możesz podawać, ale i tak faktury nie wystawią w terminie, a w dodatku szacunkowe. Normalnie chyba sami ułomni tam pracują. ale cóż - monopol.
Sylwia
7 maj 2021
Zdecydowanie odradzam firme Enea jak i strefe zakupow Enea. Po zamowieniu produktu otrzymalam produkt nie w calosci tylko zepsute czesci i w dodatku innego produktu ktory zamowilam. Na oddanie pieniedzy czekalam ponad miesiac.Kontakt straszny ,caly czas pisali ze maja problem z poczta . Najgorszy sklep z mozliwych!!! Przez to ze zostalam oszukana napisalam reklamacje i anulowanie umowy z Enea. Czekam na odpowiedz juz dwa miesiące . Dzwonie do Enei w każdym tygodniu konsultant odpowiada ,ze mam czekać on nic nie może z tym zrobić. Totalne oszustwo tylko zeby klienta zwabic do podpisania umowy ktora zdziera z ludzi pieniadze ,a pozniej olać. Zero kompetencjii zdecydowanie nie polecam.Jak tylko bede mogla napewno przejde do innej firmy.
Joanna
6 maj 2021
Szczerze odradzam zakupy w strefie zakupów Enea . Sprzedawane sprzęty są wadliwe a jakiekolwiek próby reklamacji są ignorowane . W konsekwencji płaci się za niesprawny sprzęt, jakiekolwiek próby kontaktu to żenada , osoby tam pracujące mają gdzieś klientów.
Marek 58
29 kwi 2021
Dalem się naciągnąć na nową ofertę i zmianę umowy, będzie mnie to kosztowało przy 2 punktach poboru aż 1440 zł to z tytułu oplaty handlowej którą wprawodzono.Przykre, że to zrobiła firma do której miałem zaufanie.
Alicja Reciak-Zalewski
22 kwi 2021
Dzień dobry, jestem klientką indywidualną. Posiadam mieszkanie letniskowe (sezonowe) nad morzem. Ze względu na zmianę systemu rozliczeń wiosną 2020 roku z zarządem ośrodka, na terenie którego znajduje się moje mieszkanko (umowa zbiorowa), chciałam zawrzeć umowę indywidualną na dostawę energii elektrycznej. Korespondencja trwała przez niespełna rok czasu (!!!), Waszym konsultantom stale brakowało jakiegoś dokumentu lub załącznika, a ja z kolei otrzymywałam niepełne informacje od zarządcy oórodka, i tylko takie mogłam przekazać dalej, bo innych nie posiadałam. Ostatecznie 11.grudnia 2020 roku otrzymałam potwierdzenie mailem od Enei, że wniosek jest kompletny i został przyjęty pod określonym numerem, a do 30 dni, po weryfikacji zostanie przysłana umowa. Około tydzień temu wybrałam się (po 8 miesiącach) nad morze do mojego objektu letniskowego. Szok był duży: brak prądu, a nawet brak licznika, uniemożliwiał pozostanie! Tego samego dnia, mimo zmęczenia pobytem w szpitalu, byłam zmuszona wrócić do domu. Na portalu "ebok.enea" niezmienna informacja: =w trakcie realizacji= Koniec końców na dziś umówiłam termin w punkcie obsługi klienta w Szczecinie przy ul. Wojska Polskiego 74, bo nic się nie działo. Z początku wydawało się, że mimo kompletu dokumentów (tych samych, które dostarczyłam już online!) nic nie uda mi się załatwić. Dwie pracownice działu obsługi twierdziły, że tu nic nie da się zrobić... ?! Aż w końcu trafiłam na szalenie miłego i kompetentnego pracownika działu technicznego, który w mgnieniu oka sporządził umowę, zlecenie na założenie licznika a nawet zgodę na automatyczne obciążanie konta. Tym pracownikiem jest Pan Marcin, który sprawił, że ponownie uwierzyłam w ludzkość. Jeszcze raz wielkie dzięki Panie Marcinie! Zadowolona klientka Alicja R.-Z. ze Szczecina
WM
13 kwi 2021
Dramat , DRAMAT!!!!! Nie są w stanie ze mną podpisać umowy na sprzedaż gazu . Rozmowa z 4 konsultantami na infolinii , każdy mówił co innego . Jakbym chciał przejsć z innej firmy do nich to ok, ale że jestem nowym klientem ( wykonałem przyłącze ) to nie wiedzą jak to zrobić .Jedna Pani na infolinii była szczera i tą Panią pozdrawiam : Chciałabym Panu pomóc , ale nie wiem jak to zrobić. Pozostali udawali , że wiedzą o co chodzi . Jednej osobie na infolinii musiałem tłumaczyć różnicę między sprzedawcą a dostawcą gazu . Cyrk na kółkach , poziom kompetencji osób na infolinii - 1.
Henryk
29 mar 2021
Opieszałość w usuwaniu awarii. W godz. 13 00 do 21 00 bez prądu w dniu 27.03.2021 r w Osielsku ul. Topolowa. Rozmrożone lodówki, zimno w mieszkaniu, zimne jedzenie popijane zimną wodą. W domu trójka małych dzieci. Można powiedzieć da się wytrzymać, owszem, tylko w imię czego? Monopolista bije kasę na klientach i ma w nosie czy klient jest zaspokojony czy nie. A przecież dla tego monopolisty to prawie żaden koszt podstawić agregat pod transformator, przy którym prowadzono prace. Kontaktu do decydentów nie dostaniesz, panienka odbierająca telefon 911 nic nie może, poleca złożyć reklamację do której ustosunkują w terminie 30 dni. Kpiny w biały dzień. Jeszcze żeby wysłać opinię to musisz im gwiazdkę dorzucić.
AG
24 mar 2021
ENEA w sposób szczególnie sprytny i nieuczciwy naciąga osoby zainteresowane fotowoltaiką. Odradzam korzystanie z Helioexpert pseudo -partnera - to zwykłe reklamowe głupoty. W moim przypadku próbują mnie rozliczać za energię pomimo że zamontowałem wspomnianą instalację, korzystając z drogich usług pseudo- partnera. Podejście do Klienta zerowe, brak jakiejkolwiek pomocy , beszczelne zasłanianie się ustawami i przepisami. Infolinia jest kpiną czas oczekiwania ok na połączenie około 2 godzin. Korespondencji nie odsyłają. Obsługa eletroniczna na podstawowym poziomie - czas procedowanie wszelkich pism i wniosków to 2 miesiące. To nie jest firma lecz banda bezkarnych naciągaczy i krętaczy.
Poznań
22 mar 2021
Firma masakra. Pozatrudniane pociotki rodzinne, które aktualnie pracują zdalnie i nic nie robią. Od 08.03 do dziś 22.03 nie wystawili faktury mimo, ze zostały przekazane wszystkie możliwe dane wraz z wskazaniami liczników (zdjęć stanów liczników), numeru kontrahenta, nr.umowy, mojego peselu, danego miejsca poboru energii. Banda nierobów!!!
POKRZYWDZONY KLIENT
11 mar 2021
ENEA TO FIRMA, KTÓREJ PRIORYTETEM JEST OKRADANIE KLIENTÓW. SĄ MONOPOLISTĄ NA RYNKU WIĘC ICH PROCEDER OKRADANIA KLIENTÓW NIE MA KOŃCA. OD PONAD 6 MCY MAM ZAINSTALOWANĄ FOTOWOLTAIKĘ, A POMOMO TEGO PŁACĘ Z APRĄD JAK ZA PRZYSŁOWIOWE ZBOŻE. NIE MOGĘ DOPROSIĆ SIĘ ROZLICZENIA ZGODNEGO Z MOIM PIERWOTNYM WNIOSKIEM TJ. W SKALI 12 MIESIĘCZNEJ. ENEA ZACIERA RĘCE, A JA STRACIŁAM 2500ZŁ. I KOŃCA NIE WIDAĆ
Brunhilda
24 lut 2021
Mega polecam!!!!! Najlepszy dystrybutor! I sprzedawca też!!!! W życiu bym nie zmieniła!!!
Danuta
14 lut 2021
Przysyłają ofertę na niezmienność opłat za energię przez 3 lata pewna cena Energia dla domu plus, ale nigdzie nie piszą, że nie jest to za darmo. Obciążone jest to haraczem w postaci opłaty handlowej w wysokości 29,52zł a w przypadku e- faktury 19,52zł miesięcznie. Podają informację, że w 2021r wzrost cen przekłada się na wzrost płatności za energię o 12,55zł za każde 1000KWh to mniej więcej tyle zużywam przez cały rok. Tzn. po skorzystaniu z oferty w roku 2021/2022 dopłacam do interesu 29,52zł x12mies -12,55zł=341,69zł
Paulina
9 lut 2021
Moja opinia jest również mega negatywna. Od sierpnia próbuję podpisać umowę z prądu budowlanego na G11. Oczywiście ciągle słyszę, że mamy czekać. Ostatnio złożona reklamacja 19.01.2021. Najciekawsze jest to że powiedziano mi, że uzyskam odpowiedź w ciągu 14 dnia, a tu mamy 9.02.2021 i cisza. Złożone kolejne reklamację. Zabawa polega na tym że umowa podpisana i odesłana została 2.12.2020 roku, gdzie list z poczty ktoś łaskawie odebrał po 14 dniach bo niestety byłam tak łaskawa i wzięłam sobie potwierdzenie SMS. Normalnie firma sobie robi KPINE z klientów. Nie polecam. Tyle w tym temacie.
Mateusz
9 lut 2021
Co tu dużo pisać. Nie polecam!!!!
Joanna
3 lut 2021
Dokładnie 5 stycznia złożyłam wnioski o zawarcie umowy i podpięcie licznika. Z każdej strony otrzymuję sprzeczne informacje, teoretycznie do 30 dni miała być podpisana umowa która do dnia dzisiejszego (minęło 29dni) nie została nawet stworzona a ze strony ENEI nie otrzymałam kompletnie żadnych odpowiedzi. Pomijając już fakt, że siostra wypowiedzenie umowy dostała w ostatniej chwili i ja z rodziną zostałam na lodzie. Jestem w 8 miesiącu ciąży z 2 małych dzieci i bez prądu w domu, bo cudowna firma do dnia dzisiejszego ma to wszystko w poważaniu. Nie pomagają próby kontaktu, ponieważ każdy konsultant mówi zupełnie co innego, jako firma czujecie się bezkarni ponieważ jako jedyni dostarczacie tu prąd. Jedna wielka porażka!!!! Jeżeli ktokolwiek ma wybór niech unika tej firmy za wszelką cenę.
Darek
28 sty 2021
Wiekszego burdelu jak w tej dziadowskiej firmie , to już dawno nie widziałem. Na infolinii same gamonie, zadzwoń trzy razy , za każdym razem coś innego usłyszysz. Ludzi traktują jak idiotów. pisza przeprosiny , przyznają, że ich pracownik popełnił błąd i źle mnie poinformował , i przez ponad miesiąc czasu nic z tym nie robią W biurze obsługi mówią jedno, na iinfolini drugie, a robią jeszcze coś innego. Do zatrudniaka dziadów, w normalnej firmie już dawno by ich zwolnili, tylko tam kolesiostwo i trzymanie dup ma stołkach po znajomości
Alan
18 sty 2021
Nie mam zastrzeżeń.
ROBERT
12 sty 2021
Po likwidacji TP sa to najgorsza firma dla klientów. System informatyczny często nie działa, a nawet jeśli działa, to taki paździerz, że nic nie można załatwić. Po wysłaniu formularza zamykają wniosek jako zrealizowany, bez jednego słowa odpowiedzi. Kiedy ich się dopadnie, to wniosek zrealizowany... negatywnie. Wszystko trzeba załatwiać w papierze, kabaret.
Janusz Prądek
11 sty 2021
Mam pytanie. Który operator obsługuje (zwraca) za prąd z fotowoltaiki? Chętnie zmienię Enee na kogoś normalnego.
Tadeusz
7 sty 2021
Panowie Prezesi czytacie te opinie aż włos się jeży na głowie.To jest normale funkjonowanie firmy?
Waldemar
7 sty 2021
Absolutny brak kontaktu. Infolinia praktycznie nie osiągalna w normalnym czasie. Okres oczekiwania zawsze powyżej 20min. Brak kontaktu do osoby prowadzącej sprawę więc, jeżeli uda się z kimś połączyć to ze sprawą zapoznaje się na nowo. Namawiają na kontakt przez ebok więc piszę. Niestety okres oczekiwania na odpowiedzi bliżej nieokreślony. Ebok to fikcja. Niestety nie ma alternatywy na innego operatora w związku z powyższym jesteśmy skazani na tego. W dzisiejszych czasach coś nieprawdopodobnego!!! Niestety tak jest w przypadku braku konkurencji.
Ewa
17 gru 2020
Nie polecam najgorszy dostawca
Weronika
15 gru 2020
Współpraca z enea to porażka. Chce przepisać umowę z poprzedniego właściciela na siebie. Dodzwonić się nie idzie. Umawianie wizyt przez stronę internetową BOK to kpina. Wyrzuca ze strony. Strona nie działa poprawnie. Na czacie Enei nie da się połączyć. Jak już myślisz, że jesteś umówiony i jedziesz na spotkanie okazuje się że żadnej wizyty w ich systemie nie ma. Jestem zawiedziona.Traktowanie klienta na poziomie zerowym.
Jakub
9 gru 2020
Nawet nie chce mi się rozpisywać o jakości łącza i obsłudze klienta, najgorszy dostawca prądu z jakim miałem do czynienia
Potenialny klient
4 gru 2020
Czytając wszystkie te negatywne wpisy o BOK chcialbym sie dowiedziec kto w tej grupie jest odpowiedzialny za jakosc jej pracy. Chcialbym skontaktowac z ta osoba i opowiedziec jej swoja historie. W jednym z malych europejskich krajow przepisanie licznika polega na wpisaniu danych osobowych nowego klienta i stanu licznika. Zajmuje to 3 min. UWAGA: Tutaj od miesiaca porobuje to załatwić z BOK po czy po miesiacu dostaje mailem info ze mam czekac kolejne 30 dni na ich weryfikację zgłoszenia.OMG ! To mi przypomina PRL. Moja ocena nie miesci sie w skali.
Zosia Samosia
4 gru 2020
1. Płacę co 2 miesiące za energię elektryczną tym bydlakom z Enei. Regularnie, uczciwie. 2. Ponieważ 28 listopada minęły 2 miesiące od poprzedniej wpłaty i nie odwiedził mnie nadal żaden inkasent, dzwonię i próbuję wyjaśnić sprawę, bo nie chcę zapłacić im w lutym 600 zł czy 1000 zł za prąd od października. 3. Beznadziejny konsultant żąda ode mnie, aby był moją zmarłą matką, na którą jest zawarta umowa, bo inaczej NIE UDZIELI MI ŻADNYCH INFORMACJI. 4. W tej sytuacji decyduję się na rozwiązanie umowy z bandycką firmą i przejście do innego operatora.
Artur
28 lis 2020
Nie było mnie parę dni w mieszkaniu , przyjeżdżam w piątek i co się okazuje: nie ma prądu! Dzwonię przed południem do Enea i po długiej rozmowie z niekompetentym konsultantem dowiedziałem się że nastąpiła pomyłka i mnie zamiast kogoś innego odłączyli od prądu. Myślę ok to zaraz przyjadą i podłącza. Mija cały dzień i noc. Dzwonię po raz kolejny i dowiaduje się że jak dzisiaj ich nie będzie to dopiero w poniedziałek... Niepoważne , żałosne 0/10 Unikać tej firmy jak ognia.
Kaz
18 lis 2020
Tragedia, działają jak narkobiznes. Zero szacunku dla klienta. Ohyda w działalności i kontaktach z klientem. Zlikwidować albo obsadzić zarząd kosmitami, może coś się wtedy poprawi.
Zazula
2 lis 2020
Wyjątkowe ścierwo. Faktura została wystawiona 12.10.2020 a w skrzynce znalazła się 28 albo 29 października 2020. Termin płatności to 28.10.2020. To jawna kpina z klientów. Co myślicie, że będę płacił odsetki bo fakturę opłaciłem 2.11.2020. To nie pierwszy raz jak faktura dociera do mnie 1 dzień przed terminem płatności. Nie będę czatował I ODMAWIAŁ RÓŻANIEC przed skrzynką i oczekiwał na fakturę od tego ścierwa.
łucja
27 paź 2020
Niedługo kończy mi się umowa czasowa w Enea i postanowiłam sprawdzić czy można znaleść lepszą ofertę.Okazuje się że w Poznaniu najlepsza oferta to ta w Enea ale nie umowa czasowa-oferują teraz miesiąc darmowy i 200zł kod rabatowy na zakupy w sklepie bok.Ale cena kWh jest wyższa niż ta którą mam na umowie czasowej -która już mi się kończy ale jest jeszcze opłata handlowa 29.90 za miesiąc przy e-fakturze 23.90 za miesiąc.Obecnie mam opłatę 14.90 za miesiąc.Nalepiej nie przedłużać umowy wtedy po wygaśnięciu przechodzi na czas nieokreślony wtedy nie ma w ogóle opłaty handlowej a cena za kwh jest niższa niż w proponowanej ofercie tyle że jest zmienna ale i tak się opłaca bo zawsze jest niższa od tych na czasówkach i jeszcze zyskam nie płacąc opłaty handlowej.Zakładając że umowa czasowa trwa 2 lata albo 3 to przepłaca się 575zł na 2 lata ,863 zł przy umowie na 3lata a dodatkowo cena za zużycie za 1 kWh jest na czasówce zawsze wyższa.Podsumowując najlepiej nic nie robić nie dać się skusić na atrakcje typu stała cena czy kod rabatowy na zakupy i nawet miesiąc gratis za prąd-tylko poczekać aż umowa wygaśnie i przejdzie na czas nieokreślony.Oferty innych operatorów sprawdziłam nie warto.
BlondeB
26 paź 2020
Zakłamani i zapewne leniwi pracownicy w necie i na lini telefonicznej. Żadnej pomocy nie można od nich oczekiwać! Na ebok nie ma możliwości odczytu rachunku, ale ceny do zapłaty nie można przeoczyć. Z tych wszystkich tutaj negatywnych opinii wnioskuję, że nie zależy tej firmie na klientach. Absolutnie jej nie polecam i sama też z niej rezygnuję.
mama
22 paź 2020
niestety ale Panie w obsludze klientow z choinki sie urwaly, mowi byle co, widac ze wie niewiele. Zeby sie polaczyc 20 min oczekiwania.
Michał
15 paź 2020
Pradu wiecej nue ma jak jest, czeste awarie, stan słupów tragiczny, to linie trzymają słupy, a nie słupy linie.
Adam Gołabiewski
5 paź 2020
Kiedy kos potraktuje mnie powaznie?,co innego mowia mi z biura obslugi,a co innego Pan DPd.1-go skonczyla mi sie umowa.
niepozdrawiam
1 paź 2020
na więcej nie zasługuje, na ul której mieszkam min 2 razy w tygodniu brakuje prądu
klient
29 wrz 2020
To co się dzieje w Enea POZNAŃ to kpina i jakas masakra, od 3 miesięcy czekam na umowę oraz zmianę taryfy . Założona instalacja fotowoltaiczna nie będzie spełniać moich założeń finansowych. Rozmowy z konsultantami nie przynoszą żadnego efektu. Totalne dno.
Piter1974
24 wrz 2020
Moja opinia na temat ENEA jest zbliżona do poniższych tj. tragedia, faktury sprzeczne, naliczanie odsetek nie zgodnie ze stanem faktycznym, jawne oszukiwanie klienta a co najgorsze traktowanie go ja powietrze. W żadnej firmie nie spotkałem się z taka ignorancją. W związku, iż czytając poniższe opinie stwierdzam, że nie jestem jedyną osobą oszukaną na drobne lub większe kwoty proponuje złożyć pozew zbiorowy na tą firmę gdyż jestem przekonany, że przy kilku milionach klientów kwota będzie znacząca. W dniu dzisiejszym utwierdziłem się w przekonaniu, że sam to zrobię lecz jeżeli są chętni to sądzę, że pozew zbiorowy może coś poprawić. Nie wiem jak zebrać chętnych może ktoś doradzi.
Pietruska
2 wrz 2020
Wer in Polen lebt fühlt sich wie im Mittelalter durch diesen Staatskonzern. Kommunistische Verhältnisse. Es ist wie Roulett. Mal hast Strom mal nicht. Noch besser sind die Rechnungen. Mal hast Rechnung mal nicht. Bekommst dann irgendwann eine Mahnung, obwohl Rechnungen nie eingegangen sind. Ganz ehrlich!!! Liebe RWE lassen Sie die Finger von diesem Laden. Den aufzuräumen dauert Jahre. Auch alle Ziele die sich ENEA stellt sind rein politisch und nicht realistisch. Hier hilft nur eins. Konzern zerschlagen und Teile als eigenständige Firmen zu leiten, dann hat das Leiden mit dem Strom ein Ende. Wir haben 2020! Hallo der Kommunismus ist vorbei.
Suparna Mamadgozieva
27 sie 2020
Jedna z najgorszych dystrybutorów energii. Trzeba czekać min pół roku na rozwiazanie sprawy. Przedstawicielom trzeba dzwonić 100 raz, i sensu kontaktów z nimi nie ma.
Zołza
23 sie 2020
Listowne faktury nie zgadzają Mi się z powiadomieniem o zapłatę smsem. Dostałam fakturę na 45 zł a w smsie 200 (zapłacone) po czym kolejnym razem dostałam jakiś list (po roku mieszkania tu) że nie zapłaciłam za prąd by wyszło ani razu, policzyli Mi to w tabelce, zadłużenie prawie 300 zł a do zapłaty ogólem 80. Dziwne że mam jeszcze prąd. Zapłaciłam, to teraz jakieś odsetki i normalny rachunek ale kolejny z tabelkami a jak dzwoniłam to wyjaśniać to że niby jakiś błąd. Naprawdę płacę rachunki. (Łącznie miałam 7 a z 3 razy się spóźniłam z czego raz dostałam przypomnienie listem a kolejne razy sms jak opisałam) Nie wiem teraz czy przepłaciłam czy serio jest jakiś błąd i Mi się to zwróci. Bo dziwne że rachunek nagle zwiększył Mi się tak drastycznie. Ma ktoś podobny problem?
Klijentka
13 sie 2020
To co się dzieje w Enea to kpina i jakas masakra, od 3 miesięcy czekam na umowę na licznik, który w moim mieszkaniu był przedplatowy, bo zakupie mieszkania, chciałam aby licznik ten pozostał,musiałam jakiś list błagalnym pisać czemu chce mieć kicznik dla,, patologii,, co obraża wielu ludzi. Za każdym razem gdy pisałam w sprawie umowy, odpisywał ktoś inny, nie przekazują sobie tam informacji o klijencie. Nie są przygotowani do konkretnych porad, nic wiedzą jakie dokumenty wysłać do wypełnia. Nie można się dodzwonić i nie czytają maili że zrozumiem. Totalne dno.
Poznań
11 sie 2020
Ostrzegam przed zawieraniem umów z ENEA na sprzedaż gazu. Księgowanie i wystawianie faktur to totalny chaos. Wystawiają mnóstwo faktur prognozowych, zupełnie absurdalnych bo nie uwzględniają pór roku (w lecie zużycie dużo mniejsze !). Nie księgują wpłat zgodnie z tytułem przelewu, kolejne wpłaty zaliczają na poczet faktur prognozowych, a faktury rzeczywiste księgują jako niezapłacone i oczywiście naliczają odsetki. Bałagan z numeracją faktur - każda może mieć x-blankietów. Fatalny kontakt - pomimo kilku telefonów oraz e-maili sprawa nierozwiązana i chaos coraz większy. Uciekłbym od tej firmy już dzisiaj, ale żeby uniknąć kary zapisanej w umowie muszę poczekać jeszcze 3 m-ce.
JANCZEWSKI
29 lip 2020
W punkcie Enea Operator w Świeciu w okresie epidemii placówka odcięła się od klienta "jak królewna w szklanym pałacu ". Dostępu do drzwi broni firma ochroniarska. Nie można podać żadnego dokumentu , w przypadku gdy nie jest konieczny bezpośredni kontakt z pracownikiem. Ochroniarz odrywa pracownika od pracy, ten w drzwiach odbiera dokument i wrzuca go do kosza obok. Dlaczego sam nie mogę wrzucić dokumentu do skrzynki?. Marnuję swój czas, czas pracownika (odrywam gp od pracy) i dokument ląduje w koszu tuż za drzwiami. DRODZY ZARZĄDZAJĄCY PROSIMY O ODROBINĘ WYOBRAŹNI!!
Dariusz Ireneusz Chrapek
7 lip 2020
Obsługa klienta to jest jakaś tragedia. 4 wątki założone, brak możliwości odpowiedzi. Za każdym razem rozmawiam z inną osobą. Robię co mówią a później dostaje pismo, że jednak tak się nie da i brak instrukcji co dalej. Prosta sprawa przeksięgowania płatności zajeła mi 10 godzin i nadal nie jest rozwiazana. Drodzy Państwo, ogarnijcie się!
Iwa
28 cze 2020
30 dni dawno się skończyło, pisma, maile dzwoni się na infolinię... Nie ma konkretnej odpowiedzi. Enea nie radzi sobie, zasłaniając się epidemia. Inne urzędy jakoś funkcjonowaly, a Enea od razu biura zamknęły. Nie liczą się z klientem, który obarczony jest kosztami wynajmu, bo jak zamieszkać bez prądu. Gdzie można złożyć skargę, do jakiej instytucji?
6182
25 cze 2020
Rafał, ja mam to samo, tyle że u mnie przyłącze już było więc wrzucili mnie na taryfę "rezerwową". A co tam poczekam sobie miesiąc czy dwa i najwyżej zapłacę kosmiczny rachunek, tym lepiej dla nich. Jak to czytasz to skontaktuj się ze mną spotter_6182(małpa)o2.pl może coś zdziałamy razem, ja będę na pewno się odwoływać nie zapłacę tyle.
Rafał
8 cze 2020
Dramat do potęgi. Pierw informują że za umową czeka sie 14 dni, następnie nie informują że wydłużają termin do 30 dni - dopiero po 14 dniach przedzwonilem na infolinie i dowiedzialem się, że firma zdecydowala sobie wydluzyć ten okres. Bo przecież kto im zabroni? Po 28 dniach otrzymałem umowę. Odesłałem na drugi dzień. Dostalem informację że na odesłanie podpisanej kopii dają sobie 14 dni (?!). Po tygodniu otrzymalem maila, że wydłużają termin do 30 dni! Kosmos! Widocznie tak wygląda ich proces obsługi klientów w czasie pandemii. Obecnie czekam już półtora miesiąca za podpięciem licznika i zapowiada się, że jeszcze poczekam. Wyobrażacie sobie Państwo, że w dzisiejszych czasach człowiek jest dwa miesiące bez prądu? Enea sobie wyobraża i pewnie twierdzi, że kiedyś w ogole nie było prądu i klienci mają się cieszyć. Nie spotkałem gorszego traktowania klienta w czasie pandemii jak w przypadku firmy Enea. Zastanawiam się czy nie zgłosić tego do UOKiK.
Klient
23 maj 2020
Od dwoch tygodni, prawie codziennie bawia sie pradem bez zadnych zapowiedzi narazajac mnie na straty. Po kontakcie uslyszalem, ze oni nie maja zadnych informacji o tym. Firma ktora dostarcza prad nie ma informacji o tym ze go wylaczaja?
Pachniewska
22 maj 2020
Niemam pradu juz 4 tydz ..sasiadowi potrafili wymienic licznik..mi jeszcze swiatla niewlaczyli
O k o
22 maj 2020
Okradją polaków od dawna
Niezadowolony
6 maj 2020
Zglaszac ich do urzedu regulacji emergetyki!!
Agata Nowicka
5 maj 2020
Po zakupie mieszkania wraz z mężem chcieliśmy przepisać umowę. Czas oczekiwania na umowę (pocztą) 14 dni bez skutku (czekaliśmy z cierpliwością i zrozumieniem ze względu na sytuację z koronawirusem). Po 2 tygodniach został odcięty prąd i wyciągnięty licznik. Na tę chwilę brak umowy, licznika, prądu. Kontakt z firmą utrudniony, czas oczekiwania na połączenie 30 min (za który również ponosi się koszta), uzyskana informacja o złożeniu reklamacji i możliwości złożenia wniosku o przyłączenie licznika, czas oczekiwania na rozpatrzenie kolejne 2 tygodnie. Ile czasu potrzebuje ww firma, żeby wysłać umowę dla klienta? Nie ma możliwości przyspieszenia sprawy, mimo że wnioskowaliśmy o przepisanie licznika zostaliśmy najwyraźniej zignorowani. Kpina.
Klienta Poznań
28 kwi 2020
Obsługa klienta żadna. Dokumenty złożone 13/03/2020. mamy 28 kwiecień Brak umowy - ciagle maile , ciagle telefony , rzekome reklamacje , brak słow. Rzekome wysłyłki umowy listami zwykłymi , które to listy giną Nie mogę wprowadzić się do mieszkania bo nie mam pradu -48 dni oczekiwania na umowe , pracownicy na infolinii , ktorzy nic nie wiedzą i nic nie moga. Skarga napisana do Urzędu Regulacji Energetyki , bo to jest kpina.
Poirytowana klientka
12 mar 2020
Firma która bardzo nie porządku traktuje swoich klientów. Jestem wieloletnim klientem kupuje prąd do dwóch mieszkań. Raz miałam opóźnienie w płatności przez przeoczenie, na FV nie zauważyłam informacji o zadłużeniu, nie dostałam ani smsa ani telefonu (jeśli bym miała taki to od razu bym uregulowała) i po prostu wyłączono prąd.. i to w piątek! Pomimo uregulowania należności w ten sam dzień, koło południa mieli już na koncie, oświadczyli ze w piątek już nikt nie przyjdzie włączyć mi prąd i byłam bez prądu do wtorku czyli 4 dni... tragedia.. Po drugie irytuje mnie naliczanie odsetek... zazwyczaj kopertę w skrzynce z Enei mam najwcześniej 12 ego danego miesiąca a ostatnio terminy płatności wyznaczone są na np 7ego... jak mam zdążyć zapłacić na czas?? Nie ja odpowiadam za to kiedy przychodzi do mnie poczta! Po drugie nawet jak płace w dzień terminu płatności to i tak mam odsetki bo.. pewnie u nich ta płatność doszła później... gdzie jest informacja ze termin płatności to termin kiedy np ..księguje Enea?? Może warto wydłużyć terminy płatności bo jest to bardzo nie w porządku!
Feniks
21 sty 2020
Energa na Klasztornej w Wejherowie !!! .. ale mam już świadomość, ze proceder dotyczy całej Polski. Frycowe w rachunkach za prąd. Sprawdź czy masz pozycję na rachunku opłata handlowa u mnie ok 15 zł za miesiąc co dało w sumie ok 45 za okres rozliczeniowy To jest coś co dolicza sobie Energa. Wpisuje w umowę, bo wie, że nie jesteś w stanie tego zweryfikować. Możesz czytać umowę i tak się nie kapniesz o co w niej chodzi. To nic, że kolejka będzie rosła, szukaj chociaż tego... pozycja opłata handlowa, a przy okazji sprawdzaj wszystko. Nawet jeżeli mówią ci, ze umowa jest na rok, napiszą na 2 lata. Potem będą tylko kasować... Nie myślą, że stracą za 2 lata klienta bezpowrotnie. Ludzie sobie o tym powiedzą i będą ich omijać z daleka..
Renata
13 sty 2020
Renata: To jest Katastrofa a nie Enea,jak mozna tak ludzi naciagac na koszty zeby sie dodzwonic.Sprzedalismy mieszkanie,wszystkie formularze (protokul zdawczo-odbiorczy,odstapieni od umowy,oswiadczenie odstapienia od umowy,odpis licznika...) wyslane listem poleconym wraz z nazwiskiem nowego nabywcy + kopia sprzedazy i co po dwoch tygodniach oczekiwania napisano mi ze mam podac wszystki dane tzn.nowego wlasciciela etc.Niewiem czy to sklad makulatury ? czy poprostu wazne sprawy sa kladzione do szafy i klienci sa nabijani w butelke.Mieszkam w tej chwili za granica,wszysko zgodnie jak trzeba zalatwilam tzn. chyba cos nie tak sie dzieje w Enea ! Ludzie nie maja wyjscia i musza brac co jest,moze w przyszlosci bedzie wieksza konkurencja w Energetyce to zaczna wiecej dbac o Klienta,tego zycze z calego serca ! A punktacje gwiazdek "0 " Pozdrawiam
Marcin
13 sty 2020
Chciałem podpisać umowę - zmienić sprzedawcę prądu na enea, napisałem w tej sprawie maila, powiedzieli abym zadzwonił pod wskazany numer. Zadzwoniłem, kazali podać adres mailowy w celu wysłania oferty... Podesłali ofertę, wysłałem maila że akceptuję i proszę o przesłanie umowy. Cisza. Dopytuję. Oddzwaniają: "Proszę do nas nie pisać bo zaraz idę na urlop i nie mam czasu". Umowy nie ma. Zbaraniałem. Całość trwała dwa tygodnie... Jak mają takie podejście do nowego klienta to tylko wyobrazić sobie mogę co by się działo po podpisaniu umowy. Musiałem zawrzeć umowę na trochę wyższych stawkach u konkurencji, gdzie wyglądało to: 4maile w 2h. Nie polecam enei. Straciłem tylko czas.
Michal
9 gru 2019
dramatyczna jakosc obslugi, papiery gina, przepisanie umowy trwa ponad miesiac, nie uwzgledniaja protokolow zdawczo-odbiorczych w rozliczeniach koncowych bo tak im wygodniej. klienta maja za nic
Mirek
9 wrz 2019
Wysłałem wniosek o zawarcie umowy na kompleksową dostawę prądu. Dokumenty zostały doręczone 23.08.2019. Podałem telefon, e-mail i oczywiście mój adres. Do dnia dzisiejszego żadnego odzewu. Gratuluję najwyższych standardów obsługi klienta
Marek
26 lut 2019
Dzwonię na infolinię i okazuje się że mam 1000zl nadpłaty. Proszą o przesłanie wniosku o zwrot mi na konto, co czynię, a po 2 tygodniach dostaję pismo, że nadpłata została wliczona w koszty sądowe! Założyli mi sprawę, nie wiadomo o co, bo na infolinii nic nie wiedzą! Mam kontaktować się z ich kancelarią. Jakaś paranoja! Ta firma to oszuści jakich mało. Jestem już w plecy parę tysięcy złotych - tak wyszły mi oszczędności zmieniając operatora. Najgorsza decyzja to było podpisanie cyrografu z Enea.
Marcin
5 lis 2018
Enea w Lubuskim to kompletne dno non stop awarie brak prądu jak jest pogoda braki prądu w roku 365 razy wyłączają prąd firma kompletne dni z awariami prądu .
Ja
16 paź 2018
Prognozowanie miałem za wysokie więc żądałem rachunki z licznika okazało sie że miałem nadpłatę za 4 miesiące 400 zł a gdzie reszta pieniędzy olałem to teraz enea mści sie na mnie zawyża mi rachunki to co wpłace twierdzą że nie doszło i wyłączają mi prąd twierdzą że nie zapłaciłem 290zł a jak się pytam gdzie pieniądze co przez dwa miesiące płaciłem 140 zł to odpowiadają że oni nie mają żadnej wpłaty.Ludzie nie dajcie robić się w konia z prognozowaniem bo oni na tym zarabiają z spiszcie liczniki a sami zobaczycie że im płacicie 2 razy więcej
nie zadwowolona
9 lip 2018
Zła obsługa klienta! Pani tam pracująca wprowadziła mnie w błąd i przy rozwiązaniu umowy zamiast miesięcznego okresu wypowiedzenia prądu już nie miałam po trzech dniach,a wystarczyło tylko na wypowiedzeniu napisać konkretną datę,ale oczywiście pani z obsługi klienta nie poinformowała mnie o tym. Bardzo dużo zamieszania i nie potrzebnych nerwów. Pani nie kompetentna ! Wstyd wstyd a oczywiście rachunki płacone były w terminie ! Nie polecam tej firmy!!!
daniel
21 cze 2018
Złodzieje i oszuści kłamią w żywe oczy, poswiadczaja nieprawdę.
barbarzynka z Pyrlandii
28 sty 2018
Wszyscy Państwo Macie rację.A ja Wam powiem jak ja walczę z ENEĄ już od 2010 r(cos mi podpadło w rachunkach)Najpierw ich grzecznie poprosiłam, o możliwość przesyłania im co m-c danych z liczników.Oczywiście nie zgodzili się,więc ja zaczęłam sama im wysyłać(mam8 liczników w domu)ipoprosiłam o Faktury.Poczekałam 14 dni- w międzyczasie sama obliczyłam (potrafię zrobić).Oczywiście Faktur nie otrzymałam,Więc sama wysłałam na konkretne konta bankowe odpowiednią -wyliczoną kwotę.I tak działam już od wielu lat : Ostatniego dnia m-ca wysyłam mailem dane z liczników,obliczam należność i czekam 14 dni.Następnie wysyłam należną kwotę na odpowiednie konto i ...mam ich z głowy. Ale oni za to już od lat mają dokładny bajzel na tych rachunkach.Ja się nie martwię bo zawsze płacę .Prądu nie mogą mi wyłączyć bo ja mam dowody wpłat za każdy m-c. A że oni nie potrafią zrozumieć, że ja chcę mieć porządek w dokumentach , to już ich sprawa.Ostatnio w sierpniu przysłali 2 speców celem kontroli liczników .No i mam protokoły , że wszystko co im podaję zgadza się i na licznikach nie ma żadnych niewłaściwych działań.Wyrównali swoje dane i wydawałoby się , że w końcu będzie porządek ? Niestety,po 3 m-cach znów jest bałagan.Bo oni te moje wpłaty jakoś inaczej księgują ,a ponadto nadal nie biorą pod uwagę Faktycznych(moich)zapisów z liczników tylko biorą do rozliczenia to co podają im pracownicy z OSD .I tu jest ich problem. To towarzystwo z OSD piszą co chcą i pod datami jakie im pasują. Ja już ENEI zwracałam na to uwagę wielokrotnie ,ale do nich to nie dociera.Bo rzekomo oni muszą rozliczać to co Ci z OSD im podają. Jak tak to trudno.Nie mój bajzel.Ja nadal co m-c sama rozliczam i sama wpłacam.A tak nawiasem .to przecież z tymi z OSD nie mamy żadnej umowy.A wpuszczamy ich do domu.Wg aktualnych"Warunków świadczenia usługi...."on powinni przychodząc pokazać pismo z OSD kierujące ich do wykonania tej usługi u konkretnej osoby w konkretnym domu. A jak ich zapytać o to , to robią zdziwioną minę i są prawie obrażeni,że ktoś ich ośmiela się kontrolować i pytać o nazwisko i ich numer identyfikacyjny. Tymczasem prawda jest taka ,że OSD jest Firmą ,która ma umowę z ENEą , a nie z nami(a chodzą nam po domu i przychodzą kiedy chcą i o której godzinie chcą)Tak więc życzę Wam kochani wszystkiego dobrego w walce z Monopolistą- ENEĄ.Moja walka jest długa,ale ja jestem bardzo uparta i nieustępliwa.Płacę rzetelnie-to i wymagam.Po poznańsku-"porzundek"zaś ale musi być.barbarzynka z Pyrlandii.
Lol
10 lut 2017
Masakra jednym slowem. Okradaja ludzi i wysylaja podwyzszone faktury
lj
22 lip 2016
fakturowanie to paranoja, odczyt w maju 2016 a mamy 22.07.2016 i nie ma f-ry rozliczeniowej pomimo kilkakrotnego monitowania w oddziale , telefonicznych monitów na infolinie meaili itd. cisza !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
wkurzona
22 cze 2016
kpina, a nie dobra firma. Zwykli złodzieje. Nie wiem czemu ma 2 gwiazdki, powinna miec pięć czerwonych kciuków w dół ! zmieniłem dostawcę, bo z tym babrakiem Enea nie sposób dojść do ładu !Nic nie działa, szybciej by dojechał do poznania , 7 godz przy telefonie i pipa blada !!!!!!!!
Artur
25 kwi 2016
Firma Enea przyjazną klientowi? to żart. to złodzieje i oszuści a klienta mają głeboko w d...od pół roku próbuję dowiedzieć się za co wystawili mi dwie faktury.nie chcą mi ich pokazać i jeszcze żeby je ukryć przeksięgowali wpłaty za prąd na ich pokrycie. pół roku pisania reklamacji i zgłoszeń,telefonów i zero informacji.nie ma żadnych faktur,są zapłacone i wszystko jest ok. ale za co one były? złodzieje nie chcą powiedzieć. ludzie sprawdzajcie swoje rozliczenia pólroczne!napewno wiele osób tak okradli ale nawet nie wiedzą,Enea to złodzieje.
-Enea S.A
15 paź 2015
Enea S.A "Opłata za obsługę handlową" dla małego biura kosztuje 28,-pln netto/mc + 23% VAT. Do każdego rachunku ekstra haracz -56+VAT za fakturowanie.
Eneaszczęsliwiec
15 paź 2015
Dzwoniąc na całodobową infolinię Enea chciałem zgłosić kradzież prądu. Usłyszałem, że to "nie ich sprawa i ... mam sobie zadzwonić na Policję". Zasugerowałem, że (być może) jest to jednak w ich sprawa, tzn.: bardziej ich - niż moja. Usłyszałem tylko "Czy jeszcze może mi w czymś pomóc...". To była cała odpowiedz. Oczywiście nagrana - w celu najwyższego poziomu obsługi klienta. Jeśli zdarzy Wam się spóźnić z płatnością o 30 dni...tutaj nie ma kłopotów, odłączą Was od prądu bezwzględnie. Dzisiaj E-bok Enea nadal nie obsługuje rejonu Poznańskiego. Zatem...nie jest to takie nieprawdopodobne, jeśli poczta nawali.
Joanna
24 wrz 2015
Miałam rachunek na prawie 700 zł a zapłaciłam przez pomyłkę o 100 zł mniej... Co zrobiła "super" firma??? Przysłała pewnego smutnego Pana który wyłączył prąd... Porażka. Siedzimy juz 2 doby bez prądu a jak dzwonimy do Enei to zawsze ta sama odpowiedz: włączamy prąd w kolejności zgłoszeń. Gmin aż tylu ludziom odłączają???
NJ
7 lip 2015
1A moj maz niedostal faktury zaprad niewadomo ile bylo do zaplaty a juz przyslali wezwanie do zaplaty i groza odlaczeniem normalnie absurd niech najwpierw wysylaja faktury to bedzie zaplacone!!