Porównaj oferty

Volkswagen ID.3

Elektryczny Volkswagen ID.3 zadebiutował w 2019 roku, a do polskich salonów trafił w 2020 roku. Zbudowany został on na platformie MEB, która wykorzystywana jest także w przypadku modelu ID.4 oraz Skody Enyaq. Na pierwszy rzut oka wyróżnia się przede wszystkim ciekawym designem, którego zasługą jest połączenie krótkiej maski z dość dużymi, 19-calowymi felgami. W jego wnętrzu nie brakuje także miejsca, a wszystko za sprawą rozstawu osi wynoszącego 277 centymetrów. Jeśli chodzi o wymiary zewnętrzne Volkswagen ID.3 ma natomiast 426,1 centymetra długości, 180,9 centymetra szerokości oraz 156,8 centymetrów wysokości. W jego środku znaleźć można także bagażnik o pojemności 385 litrów z opcją powiększenia do 1267 litrów po złożeniu oparcia tylnej kanapy.

Volkswagen ID.3 - cena w Polsce

Volkswagen ID.3 oferowany jest do kupienia w kilku wersjach silnikowych do wyboru, a także w kilku wariantach wyposażenia. W związku z tym rozpiętość cenowa między jego najtańszą a najdroższą opcją wynosi aż niemal 80 000 złotych. Szczegółowy cennik Volkswagen ID.3 prezentuje się natomiast następująco:

  • w wersji silnikowej Pure Performance ze standardowym wyposażeniem oraz wyposażeniem Pure Performance City, oraz Style odpowiednio od 136 890 złotych, od 150 190 złotych, od 165 090 złotych,
  • w wersji silnikowej Pro ze standardowym wyposażeniem oraz wyposażeniem Pro Life Business oraz Family odpowiednio od 153 790 złotych, od 162 490 złotych, od 176 490 złotych, od 181 190 złotych
  • wersji silnikowej Pro Performance ze standardowym wyposażeniem oraz wyposażeniem Pro Performance Life, Business oraz Family odpowiednio od 157 490 złotych, od 166 190 złotych, od 180 190 złotych, od 184 890 złotych,
  • w wersji silnikowej Pro S ze standardowym wyposażeniem oraz wyposażeniem Pro S Tour 5 oraz Tour 4 odpowiednio od 181 990 złotych, od 207 090 złotych, od 216 790 złotych.

Volkswagen ID.3 - zasięg

Podobnie jak w przypadku cen, tak i jeśli chodzi o zasięg, Volkswagen ID.3 oferuje dużą rozpiętość. W związku z tym wynosi on dla wersji silnikowej:

  • Pure Performance z akumulatorem o pojemności 45 kWh do 351 kilometrów,
  • Pro z akumulatorem o pojemności 58 kWh do 425 kilometrów,
  • Pro Performance z akumulatorem o pojemności 58 kWh do 425 kilometrów,
  • Pro S z akumulatorem o pojemność 77 kWh do 548 kilometrów.

Przy czym zużycie energii w każdym z tych modeli utrzymuje się w granicach od 14,9 do 16,1 kWh na 100 kilometrów, a zastosowane w nich baterie ładowane mogą być zarówno za pomocą szybkich, jak i standardowych ładowarek oraz klasycznych gniazdek.

Volkswagen ID.3 - dane techniczne

Decydując się na zakup Volkswagen ID.3, kierowcy dostają od niemieckiego koncernu 4 wersje silnikowe tego modelu do wyboru, które pozwalają uzyskać różnorodne osiągi. W związku z tym:

  • wersja Pure Performance wyposażona jest w silnik o mocy 150 koni mechanicznych oraz o maksymalnym momencie obrotowym 275 Nm, dzięki temu Volkswagen ID.3 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy i rozwija maksymalną prędkość do 160 km/h,
  • wersja Pro wyposażona jest w słabszy silnik o mocy 145 koni mechanicznych jednak o tym samym maksymalnym momencie obrotowym 275 Nm, oznacza to więc, że przyspiesza ona od 0 do 100 km/h w 9,6 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 160 km/h,
  • wersja Pro Performance wyposażona to natomiast Volkswagen ID.3 z silnikiem o mocy 204 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 210 Nm przyspiesza on więc od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy i pozwala się nim rozpędzić do 160 km/h,
  • ostatnia wersja Pro S wyposażona jest w ten sam silnik co poprzednia, ze względu jednak na większą pojemność baterii, a tym samym masę własną przyspiesza od 0 do 100 kilometrów nieco dłużej, bo w 7,9 sekundy.

Każda z wersji Volkswagen ID.3 posiada tylny napęd oraz 1-biegową przekładnię redukcyjną.

Aktualności
Czym się różni samochód hybrydowy od elektrycznego?
19 maj 2022
Czym się różni samochód hybrydowy od elektrycznego?

Samochody z napędem hybrydowym oraz w pełni elektrycznym jeszcze do niedawna były rzadkością obecnie coraz więcej pojazdów poruszających się po drogach to modele nisko lub zeroemisyjne. I choć oba te rodzaje samochodów zaliczane są do modeli, które są przyjazne środowisku, znacznie się one od siebie różnią przede wszystkim pod względem zastosowanego w nich napędu. W związku z tym, czym jest samochód elektryczny oraz hybrydowy, a także jakie są ich zalety?

Czytaj więcej
Dopłaty do samochodów elektrycznych
21 kwi 2022
Dopłaty do samochodów elektrycznych

Nie ulega wątpliwości to, że w samochodach elektrycznych pokładane są duże nadzieję związane ze zmniejszeniem emisji spalin w miastach. W związku z tym większość państw europejskich stara się przekonywać na różne sposoby kierowców do rezygnacji z modeli spalinowych na rzecz aut elektrycznych. Nie inaczej jest także w Polsce, gdzie na zakup samochodu elektrycznego można otrzymać dopłatę w ramach programu Mój elektryk, do którego kolejnej edycji nabór wniosków ruszył 22 listopada 2021 roku. 

Czytaj więcej
Co to jest samochód hybrydowy?
6 wrz 2023
Co to jest samochód hybrydowy?

Samochody zasilane za pomocą energii elektrycznej można podzielić na dwa główne rodzaje — auta w pełni elektryczne oraz hybrydy. O ile jednak w przypadku klasycznych elektryków większość z nas jest w stanie określić czym one są i jak działają, o tyle w przypadku wskazania co znaczy samochód hybrydowy, pojawiają się większe problemy. Dlatego w tym artykule odpowiadamy na pytanie związane z tym, co to jest hybrydowy samochód oraz w jaki sposób on działa.

Czytaj więcej
Czy samochody elektryczne są droższe od spalinowych?
26 wrz 2022
Czy samochody elektryczne są droższe od spalinowych?

Popularność samochodów elektrycznych wynika z kilku kwestii. Te są przede wszystkim wysoce ekologiczne, komfortowe w użytkowaniu oraz znacznie mniej awaryjne niż pojazdy spalinowe. Warto jednak mieć na uwadze fakt, że modele elektryczne są nieco droższe od aut tradycyjnych. To wynika głównie z tego względu, iż do ich produkcji używa się znacznie większych ilości elektroniki, układów scalonych, a do zasilania potrzebne są drogie w produkcji ogniwa bateryjne o dużej pojemności. Mimo to, rynek aut elektrycznych cieszy się rosnącym zainteresowaniem zarówno wśród miłośników nowoczesnych technologii, jak i osób chcących przyczynić się nieco do ochrony środowiska naturalnego.

Czytaj więcej

Przeczytaj jeszcze