Porównaj oferty

Skoda Enyaq iV

W rodzinie czeskiego koncernu samochodowego nie mogło zabraknąć także w pełni elektrycznego SUV-a. Dlatego też we wrześniu 2020 roku swoją premierę miała Skoda Enyaq iV, która trafiła jednak do polskich salonów sprzedaży dopiero na początku 2021 roku. Skoda Enyaq iV to model zbudowany na platformie MEB, dobrze znanej, chociażby z Volkswagena ID.3., jego stylistyka doskonale wpisuje się w obecne trendy, jest nowoczesna, a zarazem wyważona. W swoim wnętrzu Skoda Enyaq iV oferuje dla kierowców i ich pasażerów dużo miejsca, podobnie jak bagażnik. Wymiary tego w pełni elektrycznego czeskiego SUV-a to natomiast 464,9 centymetra wysokości, 187,9 centymetra szerokości bez lusterek oraz 161,6 centymetra wysokości. Jego osie rozstawione są z kolei na szerokości 276,5 centymetra.

Cena Skoda Enyaq iV

Skoda Enyaq iV dostępna jest w salonach do kupienia w trzech wariantach różniących się między sobą wyposażeniem i wersjami silników. W związku z tym cena Skoda Enyaq iV 60 zaczyna się od 184 400 złotych, z kolei modelu wyposażonego w mocniejszy silnik, czyli Enyaq iV 80 od 213 800 złotych.

Mocniejsza jednostka silnikowa jest także dostępna w wersji 80x, która oprócz lepszych osiągów cechuje się także nieznacznie większymi wymiarami. W tym przypadku ceny Skoda Enyaq iV rozpoczynają się natomiast od 225 900 złotych.

Oprócz tego Skoda Enyaq iV może być także wyposażona w opcjonalne pakiety, które wymagają jednak odpowiedniej dopłaty, tak samo, jak zmiana standardowego koloru lakieru nadwozia z metalizowanego Błękitu Energy na jeden z 7 odcieni oferowanych do wyboru przez producenta, wśród których tylko jeden z nich jest metalizowany.

Zasięg Skoda Enyaq iV

Trzy wersje silnikowe, w jakich dostępna jest do kupienia Skoda Enyaq iV to także dwa różne akumulatory, zapewniające odmienny zasięg. Wobec tego:

  • Skoda Enyaq iV 60 wyposażona została w akumulator o pojemności 62 kWh brutto zapewniający jej zasięg do 412 kilometrów na jednym ładowaniu, przy czym średnie zużycie energii w tym modelu plasuje się na poziomie od 15,6 do 16,6 kWh na 100 km,
  • Skoda Enyaq iV 80 oraz 80x wyposażona została w akumulator o pojemności 82 kWh brutto, co przekłada się na jej maksymalny zasięg do 534 kilometrów, a przy wersji 80x do 496 km, średnie zużycie energii w tych modelach wynosi z kolei od 16,7 do 18,1 kwh na 100 km.

Dane techniczne Skoda Enyaq iV

Jak już wcześniej wspomniano Skoda Enyaq iV dostępna jest do wyboru wraz z trzema jednostkami silnikowymi. Pierwszą z nich jest więc silnik o mocy 179 KM i o maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 310 Nm. Stosowany jest on w modelu Skoda Enyaq iV 60, który dzięki temu pozwala poruszać się nim z maksymalną prędkością do 160 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje w nim 8,8 sekundy.

Skoda Enyaq iV 80 wyposażona jest natomiast w silnik o mocy 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 310 Nm. Pomimo to maksymalna prędkość jaką można osiągnąć, prowadząc ten model, wynosi także 160 km/h. Jeśli chodzi natomiast o przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje ono w tym przypadku 8,7 sekundy.

Skoda Enyaq iV 80x pod maską skrywa natomiast silnik o mocy 265 KM i o maksymalnym momencie obrotowym 425 Nm gwarantujący możliwość rozpędzenia jej także do maksymalnie 160 km/h. Przyspieszenie w tym modelu od 0 do 100 km/h zajmuje natomiast 6,9 sekundy, a zastosowany w nim napęd to 4 × 4.

Aktualności
Jak działa samochód elektryczny?
25 kwi 2022
Jak działa samochód elektryczny?

Choć samochody elektryczne z roku na rok zyskują na coraz większej popularności, przez co ich liczba stale zwiększa się na polskich drogach, dla wielu osób wciąż pozostaje tajemnicą, to jak one działają. Dlatego też postanowiliśmy omówić to, w jaki sposób zbudowany jest samochód elektryczny, jaka jest zasada działania napędów elektrycznych zastosowanych w nich oraz to jakie osiągi pozwalają one uzyskać.

Czytaj więcej
Samochody elektryczne a VAT
13 cze 2022
Samochody elektryczne a VAT

Rozszerzenie zakresu beneficjentów, którzy od 22 listopada 2021 roku mogą skorzystać z dofinansowań na zakup samochodów elektrycznych o podmioty niebędące osobami fizycznymi, w tym także przedsiębiorców miało sprawić, że firmy chętniej zaczną decydować się na rozbudowę swojej floty pojazdów o zeroemisyjne elektryki. W praktyce okazuje się jednak, że o ile zakup samochodu elektrycznego do firmy może być dzięki temu tańszy, kwestię związane z rozliczaniem VAT-u pozostają w tym przypadku niezmienne. 

Czytaj więcej
Ile trwa ładowanie samochodu elektrycznego?
18 wrz 2021
Ile trwa ładowanie samochodu elektrycznego?

Dla przeciwników w pełni elektrycznych samochodów głównym argumentem jest czas, jaki należy poświęcić na ich naładowanie, zwłaszcza podczas długich tras, kiedy ich zasięg jest niedostateczny, aby pokonać je na jednym akumulatorze. Mają w tym trochę racji, gdyż ładowanie auta elektrycznego na pewno nie trwa tyle, co tankowanie samochodów spalinowych, jednak czas ten nie jest także tak duży, aby go aż tak strasznie demonizować. Poza tym jest świetną okazją na zrobienie sobie przerwy od siedzenia za kółkiem, wpływającej na zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Jeśli więc jesteś ciekaw, ile trwa ładowanie samochodu elektrycznego i od czego to zależy, zachęcamy do lektury.

Czytaj więcej
Ile kosztuje 100 km samochodem elektrycznym?
7 kwi 2022
Ile kosztuje 100 km samochodem elektrycznym?

Pod koniec grudnia 2021 roku w Polsce było zarejestrowanych 39 933 sztuki samochodów elektrycznych, z czego większość, bo aż 38 001 stanowiły elektryczne samochody osobowe, pozostałe części to natomiast modele użytkowe. Dane te pozwalają więc jasno określić, że elektryki w naszym kraju stają się coraz popularniejsze. Czy popularność ta wynika jednak z niskich kosztów użytkowania? Postanowiliśmy to sprawdzić, a najprostszym sposobem na to jest określenie, jaki jest koszt przejechania 100 km samochodem elektrycznym.

Czytaj więcej

Przeczytaj jeszcze