Skoda Citigo-e

Skoda Citigo-e to elektryczna odmiana dobrze znanego każdemu z Polskich ulic modelu Citigo, który jednocześnie jest pierwszym elektrykiem czeskiego koncernu samochodowego, wypuszczonym na rynek w 2019 roku. Zaliczana jest ona do jednych z najtańszych modeli samochodów elektrycznych dostępnych na polskim rynku oraz jej koszt mieści się w limitach rządowych dopłat do tego typu aut. Pomimo zmiany silnika benzynowego na elektryczny Skoda Citigo-e zachowała swój miejski, kompaktowy wygląd i mierzy niemal 360 centymetrów długości, 191 centymetrów szerokości oraz 148 centymetrów wysokości. Jej rozstaw osi wynosi natomiast 242,2 centymetra. Dzięki temu z łatwością można nią zaparkować nawet na ciasnych parkingach, przez co idealnie sprawdza się ona jako ekologiczny pojazd do miasta. Na uwagę zasługuje także bagażnik Skody, którego pojemność to 250 litrów, natomiast po złożeniu oparcia tylnej kanapy aż 923 litry. 

Skoda Citigo-e - cena w Polsce

Pierwszy elektryczny model Skody dostępny jest w dwóch wariantach wyposażenia oraz z możliwością wyboru lakieru nadwozia z palety 7 kolorów, 4 niemetalizowanych i 3 metalizowanych, z czego żółty odcień Sunflower jest bazowym kolorem. 

W związku z tym za 5-drzwiową Skodę Citigo-e, która swobodnie pomieści w środku 4 osoby, zapłacić trzeba od 82 050 złotych w wersji z wyposażeniem Ambition obejmującym między innymi:

  • automatyczną klimatyzację,
  • systemy ABS, ESC, LANE ASSIST,
  • materiałową tapicerkę,
  • system rekuperacji energii, 
  • gniazdo Type 2. 

Skoda Citigo-e z wyposażeniem w wersji Style to natomiast wydatek rzędu od 90 050 zł, w ramach którego kierowcy otrzymują skórzaną multifunkcyjną kierownicę, dodatkowe 4 głośniki, oświetlenie Ambiente, a także przyciemnianą tylną i boczne tylne szyby.

Oznacza to więc, że zakup Skoda Citigo-e w obu przypadkach może być dofinansowany z rządowych programów dopłat do aut elektrycznych, gdyż jej cena mieści się w ustalonych limitach. 

Skoda Citigo-e - zasięg

Skoda Citigo-e wyposażona została przez swojego producenta w akumulator o pojemności 36,8 kWh, dzięki temu jest ona w stanie przejechać na jednym ładowaniu do 260 kilometrów. Średnie generowane przez nią zużycie energii na odcinku 100 kilometrów plasuje się natomiast na poziomie od 14,5 do 16,4 kWh. Warto jednak wspomnieć, że model ten, jak większość samochodów elektrycznych posiada także system rekuperacji, który pozwala odzyskać energię elektryczną podczas hamowania, co dodatkowo wydłuża jej zasięg.

Ładowanie akumulatora w Skodzie Citigo-e zajmuję natomiast:

  • około godziny w przypadku zastosowania szybkiej ładowarki 40 kW,
  • niewiele ponad 4 godziny w przypadku zastosowania ładowarki o mocy 7,2 kW,
  • niemal 13 godzin w przypadku ładowania go z gniazdka w domu. 

Skoda Citigo-e - dane techniczne

Jeśli chodzi o dane techniczne i parametry użytkowe Skoda Citigo-e pod maską skrywa silnik o mocy 83 koni mechanicznych z jednobiegową przekładnią redukcyjną i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 212 Nm. W związku z tym przyspiesza ona od 0 do 100 km/h w 12,3 sekundy, co nie jest co prawda jakiś oszałamiającym wynikiem. Jednak jeśli weźmiemy pod uwagę to, że Skoda Citigo-e od 0 do 50 km/h przyspiesza w zaledwie 5 sekund, można łatwo zauważyć, że pozwala ona zwinnie ruszać ze świateł lub włączać się do ruchu podczas wyjazdu z bocznych uliczek. Maksymalna prędkość jaką jest w stanie rozwinąć Skoda Citigo-e to z kolei 130 km/h. Zastosowany w tym modelu silnik przekazuje natomiast napęd na przednią oś.