Porównaj oferty

Porsche Taycan

Czy auta elektryczne mogą być także sportowe i dostarczać frajdy z jazdy? Marka Porsche doskonale udowadnia, że tak. W 2019 roku zaprezentowała ona bowiem swój pierwszy produkowany seryjnie elektryk, jakim jest model Porsche Taycan, który nie tylko prezentuje się zjawiskowo, ale także oferuje dla kierowców możliwość wyboru z wielu wersji silnikowych oraz dwóch wersji nadwozia — sedan i uterenowione kombi. Pod względem użytkowym Porsche Taycan można porównać do bezkonkurencyjnej dotychczas Tesli Model 3 Performance. Wymiary klasycznego sedana Porsche Taycan to natomiast 496,3 centymetra długości. 196,6 centymetra szerokości oraz 139,5 centymetra wysokości. Osie rozstawione zostały w nim natomiast na szerokości 290 centymetrów.

Porsche Taycan — cena w Polsce

Wspomniany we wstępie szeroki wybór pod względem wersji silnikowych, jakie oferuje dla kierowców Porsche Taycan to nie tylko chwyt marketingowy niemieckiego koncerny specjalizującego się głównie w produkcji sportowych supersamochodów, ale rzeczywistość. W związku z tym rozpiętość cenowa tego modelu jest naprawdę spora. Najtańsze Porsche Taycan kosztuje bowiem od 389 000 złotych, a jego najdroższy wariant to wydatek rzędu od 810 000 złotych. Szczegółowe ceny poszczególnych wersji silnikowych tego pierwszego elektryka od Porsche z nadwoziem typu sedan prezentują się natomiast następująco:

  • Porsche Taycan — od 389 000 złotych,
  • Porsche Taycan 4S - od 463 000 złotych,
  • Porsche Taycan Turbo — od 662 000 złotych,
  • Porsche Taycan Turbo S — od 804 000 złotych.

Za ten sam model z nadwoziem typu kombi zapłacić trzeba z kolei w przypadku wariantu:

  • Porsche Taycan 4 Cross Turismo — od 436 000 złotych,
  • Porsche Taycan 4S Cross Turismo — od 486 000 złotych,
  • Porsche Taycan Turbo Cross Turismo — od 668 000 złotych,
  • Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo — od 810 000 złotych.

Porsche Taycan — zasięg

Jeśli chodzi o zasięg, ten model elektryka także prezentuje różnorodne wartości. W niemal każdym z nich zastosowany został akumulator o pojemności netto wynoszącej 83,7 kWh, tylko dwie jego wersje posiadają natomiast słabszą baterię o pojemności netto 71 kWh. Na ilość możliwych do przejechania kilometrów na jednym ładowaniu za pomocą Porsche Taycan wpływ mają jednak jego wersje silnikowe. W związku z tym zasięg tego auta to w przypadku:

  • Porsche Taycan z akumulatorem 71 kWh netto lub 83,7 kWh netto odpowiednio do 431 kilometrów oraz 484 kilometrów,
  • Porsche Taycan 4S z akumulatorem 71 kWh netto lub 83,7 kWh netto odpowiednio do 408 kilometrów oraz 464 kilometrów,
  • Porsche Taycan Turbo z akumulatorem 83,7 kWh netto do 452 kilometrów,
  • Porsche Taycan Turbo S z akumulatorem 83,7 kWh netto do 412 kilometrów,
  • Porsche Taycan 4 - z akumulatorem 83,7 kWh netto do 456 kilometrów.

Rozpiętość w zasięgu nie jest więc powalająca, gdyż różni się ona między poszczególnymi modelami zaledwie o kilka kilometrów.

Porsche Taycan — dane techniczne

Podobnie jak w przypadku zasięgu kwestia wygląda także, jeśli chodzi o dane techniczne tego samochodu elektrycznego. Kierowcy mają bowiem do wyboru kilka wersji silnikowych Porsche Taycan o różnorodnej mocy, która przekłada się na pozostałe osiągi. Wobec tego prezentują się one następująco.

Dla Porsche Taycan z akumulatorem o pojemności 71 kWh netto:

  • silnik o mocy 408 KM i maksymalnym momencie obrotowym 345 Nm,
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy,
  • tylny napęd,
  • maksymalna prędkość do 230 km/h.

Dla Porsche Taycan z akumulatorem o pojemności 83,7 kWh netto:

  • silnik o mocy 476 KM i o maksymalnym momencie obrotowym 357 Nm,
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy,
  • tylny napęd,
  • maksymalna prędkość do 230 km/h.

Dla Porsche Taycan 4:

  • silnik o mocy 476 KM i o maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm,
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy,
  • napęd na dwie osie,
  • maksymalna prędkość do 220 km/h.

Dla Porsche Taycan 4 S z akumulatorem o pojemności 71 kWh netto:

  • silnik o mocy 530 KM i o maksymalnym momencie obrotowym 640 Nm,
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,0 sekundy,
  • napęd na dwie osie,
  • maksymalna prędkość do 250 km/h.

Dla Porsche Taycan 4 S z akumulatorem o pojemności 83,7 kWh netto:

  • silnik o mocy 571 KM i o maksymalnym momencie obrotowym 650 Nm,
  • napęd na dwie osie,
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,0 sekundy,
  • maksymalna prędkość do 250 km/h.

Dla Porsche Taycan Turbo:

  • silnik o mocy 680 KM i o maksymalnym momencie obrotowym 850 Nm,
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy,
  • tylny napęd,
  • maksymalna prędkość do 260 km/h.

Dla Porsche TaycanTurbo S:

  • silnik o mocy 761 KM i o maksymalnym momencie obrotowym 1050 Nm,
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy,
  • tylny napęd,
  • maksymalna prędkość do 260 km/h.
Aktualności
Czy auta elektryczne mają skrzynie biegów?
14 lis 2022
Czy auta elektryczne mają skrzynie biegów?

W dzisiejszych czasach rozwój nowoczesnych technologii oraz ogólne nastawienie proekologiczne sprawia, że samochody elektryczne na całym świecie stają się coraz popularniejsze. Innowacyjne auta elektryczne dostępne na rynku zazwyczaj występują bez skomplikowanej skrzyni biegów na pokładzie.

Czytaj więcej
Czym się różni samochód hybrydowy od elektrycznego?
19 maj 2022
Czym się różni samochód hybrydowy od elektrycznego?

Samochody z napędem hybrydowym oraz w pełni elektrycznym jeszcze do niedawna były rzadkością obecnie coraz więcej pojazdów poruszających się po drogach to modele nisko lub zeroemisyjne. I choć oba te rodzaje samochodów zaliczane są do modeli, które są przyjazne środowisku, znacznie się one od siebie różnią przede wszystkim pod względem zastosowanego w nich napędu. W związku z tym, czym jest samochód elektryczny oraz hybrydowy, a także jakie są ich zalety?

Czytaj więcej
Ile trwa ładowanie samochodu elektrycznego?
18 wrz 2021
Ile trwa ładowanie samochodu elektrycznego?

Dla przeciwników w pełni elektrycznych samochodów głównym argumentem jest czas, jaki należy poświęcić na ich naładowanie, zwłaszcza podczas długich tras, kiedy ich zasięg jest niedostateczny, aby pokonać je na jednym akumulatorze. Mają w tym trochę racji, gdyż ładowanie auta elektrycznego na pewno nie trwa tyle, co tankowanie samochodów spalinowych, jednak czas ten nie jest także tak duży, aby go aż tak strasznie demonizować. Poza tym jest świetną okazją na zrobienie sobie przerwy od siedzenia za kółkiem, wpływającej na zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Jeśli więc jesteś ciekaw, ile trwa ładowanie samochodu elektrycznego i od czego to zależy, zachęcamy do lektury.

Czytaj więcej
Co to jest samochód hybrydowy?
6 wrz 2023
Co to jest samochód hybrydowy?

Samochody zasilane za pomocą energii elektrycznej można podzielić na dwa główne rodzaje — auta w pełni elektryczne oraz hybrydy. O ile jednak w przypadku klasycznych elektryków większość z nas jest w stanie określić czym one są i jak działają, o tyle w przypadku wskazania co znaczy samochód hybrydowy, pojawiają się większe problemy. Dlatego w tym artykule odpowiadamy na pytanie związane z tym, co to jest hybrydowy samochód oraz w jaki sposób on działa.

Czytaj więcej