Czy auta elektryczne mogą być także sportowe i dostarczać frajdy z jazdy? Marka Porsche doskonale udowadnia, że tak. W 2019 roku zaprezentowała ona bowiem swój pierwszy produkowany seryjnie elektryk, jakim jest model Porsche Taycan, który nie tylko prezentuje się zjawiskowo, ale także oferuje dla kierowców możliwość wyboru z wielu wersji silnikowych oraz dwóch wersji nadwozia — sedan i uterenowione kombi. Pod względem użytkowym Porsche Taycan można porównać do bezkonkurencyjnej dotychczas Tesli Model 3 Performance. Wymiary klasycznego sedana Porsche Taycan to natomiast 496,3 centymetra długości. 196,6 centymetra szerokości oraz 139,5 centymetra wysokości. Osie rozstawione zostały w nim natomiast na szerokości 290 centymetrów.
Wspomniany we wstępie szeroki wybór pod względem wersji silnikowych, jakie oferuje dla kierowców Porsche Taycan to nie tylko chwyt marketingowy niemieckiego koncerny specjalizującego się głównie w produkcji sportowych supersamochodów, ale rzeczywistość. W związku z tym rozpiętość cenowa tego modelu jest naprawdę spora. Najtańsze Porsche Taycan kosztuje bowiem od 389 000 złotych, a jego najdroższy wariant to wydatek rzędu od 810 000 złotych. Szczegółowe ceny poszczególnych wersji silnikowych tego pierwszego elektryka od Porsche z nadwoziem typu sedan prezentują się natomiast następująco:
Za ten sam model z nadwoziem typu kombi zapłacić trzeba z kolei w przypadku wariantu:
Jeśli chodzi o zasięg, ten model elektryka także prezentuje różnorodne wartości. W niemal każdym z nich zastosowany został akumulator o pojemności netto wynoszącej 83,7 kWh, tylko dwie jego wersje posiadają natomiast słabszą baterię o pojemności netto 71 kWh. Na ilość możliwych do przejechania kilometrów na jednym ładowaniu za pomocą Porsche Taycan wpływ mają jednak jego wersje silnikowe. W związku z tym zasięg tego auta to w przypadku:
Rozpiętość w zasięgu nie jest więc powalająca, gdyż różni się ona między poszczególnymi modelami zaledwie o kilka kilometrów.
Podobnie jak w przypadku zasięgu kwestia wygląda także, jeśli chodzi o dane techniczne tego samochodu elektrycznego. Kierowcy mają bowiem do wyboru kilka wersji silnikowych Porsche Taycan o różnorodnej mocy, która przekłada się na pozostałe osiągi. Wobec tego prezentują się one następująco.
Dla Porsche Taycan z akumulatorem o pojemności 71 kWh netto:
Dla Porsche Taycan z akumulatorem o pojemności 83,7 kWh netto:
Dla Porsche Taycan 4:
Dla Porsche Taycan 4 S z akumulatorem o pojemności 71 kWh netto:
Dla Porsche Taycan 4 S z akumulatorem o pojemności 83,7 kWh netto:
Dla Porsche Taycan Turbo:
Dla Porsche TaycanTurbo S: