Z tego artykułu dowiesz się
Pierwszym w pełni elektrycznym modelem japońskiego koncernu Lexus jest model UX 300e, który zaprezentowany został światu w 2019 roku, pomimo to do polskich salonów trafił on dopiero w 2021 roku. Ten model Lexusa jest już jednak dobrze znany, gdyż dotychczas był on oferowany w wersji hybrydowej, Lexus UX 300 e zyskał jednak w pełni elektryczny napęd, dzięki temu marka ta dołączyła do grona producentów aut elektrycznych na świecie. Lexus UX 300e to klasyczny crossover, który prezentuje się nowocześnie za sprawą swojego zewnętrznego designu. Mierzy on aż 449,5 centymetra długości, 184 centymetry szerokości, a także 154,5 centymetra wysokości. Osie osadzone są w nim natomiast na szerokości 264 centymetrów. Na minus w tym modelu jest jednak pojemność jego bagażnika, która pomimo dużej długości pojazdu wynosi zaledwie 367 litrów.
Lexus UX 300e — cena w Polsce
Pierwszy samochód elektryczny japońskiego koncernu — Lexus UX 300 e dostępny jest w polskich salonach w jednej wersji silnikowej, jednak z czteroma wariantami wyposażenia do wyboru. Dlatego też jego ceny mogą być różne w zależności od wybranej konfiguracji.
Za Lexus UX 300 e z podstawowym pakietem wyposażenia Pure trzeba więc zapłacić od 214 900 złotych. Z kolei w bogatszych wersjach wyposażenia zakup tego modelu to koszt rzędu:
- od 219 900 złotych z wyposażeniem Business Edition obejmującym między innymi czujnik parkowania z funkcją samodzielnego hamowania,
- od 247 900 złotych z wyposażeniem Prestige, w których znaleźć można np. wentylowane fotele, tapicerkę z naturalnej skóry oraz bezprzewodową ładowarkę indukcyjną do smartphonów,
- od 277 900 zł z wyposażeniem Omotenashi, które obejmuje np. systemy BSM oraz RCTAB, elektrycznie sterowany szyberdach, kamerę cofania 360 stopni, projektor na przedniej szybie.
Lexus UX 300 e — zasięg
W przypadku zasięgu Lexus UX 300e może być klasyfikowany gdzieś pośrodku względem tego, co oferują jego konkurenci, nie jest on ani fascynująco wielkie, ani zbyt mały. Wynosi bowiem do 315 kilometrów. Przy średnim zużyciu energii elektrycznej jakie generuje ten model na poziomie 17 kWh na 100 kilometrów oraz zastosowanym w nim akumulatorze o pojemności 54,3 kWh.
Samo ładowanie akumulatora zajmuje natomiast:
- około 7 godzin przy użyciu klasycznego gniazdka 230 V,
- około 50 minut przy użyciu szybkiej ładowarki.
Lexus UX 300e — dane techniczne
Lexus UX 300 e to model, który dostępny jest w jednej wersji silnikowej. Pod maską pierwszego elektryka marki Lexus znajdziemy więc silnik o mocy 204 koni mechanicznych oraz o maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 300 Nm. Dzięki temu Lexus UX 300 e przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy oraz pozwala rozwinąć nim maksymalną prędkość wynoszącą 160 km/h.
Lexus UX 300 e przenosi napęd na przednie koła. Samo jego prowadzenie jest płynne oraz nie ma on żadnego problemu z przyspieszaniem na przykład podczas wyprzedzania. Dobrze trzyma się drogi, nawet podczas pokonywania ostrych zakrętów, dzięki odpowiednio wyważonemu środkowi ciężkości. Wszystko to sprawiło więc, że Lexus UX 300 e to kolejny samochód elektryczny, który udowadnia, że tego typu auta mogą także dawać frajdę z jazdy oraz sprawdzać się zarówno w warunkach miejskich, jak i na trasie.