Jaguar I-Pace

Jaguar i-pace to pierwszy w pełni elektryczny samochód brytyjskiego koncernu samochodowego, pomimo to zaskakuje on swoim designem, parametrami i osiągami. Zaprezentowany on został w 2018 roku i nazywany jest przez samą markę jako miejski SUV, choć według ekspertów określenie to jest mocno na wyrost. Pierwszy co się rzuca w oczy, kiedy widzimy Jaguara i-pace to jego dopracowana sylwetka oraz wydłużone nadwozie za sprawą przesuniętej do przodu kabiny, ponadto sprawia on wrażenie, jakby żaden z zastosowanych w nim elementów nie był kwestią przypadku. Jaguar i-pace urzeka także swoim wnętrzem, jest ono bowiem nowoczesne, lecz nieprzekombinowane. Jego wymiary to natomiast 468,2 centymetra długości, 201,1 centymetra szerokości i 156,5 centymetra wysokości. Rozstaw osi w tym modelu to z kolei 299 centymetrów, dzięki temu jego wnętrze jest przestronne i komfortowe.

Jaguar i-pace — cena w Polsce

Jak przystało na brytyjski koncern samochodowy Jaguar i-pace zachwyca swoją jakością, która jednak swoje odzwierciedlenie ma także w jego cenie. Model ten dostępny jest obecnie w salonach wyłącznie w jednej wersji silnikowej, jednak z 4 pakietami wyposażenia do wyboru. W związku z tym za luksusowego elektrycznego Jaguar i-pace należy zapłacić od: 

  • 364 000 złotych w wersji ze standardowym wyposażeniem S, 
  • 378 700 złotych w wersji z wyposażeniem BLACK,
  • 398 700 złotych w wersji z wyposażeniem SE,
  • 429 000 złotych w wersji z najbogatszym wyposażeniem HSE.

Kierowcy wraz z tym modelem do wyboru otrzymują także dwa bazowe metaliczne kolory nadwozia Fuji White oraz Caldera Red i 8 odcieni lakieru metalicznego, oraz dwa lakiery metalik premium. Klasyczne odcienie metallica poza bazową opcją wymagają jednak dopłaty w wysokości 4 760 złotych za każdy z nich. Z kolei za lakier w opcji metalik premium należy dopłacić 10 280 złotych.

Jaguar i-pace — zasięg

Jeśli chodzi o zasięg Jaguar i-pace wyposażony został natomiast w akumulator o pojemności 90 kWh. Dzięki temu można nim z powodzeniem według standardu WLTP przejechać do 470 kilometrów na jednym ładowaniu baterii. Przy czym zużycie energii elektrycznej, jakie generuje ten model w cyklu mieszanym, kształtuje się na poziomie 21,2 kWh na 100 kilometrów. Zastosowana rekuperacja w Jaguarze i-pace dba jednak na bieżąco, aby zasięg pojazdy stale się zwiększał podczas pokonywania nim kolejnych kilometrów.

Pojemność akumulatora w tym modelu do 80% może być uzupełniona w zaledwie 45 minut z użyciem szybkich ładowarek, przez co nie sprawdzi się on także podczas pokonywania dłuższych tras.

Jaguar i-pace — dane techniczne

W przypadku osiągów Jaguar i-pace także nie odbiega od swojej ogólnej oceny. Zastosowano w nim bowiem dwa silniki ulokowane na przedniej i tylnej osi, których łączna moc wynosi aż 400 koni mechanicznych oraz 294 kW, a ich maksymalny moment obrotowy to 696 Nm. Dzięki temu Jaguar i-pace rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,8 sekundy oraz pozwala rozwijać nim prędkość do 200 kilometrów na godzinę, czyli pod tym względem niemal dorównuje, chociażby najpopularniejszym modelom Tesli. 

Zaleta tego elektrycznego samochodu od brytyjskiego koncernu jest także to, że dzięki zastosowaniu w nim dwóch silników posiada on napęd na wszystkie koła, co w połączeniu z niezależnym przednim zawieszeniem MacPhersona oraz tylnym zawieszeniem pneumatycznym daje wiele frajdy podczas jazdy. Co by więc nie mówić Jaguar i-pace jest samochodem elektrycznym, który może przypaść do gustu nawet najbardziej zagorzałym przeciwnikom tego typu aut zarówno pod względem jakości jego wykonania, jak i osiągów jakie oferuje.