Hyundai IONIQ Electric

W pełni elektryczna wersja modelu od koreańskiej marki, jakim jest Hyundai IONIQ swój debiut na rynku miała w 2016 roku. Niedawno doczekała się ona jednak drobnego liftingu, dzięki temu obecnie w salonach sprzedaży dostępna jest jego nowsza wersja z mocniejszym silnikiem oraz większą baterią, przekładającą się także na lepszy zasięg, jaki oferuje Hyundai IONIQ. Ten elektryczny kompaktowy liftback cechuje się przestronnym, nowoczesnym, jednak nieprzeładowanym elektroniką wnętrzem, przyjemną dla oka sylwetką oraz sporą ilością miejsca zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Wymiary Hyundai IONIQ to natomiast 447 centymetrów długości, 182 centymetry szerokości oraz 147,5 centymetra wysokości. Osie w tym modelu rozstawione są z kolei na szerokości 270 centymetrów. 

Cena Hyundai IONIQ

Obecnie w salonach Hyundai IONIQ oferowany jest w jednej wersji silnikowej oraz z jedną pojemnością baterii, ale wraz z dwoma wariantami wyposażenia do wyboru. Dlatego też jego cena rozpoczyna się od 180 200 złotych za model w wersji Premium, która może być jednak obniżona za pomocą programu Mój Elektryk. W opcji z bogatszym wyposażeniem Platinum Hyundai IONIQ kosztuje natomiast od 196 600 złotych. 

Obie wersje tego elektrycznego pojazdu objęte są 5-letnią gwarancją bez limitu kilometrów wliczoną w cenę, co jest dość rzadkim rozwiązaniem oferowanym przez producentów samochodów z tego typu napędem. Hyundai IONIQ wyróżnia się więc na rynku pod tym względem. 

Zasięg Hyundai IONIQ 

Przedliftowa wersja Hyundai IONIQ krytykowana była przede wszystkim za niewielki zasięg, jaki oferowała kierowcom. Dlatego też najnowszy Hyundai IONIQ wyposażony został w większą baterię o pojemności 38,3 kWh. Dzięki temu gwarantuje on możliwość przejechania nim na jednym ładowaniu do 311 kilometrów. Średnie zużycie energii na trasie 100 kilometrów, jakie generuje Hyundai IONIQ plasuje się natomiast na poziomie 13,8 kWh. Oznacza to więc, że wciąż pozostaje on jednym z najbardziej energooszczędnych elektryków w swoim segmencie. 

Dane techniczne Hyundai IONIQ

W Hyundai IONIQ koreański koncern samochodowy postawił zastosować synchroniczny silnik z magnesami stałymi o mocy 136 KM oraz o maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 295 Nm. Dzięki temu auto to przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy, natomiast od 80 do 120 km/h w 7,4 sekundy. Maksymalna prędkość, jaką pozwala rozwinąć w trasie Hyundai IONIQ to z kolei 165 km/h. Stosowany w Hyundai IONIQ napęd 2WD przekazywany jest natomiast na przednie koła za pomocą dwubiegowej przekładni redukcyjnej. 

Chcąc ocenić komfort prowadzenia, jaki oferuje Hyundai IONIQ należy przede wszystkim podkreślić to, że jest on niezwykle elastycznym autem elektrycznym, które nawet zimą podczas jazdy po mieście pozostaje energooszczędne. Na minus w tym modelu jest jedynie to, że po liftingu odebrano mu możliwość ekspresowego doładowywania baterii, przez co np. w trasie trzeba będzie poświęcić nieco więcej czasu na to, aby Hyundai IONIQ był znów gotowy do dalszej drogi.