
Wymiana liczników
Kolejna rzecz, która może nas spotkać kiedy zmiana dostawcy energii nastąpi to jest konieczność dostosowania układów pomiarowych. W przypadku gospodarstw domowych wlaścicielem licznika jest operator, który to ponosi koszty ewentualnego dostosowania liczników, zatem w gospodarstwie domowym nie poniesiemy żadnych kosztów związanych z ewentualną wymianą licznika. W przypadku firm, właścicielem układu pomiarowego jest firma i to ona musi zapłacić za ewentualne dostosowanie liczników. Wyjątek stanowią firmy korzystające z taryfy C, które nie muszą dostosowywać układów pomiarowych we własnym zakresi, gdyż tak jak w przypadku gospodarstw domowych podłączone są do sieci niskiego napięcia i właścicielem liczników jest dystrybutor sieci. Koszty wymiany licznika zwracają się w okresie od kilku miesięcy do roku w zależności od cen energii u nowego sprzedawcy oraz zużycia energii. Istnieje też mozliwość, że nie poniesiemy jednorazowej opłaty za wymianę liczników, tylko będzie ona doliczana systematycznie do naszych faktur za energię i zostanie spłacona w systemie ratalnym. Aby dowiedzieć się czy nasze układy pomiarowe dostosowane są do wymagań nowej taryfy w nowej wybranej ofercie u nowego sprzedawcy, powinniśmy wysłać do naszego operatora systemu dystrybucyjnego pismo. W oparciu o to pismo otrzymamy warunki techniczne, które należy opracować i uzgodnić z dystrybutorem projektu technicznego, a następnie przeprowadzić ewentualną modernizację układu zakończoną odbiorem technicznym przedstawiciela dystrybutora wraz z potwierdzeniem, że układ jest przystosowany do zasady TPA.Optimal Energy służy pomocą
W razie jakichkolwiek wątpliwości i pytań, zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami, którzy doradzą jak dokonać właściwego wyboru nowego sprzedawcy i taryfy, tak aby nie ponieść niepotrzebnych kosztów.