Strona główna > Aktualności > Porównanie cen energii elektrycznej > Prąd i gaz w pakiecie to dobra oferta dla firm. Badanie wykazują, że świadczenie tych usług jednocześnie przez jedno przedsiębiorstwo energetyczne to dobry pomysł.

Prąd i gaz w pakiecie to dobra oferta dla firm. Badanie wykazują, że świadczenie tych usług jednocześnie przez jedno przedsiębiorstwo energetyczne to dobry pomysł.

12345

Ocena 5.0/5 (1 głosy/ów)

Prąd i gaz w pakiecie to dobra oferta dla firm. Badanie wykazują, że świadczenie tych usług jednocześnie przez jedno przedsiębiorstwo energetyczne to dobry pomysł.

Badanie zostało przeprowadzone na próbie 510 firm w całej Polsce (w tym 278 wykorzystujących gaz), zatrudniających co najmniej 50 pracowników. W ankiecie wzięły udział osoby odpowiedzialne za wybór dostawcy energii i gazu w firmach oraz instytucjach publicznych.

Z badań ABC Rynek i Opinia wynika, że polskie firmy dobrze znają swoje prawa i mają świadomość możliwości zmiany sprzedawcy energii, co potwierdza 81 proc. respondentów. Niemal połowa firm (49 proc.), co najmniej raz podjęła decyzję o współpracy z nowym sprzedawcą energii, a zmiany częściej dokonywano w dużych przedsiębiorstwach, zatrudniających 250 osób lub więcej, rzadziej w firmach średnich między 50 a 249 pracowników (49 proc.), a najrzadziej w małych, liczących do 50 pracowników (36 proc.). Sprzedawcę energii najczęściej zmieniała administracja publiczna oraz firmy handlowe - odpowiednio 58 proc. i 55 proc. badanych. Najmniej jednak skłonne do zmiany okazały się też biurowce, centra handlowe, restauracje i hotele (dostawcę zamierza zmienić 39 proc. z nich).PKP Energetyka podsumowała badania stwierdzeniem, że  na rynku energii trwa aktywna walka o nowych klientów - 85 proc. respondentów potwierdziło, że w ciągu ostatniego roku ich firma otrzymała ofertę od innych sprzedawców energii, 69 proc. badanych przyznało, że dotychczasowy partner prezentował im swoją ofertę, aby zachęcić ich do dalszego korzystania ze swoich usług.


Firmy decydują się na zmiany przede wszystkim ze względu na niższą cenę. Pona połowa firm deklaruje, że do skorzystania z usług nowego sprzedawcy przekonałaby je oszczędność na poziomie 5 proc.. Przy 10-procentowej oszczędności byłoby to już 80 proc. badanych. Do zmiany najbardziej skłonne są firmy zużywające średnią ilość energii nieprzekraczającą  MWh/rok): z 5 proc. oszczędności skorzystałoby już 62 proc. z nich, a przy 20 proc. oszczędności współpracy z nowym dostawcą podjęliby się prawie wszyscy respondenci (94 proc.). Kolejnym argumentem jest gwarancja stałej ceny w trakcie trwania umowy (tak twierdzi 15 proc. respondentów).

 

Dalej wnp.pl informuje, że spośród badanych firm zaledwie 36 proc. rozważa zmianę dostawcy gazu, ale dotąd na taki ruch zdecydowało się tylko 2 proc. respondentów. Ponad połowa firm wykorzystujących gaz ziemny jest skłonna zmienić sprzedawcę tego paliwa, gdyby oznaczało to obniżenie rocznego rachunku o wartość rzędu 5 proc.. A oszczędności na poziomie 20-procent skłoniłyby do zmiany sprzedawcy niemal wszystkie firmy (92 proc.). Cena, wiarygodność dostawcy oraz komfort obsługi sprawiają, że niemal 3/4 uczestników badania wykorzystujących gaz ziemny chciałoby kupować energię i gaz u jednego sprzedawcy.

PKP Energetyka opracowuje nowy projekt i wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów oferując pakiet łączącygaz i prąd. Nie bez znaczenia jest też informacja, że dla 65proc. badanych marka i wizerunek dostawcy ma duże znaczenie. Reputacja firmy  przekłada się bowiem na poczucie bezpieczeństwa, niezawodności i gwarancję dostaw energii. Firmy są też coraz bardziej wymagające jeśli chodzi o jakość współpracy. Prawie dwie trzecie badanych (63 proc.) życzyłoby sobie dedykowanego opiekuna do obsługi oraz szybkiego kontaktu na drodze mailowej lub telefonicznej. Kontakt za pomocą tradycyjnej poczty już nie zadowala klientów.


Badane firmy zgodnie odpowiadały (87proc.), że stosują działania zmniejszające zużycie energii. Blisko 82 proc. firm korzysta z usług, które pomagają zoptymalizować wykorzystanie energii, natomiast 67 proc. edukuje swoich pracowników i odpowiednio zarządza energią w przestrzeni biurowej. Ponadto 58 proc. dobiera odpowiednią ofertę u sprzedawcy. Nikt nie jest w stanie stwierdzić ile jest prawdy w tych zapewnieniach, ale dobre jest chociaż to, że same firmy chcę w to wierzyć.

Wśród badanych firm znalazły się obiekty z następujących branż: przemysł ciężki - 20 proc. badanych firm ,przemysł lekki i spożywczy - 30 proc. , administracja publiczna - 10 proc., handel - 30 proc. i biurowce, centra handlowe, restauracje, hotele - 20 proc. badanych firm.

 

źródło: wnp.pl

Tagi: tanszy prad, tani prąd,
Powrót

Powrót

Innowacyjna gospodarka
DOTACJE NA INNOWACJE
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2015 OPTIMALENERGY.pl
Unia Europejska