Porównaj oferty

Porsche Taycan

Czy auta elektryczne mogą być także sportowe i dostarczać frajdy z jazdy? Marka Porsche doskonale udowadnia, że tak. W 2019 roku zaprezentowała ona bowiem swój pierwszy produkowany seryjnie elektryk, jakim jest model Porsche Taycan, który nie tylko prezentuje się zjawiskowo, ale także oferuje dla kierowców możliwość wyboru z wielu wersji silnikowych oraz dwóch wersji nadwozia — sedan i uterenowione kombi. Pod względem użytkowym Porsche Taycan można porównać do bezkonkurencyjnej dotychczas Tesli Model 3 Performance. Wymiary klasycznego sedana Porsche Taycan to natomiast 496,3 centymetra długości. 196,6 centymetra szerokości oraz 139,5 centymetra wysokości. Osie rozstawione zostały w nim natomiast na szerokości 290 centymetrów.

Porsche Taycan — cena w Polsce

Wspomniany we wstępie szeroki wybór pod względem wersji silnikowych, jakie oferuje dla kierowców Porsche Taycan to nie tylko chwyt marketingowy niemieckiego koncerny specjalizującego się głównie w produkcji sportowych supersamochodów, ale rzeczywistość. W związku z tym rozpiętość cenowa tego modelu jest naprawdę spora. Najtańsze Porsche Taycan kosztuje bowiem od 389 000 złotych, a jego najdroższy wariant to wydatek rzędu od 810 000 złotych. Szczegółowe ceny poszczególnych wersji silnikowych tego pierwszego elektryka od Porsche z nadwoziem typu sedan prezentują się natomiast następująco:

  • Porsche Taycan — od 389 000 złotych,
  • Porsche Taycan 4S - od 463 000 złotych,
  • Porsche Taycan Turbo — od 662 000 złotych,
  • Porsche Taycan Turbo S — od 804 000 złotych.

Za ten sam model z nadwoziem typu kombi zapłacić trzeba z kolei w przypadku wariantu:

  • Porsche Taycan 4 Cross Turismo — od 436 000 złotych,
  • Porsche Taycan 4S Cross Turismo — od 486 000 złotych,
  • Porsche Taycan Turbo Cross Turismo — od 668 000 złotych,
  • Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo — od 810 000 złotych.

Porsche Taycan — zasięg

Jeśli chodzi o zasięg, ten model elektryka także prezentuje różnorodne wartości. W niemal każdym z nich zastosowany został akumulator o pojemności netto wynoszącej 83,7 kWh, tylko dwie jego wersje posiadają natomiast słabszą baterię o pojemności netto 71 kWh. Na ilość możliwych do przejechania kilometrów na jednym ładowaniu za pomocą Porsche Taycan wpływ mają jednak jego wersje silnikowe. W związku z tym zasięg tego auta to w przypadku:

  • Porsche Taycan z akumulatorem 71 kWh netto lub 83,7 kWh netto odpowiednio do 431 kilometrów oraz 484 kilometrów,
  • Porsche Taycan 4S z akumulatorem 71 kWh netto lub 83,7 kWh netto odpowiednio do 408 kilometrów oraz 464 kilometrów,
  • Porsche Taycan Turbo z akumulatorem 83,7 kWh netto do 452 kilometrów,
  • Porsche Taycan Turbo S z akumulatorem 83,7 kWh netto do 412 kilometrów,
  • Porsche Taycan 4 - z akumulatorem 83,7 kWh netto do 456 kilometrów.

Rozpiętość w zasięgu nie jest więc powalająca, gdyż różni się ona między poszczególnymi modelami zaledwie o kilka kilometrów.

Porsche Taycan — dane techniczne

Podobnie jak w przypadku zasięgu kwestia wygląda także, jeśli chodzi o dane techniczne tego samochodu elektrycznego. Kierowcy mają bowiem do wyboru kilka wersji silnikowych Porsche Taycan o różnorodnej mocy, która przekłada się na pozostałe osiągi. Wobec tego prezentują się one następująco.

Dla Porsche Taycan z akumulatorem o pojemności 71 kWh netto:

  • silnik o mocy 408 KM i maksymalnym momencie obrotowym 345 Nm,
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy,
  • tylny napęd,
  • maksymalna prędkość do 230 km/h.

Dla Porsche Taycan z akumulatorem o pojemności 83,7 kWh netto:

  • silnik o mocy 476 KM i o maksymalnym momencie obrotowym 357 Nm,
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy,
  • tylny napęd,
  • maksymalna prędkość do 230 km/h.

Dla Porsche Taycan 4:

  • silnik o mocy 476 KM i o maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm,
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy,
  • napęd na dwie osie,
  • maksymalna prędkość do 220 km/h.

Dla Porsche Taycan 4 S z akumulatorem o pojemności 71 kWh netto:

  • silnik o mocy 530 KM i o maksymalnym momencie obrotowym 640 Nm,
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,0 sekundy,
  • napęd na dwie osie,
  • maksymalna prędkość do 250 km/h.

Dla Porsche Taycan 4 S z akumulatorem o pojemności 83,7 kWh netto:

  • silnik o mocy 571 KM i o maksymalnym momencie obrotowym 650 Nm,
  • napęd na dwie osie,
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,0 sekundy,
  • maksymalna prędkość do 250 km/h.

Dla Porsche Taycan Turbo:

  • silnik o mocy 680 KM i o maksymalnym momencie obrotowym 850 Nm,
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy,
  • tylny napęd,
  • maksymalna prędkość do 260 km/h.

Dla Porsche TaycanTurbo S:

  • silnik o mocy 761 KM i o maksymalnym momencie obrotowym 1050 Nm,
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy,
  • tylny napęd,
  • maksymalna prędkość do 260 km/h.
Aktualności
Jak ładować samochód elektryczny w domu?
11 kwi 2022
Jak ładować samochód elektryczny w domu?

Aby naładować samochód elektryczny, nie trzeba wcale szukać stacji ładowania i specjalnie do niej jechać. Nie trzeba nawet wyjeżdżać z garażu. Z powodzeniem można to zrobić bowiem także w domu, posiadacze tego typu samochodów mają do wyboru dwie różne możliwości. W związku z tym ile kosztuje oraz trwa ładowanie samochodu elektrycznego w zależności od wybranego rozwiązania? 

Czytaj więcej
Usterki w autach elektrycznych
7 lis 2022
Usterki w autach elektrycznych

Planujesz zakup samochodu elektrycznego? A może chcesz kupić pojazd, który będzie wydajny, ekologiczny i wygodny w użytkowaniu? W takim razie zainteresuj się autami elektrycznymi, jakie dostępne są obecnie na rynku. Musisz jednak wiedzieć, że te pojazdy tak samo, jak wiele innych ma swoje wady i zalety, a także typowe usterki. Chcesz wiedzieć, jakie problemy techniczne dotykają aut elektrycznych? W poniższym artykule znajdziesz kilka ciekawych informacji w tym zakresie.

Czytaj więcej
Auta hybrydowe a elektryczne
9 maj 2019
Auta hybrydowe a elektryczne

Za kilkanaście lat auta spalinowe powinny odejść w zapomnienie, a o prym na rynku motoryzacyjnym będą walczyć tylko pojazdy hybrydowe i elektryczne. Oba typy są uważane za dużo bardziej przyjazne środowisku i to w nich jest pokładana nadzieja na zmniejszenie poziomu zanieczyszczeń w aglomeracjach. Naukowcy i technolodzy wciąż prowadzą badania nad stworzeniem możliwie najlepszych maszyn, które nie będą odstraszały nabywców z powodu słabych osiągów i wysokiej ceny.

Czytaj więcej
Ładowanie samochodów elektrycznych w domu
11 paź 2021
Ładowanie samochodów elektrycznych w domu

Samochody elektryczne zasilane energią skumulowaną w zastosowanych akumulatorach tak samo, jak modele spalinowe wymagają tankowania. Jednak nie paliwem, a prądem. Ich ładowanie może odbywać się więc zarówno na ogólnodostępnych stacjach ładowania w miastach lub przy drogach szybkiego ruchu, jak i w domu. Poniżej skupiamy się jednak wyłącznie na kwestiach związanych z ładowaniem samochodów elektrycznych w domu, omawiając dwie dostępne metody oraz związane z tym koszty.

Czytaj więcej