Porównaj oferty

Porsche Taycan

Czy auta elektryczne mogą być także sportowe i dostarczać frajdy z jazdy? Marka Porsche doskonale udowadnia, że tak. W 2019 roku zaprezentowała ona bowiem swój pierwszy produkowany seryjnie elektryk, jakim jest model Porsche Taycan, który nie tylko prezentuje się zjawiskowo, ale także oferuje dla kierowców możliwość wyboru z wielu wersji silnikowych oraz dwóch wersji nadwozia — sedan i uterenowione kombi. Pod względem użytkowym Porsche Taycan można porównać do bezkonkurencyjnej dotychczas Tesli Model 3 Performance. Wymiary klasycznego sedana Porsche Taycan to natomiast 496,3 centymetra długości. 196,6 centymetra szerokości oraz 139,5 centymetra wysokości. Osie rozstawione zostały w nim natomiast na szerokości 290 centymetrów.

Porsche Taycan — cena w Polsce

Wspomniany we wstępie szeroki wybór pod względem wersji silnikowych, jakie oferuje dla kierowców Porsche Taycan to nie tylko chwyt marketingowy niemieckiego koncerny specjalizującego się głównie w produkcji sportowych supersamochodów, ale rzeczywistość. W związku z tym rozpiętość cenowa tego modelu jest naprawdę spora. Najtańsze Porsche Taycan kosztuje bowiem od 389 000 złotych, a jego najdroższy wariant to wydatek rzędu od 810 000 złotych. Szczegółowe ceny poszczególnych wersji silnikowych tego pierwszego elektryka od Porsche z nadwoziem typu sedan prezentują się natomiast następująco:

  • Porsche Taycan — od 389 000 złotych,
  • Porsche Taycan 4S - od 463 000 złotych,
  • Porsche Taycan Turbo — od 662 000 złotych,
  • Porsche Taycan Turbo S — od 804 000 złotych.

Za ten sam model z nadwoziem typu kombi zapłacić trzeba z kolei w przypadku wariantu:

  • Porsche Taycan 4 Cross Turismo — od 436 000 złotych,
  • Porsche Taycan 4S Cross Turismo — od 486 000 złotych,
  • Porsche Taycan Turbo Cross Turismo — od 668 000 złotych,
  • Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo — od 810 000 złotych.

Porsche Taycan — zasięg

Jeśli chodzi o zasięg, ten model elektryka także prezentuje różnorodne wartości. W niemal każdym z nich zastosowany został akumulator o pojemności netto wynoszącej 83,7 kWh, tylko dwie jego wersje posiadają natomiast słabszą baterię o pojemności netto 71 kWh. Na ilość możliwych do przejechania kilometrów na jednym ładowaniu za pomocą Porsche Taycan wpływ mają jednak jego wersje silnikowe. W związku z tym zasięg tego auta to w przypadku:

  • Porsche Taycan z akumulatorem 71 kWh netto lub 83,7 kWh netto odpowiednio do 431 kilometrów oraz 484 kilometrów,
  • Porsche Taycan 4S z akumulatorem 71 kWh netto lub 83,7 kWh netto odpowiednio do 408 kilometrów oraz 464 kilometrów,
  • Porsche Taycan Turbo z akumulatorem 83,7 kWh netto do 452 kilometrów,
  • Porsche Taycan Turbo S z akumulatorem 83,7 kWh netto do 412 kilometrów,
  • Porsche Taycan 4 - z akumulatorem 83,7 kWh netto do 456 kilometrów.

Rozpiętość w zasięgu nie jest więc powalająca, gdyż różni się ona między poszczególnymi modelami zaledwie o kilka kilometrów.

Porsche Taycan — dane techniczne

Podobnie jak w przypadku zasięgu kwestia wygląda także, jeśli chodzi o dane techniczne tego samochodu elektrycznego. Kierowcy mają bowiem do wyboru kilka wersji silnikowych Porsche Taycan o różnorodnej mocy, która przekłada się na pozostałe osiągi. Wobec tego prezentują się one następująco.

Dla Porsche Taycan z akumulatorem o pojemności 71 kWh netto:

  • silnik o mocy 408 KM i maksymalnym momencie obrotowym 345 Nm,
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy,
  • tylny napęd,
  • maksymalna prędkość do 230 km/h.

Dla Porsche Taycan z akumulatorem o pojemności 83,7 kWh netto:

  • silnik o mocy 476 KM i o maksymalnym momencie obrotowym 357 Nm,
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy,
  • tylny napęd,
  • maksymalna prędkość do 230 km/h.

Dla Porsche Taycan 4:

  • silnik o mocy 476 KM i o maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm,
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy,
  • napęd na dwie osie,
  • maksymalna prędkość do 220 km/h.

Dla Porsche Taycan 4 S z akumulatorem o pojemności 71 kWh netto:

  • silnik o mocy 530 KM i o maksymalnym momencie obrotowym 640 Nm,
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,0 sekundy,
  • napęd na dwie osie,
  • maksymalna prędkość do 250 km/h.

Dla Porsche Taycan 4 S z akumulatorem o pojemności 83,7 kWh netto:

  • silnik o mocy 571 KM i o maksymalnym momencie obrotowym 650 Nm,
  • napęd na dwie osie,
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,0 sekundy,
  • maksymalna prędkość do 250 km/h.

Dla Porsche Taycan Turbo:

  • silnik o mocy 680 KM i o maksymalnym momencie obrotowym 850 Nm,
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy,
  • tylny napęd,
  • maksymalna prędkość do 260 km/h.

Dla Porsche TaycanTurbo S:

  • silnik o mocy 761 KM i o maksymalnym momencie obrotowym 1050 Nm,
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy,
  • tylny napęd,
  • maksymalna prędkość do 260 km/h.
Aktualności
Samochód elektryczny czy hybryda: co będzie dla Ciebie lepsze?
11 sty 2024
Samochód elektryczny czy hybryda: co będzie dla Ciebie lepsze?

Samochody zasilane energią elektryczną z roku na rok są coraz częściej wybieranymi modelami przez kierowców. Dostępne są one zarówno w wersji wyłącznie elektrycznej, jak i hybrydowej. Jeśli więc nie wiesz, czy samochód elektryczny, czy hybryda będzie dla Ciebie lepszy, koniecznie zapoznaj się z najważniejszymi informacjami na ich temat, które pomogą Ci podjąć odpowiednią decyzję.

Czytaj więcej
Najbardziej ekologiczne samochody
9 lis 2023
Najbardziej ekologiczne samochody

Większość osób mówiąc o najbardziej ekologicznych samochodach, ma na myśli modele elektryczne, pozbawione silników spalinowych emitujących zanieczyszczenia do atmosfery. Jednak jak pokazują niezależne testy ADAC Eco test 2021 przeprowadzone w 2021 roku przez niemiecki automobilklub założony w 1903 roku elektryki nie znajdują się wcale na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o najbardziej ekologiczne auta, choć można znaleźć je w czołówce zestawienia.

Czytaj więcej
Co to jest samochód hybrydowy?
6 wrz 2023
Co to jest samochód hybrydowy?

Samochody zasilane za pomocą energii elektrycznej można podzielić na dwa główne rodzaje — auta w pełni elektryczne oraz hybrydy. O ile jednak w przypadku klasycznych elektryków większość z nas jest w stanie określić czym one są i jak działają, o tyle w przypadku wskazania co znaczy samochód hybrydowy, pojawiają się większe problemy. Dlatego w tym artykule odpowiadamy na pytanie związane z tym, co to jest hybrydowy samochód oraz w jaki sposób on działa.

Czytaj więcej
Auta elektryczne: czy warto spróbować?
19 cze 2023
Auta elektryczne: czy warto spróbować?

Popularność samochodów elektrycznych z roku na rok rośnie coraz bardziej. Zgodnie z danymi wykazywanymi przez PZPM i PSPA pod koniec grudnia 2022 roku w Polsce zarejestrowanych było 61 570 sztuk aut elektrycznych, czyli o 33% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Pomimo to wciąż nie brakuje wątpliwości związanych z tym czy warto inwestować w auto elektryczne.

Czytaj więcej