Grupa kapitałowa PGNiG wspiera różnego rodzaju inicjatywy, poprzez sponsorowanie wydarzeń i projektów z nimi związanych. Rozpowszechnianie akcji promocyjnych pod szyldem PGNiG wzbudza wśród większości społeczeństwa pozytywne emocje. Coraz częściej możemy widzieć banery reklamowe czy też reklamy w internecie i telewizji ze znakiem tej marki. Jest to efekt skutecznie prowadzonej polityki marketingowej, jej wdrażanie wpływa na wzrost rozpoznawalności spółki oraz sponsorowanych przedsięwzięć. Grupa wspiera wiele programów, z dziedzin:
- sportu
- kultury i sztuki
- nauki i edukacji
Spółka angażując się we wspieranie tych segmentów dba o rozwijanie i utrzymywanie polskich tradycji oraz edukację narodową. Poza bezpośrednim przekazywaniem pieniędzy na różnorodne, większe cele, często obejmuje patronaty nad wydarzeniami kulturowymi. Wtedy w ramach patronatu pojawia się na różnego rodzaju imprezach masowych ze swoimi stoiskami. Sponsoring to przede wszystkim zyski dla firmy, która sponsoruje. Warto o tym pamiętać i traktować wszelkiego rodzaju sponsorów, jako firmy, które poprzez inwestycję swoich środków w nowe segmenty rynku chcą w nich spróbować swoich sił, zyskać nowych klientów i stać się dobrze kojarzoną i zapamiętaną marką.
PGNiG Superliga
PGNiG w 2010 roku liga szczypiorniaka zmieniła nazwę na Superliga, w tym samym roku weszła na rynek polskiej piłki ręcznej zaczęła być:
- głównym sponsorem narodowych kadr piłki ręcznej kobiet i mężczyzn
- sponsorem tytularnym ligi piłki ręcznej kobiet i mężczyzn
- sponsorem młodzieżowych kadr narodowych w piłce ręcznej
Firma dostrzega w tym sporcie spory potencjał, dlatego wspiera jego rozwój poprzez finansowanie treningów dla najmłodszych grup wiekowych zawodników. Wzrost popularności „szczypiorniaka” jest oczekiwanym efektem prowadzonych kampanii medialnych przez PGNiG. Dzięki takiemu dochodzi do obustronnych korzyści. Trzeba przyznać, że w ostatnich latach reprezentacja Polski dostarczyła kibicom wielkich emocji na arenie międzynarodowej. Polscy piłkarze i piłkarki odnosząc cudowne zwycięstwa, często w dramatycznych okolicznościach podnoszą nastroje patriotyczne i ogólne pozytywne emocje. Dla PGNiG na ten moment wydaje się to być strzał w dziesiątkę, sukcesy kadry w pewnym stopniu przenoszą się również na medialny sukces spółki. Jest to szansa do budowania pozytywnego wizerunku marki jako firmy otwartej i dynamicznej.
PGNiG Kultura i Sztuka
Wspierane przez PGNiG są także projekty kulturowe. Od kwietnia 2016 roku Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo zostało mecenasem Teatru Telewizji. Współpraca z Telewizją Polską to połączenie rozwoju kultury z biznesem. W ramach prowadzenia Fundacji PGNiG spółka wdraża program „Rozgrzewamy Polskie Serca”. Firma współfinansuje liczne filmy młodych reżyserów, stoi u boku perspektywicznych pomysłów kreatywnych twórców.