Porównaj oferty
eBOK PGE. Pierwsze rejestracja, logowanie, i funkcje
OptimalEnergy

eBOK PGE. Pierwsze rejestracja, logowanie, i funkcje

Elektroniczne biuro obsługi klienta to nowa usługa oferowana przez PGE dostępna na stronie ebok.gkpge.pl. Czynności jakie możemy wykonać posługując się kontem eBOK:

  • kontakt online z wykwalifikowanym pracownikiem eBOK PGE,
  • zakupy specjalistycznego sprzętu,
  • rozliczenie rachunków,
  • wgląd do e-faktur,
  • stały wgląd na poziom zużycia energii,
  • możliwość natychmiastowego zgłoszenia awarii.

Te czynności są jednymi z wielu jakie można wykonać posługując się kontem eBOK. Obsługa konta online jest dużym udogodnieniem, ponieważ nie trzeba poświęcać czasu na udanie się do stacjonarnego punktu BOK, ani czekać w ewentualnych kolejkach. Nie ograniczają nas także godziny otwarcia punktu. Przy wyborze rozliczenia za pomocą e-faktury nie ma ryzyka zniszczenia papierowej wersji dokumentu. Co ważne wersja elektroniczna faktury legitymuje się taką samą mocą prawną jak wersja papierowa. Z tych względów warto poważnie zastanowić się nad utworzeniem konta eBOK PGE. Jak przebiega proces rejestracji? Jak przeprowadzić pierwsze logowanie?

Rejestracja eBOK PGE

Jeśli chcemy zarejestrować swój rachunek na stronie PGE najlepiej mieć przy sobie ostatnio otrzymaną fakturę lub rachunek. Na tym dokumencie znajdują się najważniejsze dane usługobiorcy, sprzedawcy i dystrybutora, które będą nam potrzebne w tym procesie. Wchodzą pierwszy raz na stronę eBOK-u PGE interesuje nas „Zarejestruj się” i właśnie w tym miejscu klikamy. Widzimy na ekranie następujący obrazek:

Po wykonaniu wcześniejszych poleceń zostajemy przekierowani do formularza rejestracyjnego, który to należy wypełnić poprawnymi danymi. Jest to bardzo ważny etap, jednak gdy dojdzie do pomyłki w oknie adresu email bądź przy podaniu błędnego numeru telefonu zostaniemy o tym poinformowani odpowiednim alertem. Wypełniamy wszystkie pola z gwiazdką i zaznaczamy, że nie jesteśmy botem oraz regulamin eBOK. Jeśli pola zostały uzupełnione prawidłowo, to przechodzimy dalej.

Na nasz email dotarła wiadomość, jest to kod aktywacyjny, który należy włączyć w ciągu 48 godzin od dostarczenia, w przeciwnym razie nie zalogujemy się na nasze konto. Ponownie zostajemy przekierowani, tym razem do panelu, w którym wypełniamy szczegółowe informacje dotyczące naszego konta:

Przechodzimy przez 3 kroki rejestracji, po drodze otrzymujemy odpowiednie wskazówki dotyczące wypełniania konkretnych pól i możemy cieszyć się nowo utworzonym kontem online eBOK PGE.

Logowanie przez inne platformy

Korzystać z konta można także za pośrednictwem kont utworzonych na świetnie znanych – Facebook i Google+. Proces rejestracji zaczyna się wtedy od momentu powiązania profilu eBOK z kontem rozliczeniowym. Mamy do dyspozycji takie same funkcje konta, jedynym udogodnieniem jest fakt, że nie trzeba przechodzić przez początkowy etap rejestracji.

Konto demonstracyjne

PGE nie posiada w swojej ofercie konta demonstracyjnego, które umożliwiałoby pełne sprawdzenie funkcjonalności usługi. Nie zmienia to jednak faktu, że nawet osoby, które nie są przekonane do transakcji internetowych szybko uznają te rozwiązanie za bardzo praktyczne i pomocne.