
Proces zmiany sprzedawcy energii
Kiedy tylko podpiszemy umowę, nowy sprzedawca poinformuje starego o zerwaniu umowy. Jednocześnie poinformuje też dystrybutora energii, że będzie on nowym dostawcą i umożliwi nam podpisanie tzw. umowy kompleksowej dzięki której nie będziemy otrzymywać dwóch osobnych faktur, ale jedną , na której będą figurować należności zarówno za dystrybucję, jak i za sprzedaż energii. Gdyby jednak interesowało nas samodzielne poinformowanie dystrybutora o zmianie sprzedawcy możemy to zrobić za pomocą formularzy dostępnych choćby na stronach internetowych operatorów. Bardzo możliwe, że po zmianie dostawcy przejdziemy na nową taryfę energii i konieczne będzie dostosowanie układów pomiarowych do nowych warunków zużycia energii. W przypadku gospodarstw domowych właścicielem licznika jest operator, który to ponosi koszty ewentualnego dostosowania liczników. W przypadku firm, właścicielem układu pomiarowego jest firma i to ona musi zapłacić za ewentualne dostosowanie liczników.o ona musi zapłacić za ewentualne dostosowanie liczników.Odczyt licznika
Na wstępie wspomnieliśmy, że po zakończeniu procesu zmiany sprzedawcy nastąpi odczytanie licznika, abyśmy mogli rozliczyć się do końca z byłym już dostawcą energii. Po tym ostatnim kroku cieszymy się już nową umową. Proces zmiany sprzedawcy nie powinien być dłuższy niż 30 dni i odbywa się praktycznie bez naszego udziału. Gdyby jednak potrzebne były dodatkowe informacje zapraszamy do odwiedzenia naszej strony lub konsultacji telefonicznej, czy mailowej.