Pogotowie Energetyczne jest częścią obowiązków jakie narzuca na dystrybutora prawo. Praca tego oddziału polega głównie na likwidowaniu usterek sieci i ich renowacji. Na pogotowie energetyczne trzeba zadzwonić gdy:
- zauważysz uszkodzone linie wysokiego napięcia
- zauważysz iskry wydobywające się z jakiegoś pomieszczenia, skrzynki energetycznej (pod żadnym pozorem nie zbliżać się!)
- odrzucisz przyczyny opisane w tym artykule
- wykonałeś remont i dokonałeś uszkodzenia instalacji elektrycznej
- gdy Twój licznik działa nieprawidłowo
W Twoim miejscu zamieszkania, pracy nie ma prądu, co może być tego przyczyną? Powodów może być wiele a poniżej wymieniamy te najczęściej spotykane:
- niezależna awaria na obszarze dystrybucji E.ON
- wyłączone bezpieczniki
- nieopłacone rachunki
- usterka w lokalu odbiorcy prądu.
- Planowane wcześniej wyłączenie
Awaria prądu w firmie lub domu. Co robić?
Jeśli w Twoim domu, bądź firmie przestaną świecić żarówki, wyłączą się komputery, a po drugiej stronie ulicy widać włączone lampy i pracujące maszyny, to najpewniej doszło do awarii sieci w Twoim obszarze, lub planowanego wcześniej wyłączenia z powodu np. renowacji sieci. W takim wypadku zaleca się:
- postępować spokojnie i ostrożnia aby nie dokonać uszczerbku na zdrowiu
- upewnić się, czy bezpieczniki są włączone
- sprawdź czy na terenie lokalu nie widać miejsca powstania awarii
Te trzy punkty powinny być wykonane jako pierwsze, po to, aby nie zgłaszać zbyt wcześnie awarii, którą w tym wypadku można samodzielnie usunąć, lub w przypadku kontaktowania się z pogotowiem, wiedzieć co jest źródłem problemu.
Błędne odczyty licznika
Co jeśli licznik wskazuje zdecydowanie zbyt duże wartości? Wtedy mamy do czynienia z awarią licznika, której nie naprawiamy samodzielnie, ponieważ jest to własność lokalnego OSD. Drugą możliwością jest kradzież prądu. Trzeba to zgłosić w wybrany sposób:
- telefoniczny,
- internetowy,
- pisemny.
Zadłużenie odbiorcy
Możliwe jest, że doszło do odłączenia dostaw prądu z powodu niezapłacenia rachunków. W takiej okoliczności należy jak najszybciej uregulować zaległości, najszybciej zrobi się to korzystając z serwisu eBOK E.ON. Jeśli uważamy, że doszło do pomyłki, to wszystkie wątpliwości można wyjaśnić dzwoniąc do pracowników BOK. Są oni zobowiązanie do odpowiedzi na pytania i udzielenia odpowiednich rad dotyczących postępowania w tej sytuacji.
Awaria prądu na terenie E.ON
Kiedy wcześniej opisane możliwości nie są wyjaśnieniem nagłego braku prądu, pozostaje zgłoszenie awarii na bezpłatny i całodobowo dostępny numer 991. Pracownicy zostaną natychmiast skierowani na miejsce. Zdiagnozują usterkę i jeśli jest to defekt leżący w zakresie obowiązków dystrybutora to pozbędą się jej możliwie najszybciej. W przeciwnym razie jesteśmy zobligowani do zapłaty, jeśli np. awaria dotyczy wewnętrznej instalacji w budynku. Informacje o tym za co trzeba będzie zapłacić, a za co nie znajdziemy w umowie o świadczenie usługi dystrybucji.