
Raport
Z raportów URE nie wynika, dokąd przeszli zmieniający sprzedawcę energii, widać jednak komu klientów ubyło. Z majowych danych zestawionych w raporcie URE wynika, że największy wzrost klientów korzystających z prawa do zmiany we wszystkich grupach zanotował Tauron. Na obszarze działania spółki w zakresie dystrybucji tylko od grudnia ubiegłego roku z prawa do zmiany sprzedawcy skorzystało prawie 33 tys. odbiorców, co oznacza, że tylu klientów straciła spółka obrotu należąca do grupy Tauron. Wg rzeczniczki Taurona znaczna grupa klientów indywidualnych odeszła do innych firm za namową nieuczciwych akwizytorów i nieuczciwych praktyk. Dlatego też spółka Tauron oprócz oferowania gospodarstwom domowym atrakcyjnych produktów, prowadzi również kampanie o prawach konsumentów na rynku energii, aby zapobiec dalszym odejściom na skutek nieuczciwych działań konkurencji. To wygodny argumant dla Taurona. Prawda leży po środku. Po prostu coraz więcej osób wie jak zmienić dostawcę prądu i nie chce przepłacać.Mniej klientów
Trochę mniejszym spadkiem zainteresowania niż Tauron może pochwalić się Enea Operator należąca do poznańskiej grupy. Enea działa na ogromnym obszarze i gdyby nie zmiany sprzedawców musiałaby dostarczyć energię do niemal 18,6 tys. klientów więcej, którzy odeszli z jej spółki zajmującej się sprzedażą energii. PGE Dystrybucja straciła prawie 16,9 tys. Najmniejszy odpływ klientów widać natomiast w Enerdze Operator – 10,3 tys. klientów i RWE Stoen Operator – ponad 5,9 tys.Konkurencja i cena energii
Zmiana sprzedawcy energii jest czymś naturalnym na rynkach pozostałych krajów europejskich czy z pozostałych stron świata. To jest produkt jak każdy inny, i tak jak mamy możliwość porównywania cen w sklepach i robienia zakupów tam gdzie jest najtaniej, tak samo dotyczy energii elektrycznej i możemy wybrać sprzedawcę, który oferuje najniższe ceny swoich usług i towarów. Jednak to nie cena stanowi główny bodziec do zmiany, gdyż ze względu na zatwierdzane przez prezesa URE taryfy dla gospodarstw domowych (grupa taryfowa G) trudno konkurować dziś najważniejszym dla klienta czynnikiem, jakim jest cena. Przeważają więc obsługa klienta, mobilność oraz przejrzystość warunków współpracy.Rywalizacja
Rzeczniczka URE, zauważa z kolei wzrost aktywności sprzedawców. którzy rywalizują coraz widoczniej o klienta, a w wyszukiwarce ofert na stronie URE wciąż przybywają nowe od kolejnych firm. Dziś jest to o około 30 proc. więcej niż rok temu. Na rynek sprzedawców energii coraz śmielej wchodzą nowi gracze, np. z branży gazowniczej, telekomunikacyjnej i medialnej. Ich szanse na sukces są dość znaczne, głównie ze względu na poziom obsługi klienta, którą telekomy opanowało do perfekcji opanowały telekomy. Mają nowoczesne systemy IT i znane marki, których loga są rozpoznawane i kojarzą się w pozytywny sposób.źródło: ure.gov.pl