Strona główna > Opinie i informacje

Opinie i informacje

Przed podjęciem decyzji dotyczącej podpisania umowy zawsze sprawdzamy wiarygodność firmy, a także opinie innych użytkowników na jej temat. Nie inaczej jest w przypadku zawierania umów na zakup prądu lub gazu ziemnego. Na rynku działa kilka bardzo znanych firm. Możemy do nich zaliczyć takie podmioty jak: Enea, Energa, Tauron, PGE, PGNiG, Innogy czy też znane z rynku telekomunikacyjnego Plus lub Orange. Jak się okazuje w Polsce mamy możliwość zawarcia takiej umowy z ponad setką innych firm. Są to tzw. alternatywni sprzedawcy prądu lub dostawcy gazu. Ich oferty często są bardziej atrakcyjne cenowo. Duża liczba z nas waha się jednak przed wyborem alternatywnego sprzedawcy. Główna obawa związana jest z brakiem wiedzy na temat takiej firmy. Nie wiemy jaki jest poziom świadczonych usług przez mniejsze podmioty. W tym miejscu przychodzimy Wam z pomocą. W naszym serwisie jest już kilka tysięcy ocen i opinii na dotyczących nie tylko największych firm energetycznych, ale także alternatywnych sprzedawców. To unikalna skarbnica wiedzy na temat każdego podmiotu. Warto z niej korzystać.

Opinie o sprzedawcach prądu i gazu - najczęstsze błędy

Czytając opinie dodawane przez naszych użytkowników widzimy, że część z nich błędnie kieruje je pod adresem największych firm energetycznych. Podstawowy problem dotyczy odróżnienia sprzedawcy (inaczej dostawcy) prądu lub gazu od dystrybutora. Dystrybutor to firma zajmująca się utrzymaniem całej infrastruktury dystrybucyjnej, przesyłowej czy też montażem liczników. Bez względu na to jaki do jakiego sprzedawcy kupujemy prąd lub gaz zawsze będzie nas obsługiwał ten sam dystrybutor.

Kontynuacją wcześniej opisanego błędu jest brak wiedzy na temat tego jakie są kompetencje sprzedawcy prądu, a jakie dystrybutora. Dość często w negatywnych opiniach dotyczących zarówno mniejszych jak i większych sprzedawców prądu lub gazu pojawiają się argumenty takie jak:

  1. Częste przerwy w dostawie energii
  2. Niewłaściwy odczyt danych z licznika
  3. Problem z przyłączeniem nowego licznika

Powyższe przykłady to kompetencje firmy zajmującej się dystrybucją prądu lub gazu. Bez względu na to od jakiego sprzedawcy kupujemy prąd lub gaz jakość świadczonych usług związanych z kwestią techniczną, przesyłową oraz np. odczytywaniem rzeczywistego zużycia prądu lub gazu to kompetencja Dystrybutora, a nie sprzedawcy

opinie o sprzedawcach prądu i gazu

przykładowe opinie o jednym ze sprzedawcy prądu i gazu w Polsce na stronie optimalenergy.pl

Informacje o sprzedawcach energii - pądu i gazu

Większość firm energetycznych - tych większych i mniejszych ma uruchomione różnego rodzaju kanały komunikacji, z których korzystają zarówno obecni jak i potencjalni klienci. Dane kontaktowe umieszczone na naszej stronie są na bieżąco aktualizowane. Dzięki temu bez problemu można odszukać informacje takie jak:

  1. Numery telefonów oraz FAX
  2. Maile
  3. Opisy w jaki sposób korzystać z elektronicznych biur obsługi klienta

Dodatkowo znajdują się adresy rejestrowe spółek. Co ważne podkreślenia tylko największe spółki energetyczne posiadają własne biura stacjonarne obsługi. Kontakt z pozostałymi firmami możliwy jest tylko poprzez łączność elektroniczną/telefoniczną lub poprzez handlowców.

Jak skontaktować się z firmą energetyczną?

Najbardziej skutecznym sposobem jest telefon na infolinię lub bezpośrednio do naszego opiekuna, jeśli takiego mamy przydzielonego. Alternatywnie możemy wysłać maila lub napisać na naszej firmy wykorzystując internetową platformę. Większość sprzedawców takie posiada. Bezpośrednie wizyty w punktach obsługi klienta są możliwe tylko w przypadku największych firm energetycznych. Alternatywni sprzedawcy prądu lub gazu poza swoim biurem nie posiadają takich punktów.