Strona główna > Aktualności > Rynek energii > Tydzień w polskiej energetyce. Skrót najważniejszych informacji przygotowanych przez Optimal Energy.

Tydzień w polskiej energetyce. Skrót najważniejszych informacji przygotowanych przez Optimal Energy.

12345

Ocena 0.0/5 (0 głosy/ów)

Tydzień w polskiej energetyce. Skrót najważniejszych informacji przygotowanych przez Optimal Energy.

Co wydarzyło się w naszym kraju w ostatnim tygodniu ? W krajowej energetyce wciąż coś się dzieje, czasem są to zmiany znaczące, czasem nowości w zakresie technologii czy prawa, ale zawsze są to informacje, o których warto wiedzieć.

Ustawa o OZE walka o Prosumentów

  • Podczas wczorajszego posiedzenia prezydium komisji nadzwyczajnej ds. rozpatrzenia projektu ustawy o OZE wstępnie uzgodniono, że prosumenci będą otrzymywać 100 proc. ceny rynkowej za energię elektryczną odsprzedawaną do sieci. Zmiana jest bardzo istotna dla psoumentów zważywszy, że wcześniej przez długi czas rząd obstawał przy stawce 80 proc. ceny rynkowej.

 

Podwyżki cen energii dla odbiorców indywidualnych

  • Enea, Energa, PGE i Tauron złożyły już wnioski taryfowe do Urzędu Regulacji Energetyki, w których wnioskują o podwyżkę cen energii elektrycznej dla odbiorców indywidualnych.Według nieoficjalnych informacji, grupy energetyczne w złożonych do URE wnioskach tak jak poprzednio uzasadniają podwyżkę cen energii elektrycznej w taryfach G przywróceniem wsparcia dla kogeneracji. Skala podwyżek w części złożonych wniosków jest jednak niższa niż w tych złożonych w połowie roku, kiedy to grupy chciały wzrostu cen na poziomie od 3 do 5 proc., ale nie spotkało się to za akceptacją URE.

Wiedza Polaków o zmianie sprzedawcy energii

  • Przeprowadzone przez PBS badania sondażowe wskazują, że 31 proc. polaków nie wie jak dokonać zamiany sprzedawcy energii elektrycznej, a 22 proc. nawet nie ma świadomości, że istnieje taka możliwość. Wyniki badań wskazują również, że 34 proc. Polaków nie ma wiedzy, czy są alternatywni sprzedawcy energii, a 35 proc. nie wie, czy umowa na mocy której kupują energię elektryczną umożliwia im zamianę sprzedawcy. 42 proc badanych nie wie natomiast jakie korzyści przyniosłaby im ewentualna zmiana sprzedawcy.

 

Nowe kampanie reklamowe sprzedawców energii

  • W największych stacjach telewizyjnych pojawiły się spoty reklamowe nowej kampanii wizerunkowej marki Energa oraz Tauron. Koncept marki Energa w kampanii prowadzonej pod hasłem ”Lekcja energi(i)” opiera się na atrybutach związanych z niezawodnością i kompetencjami Grupy. Tauron z kolei przedstawia nam uśmiechniętą lodówkę, która zużywa energię, ale za którą nie trzeba płacić. Warto więc zainteresować się nowymi ofertami spółek i sprawdzić, co mają nam do zaproponowania.

Oszczdzanie energii w Polskich firmach na słabym pozizomie

  • Tylko niecałe 6 proc. małych i średnich firm bada wpływ swojej działalności na środowisko, a 40 proc. nie podjęło żadnych działań w celu ochrony środowiska. Przedsiębiorcy często nie zdają sobie sprawy z tego, że proekologiczne zachowania mogą przynieść im znaczne oszczędności. Powoli ulega to jednak zmianie. Projekt „3 x Środowisko” ma na celu wsparcie sektora mikro-, małych i średnich firm we wprowadzaniu proekologicznych działań. Jest adresowany do przedsiębiorstw z sześciu branż: budowlanej, drzewnej, samochodowej, drukarskiej, spożywczej, usług osobistych.

źródło: cire.pl 

Tagi:
Powrót

Powrót

Innowacyjna gospodarka
DOTACJE NA INNOWACJE
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2015 OPTIMALENERGY.pl
Unia Europejska