Z tego artykułu dowiesz się
Jakość energii
W tak zwanym Rozporządzeniu Przyłączeniowym sprecyzowano standardy jakościowe obsługi odbiorców przez przedsiębiorstwa energetyczne oraz parametry techniczne dostarczanej energii elektrycznej, tak aby zabezpieczyć odbiorców przed towarem złej jakości, jak to ma miejsce w przypadku pozostałych towarów i usług na rynku (par. 32 Rozporządzenia Przyłączeniowego). Przedsiębiorstwo energetyczne dostarczające energię jest obowiązane m.in. do: - przyjmowania przez całą dobę zgłoszeń i reklamacji dotyczących dostarczania energii elektrycznej, - bezzwłocznego usuwania awarii skutkujących przerwami w dostarczaniu energii elektrycznej, - udzielania na żądanie odbiorców informacji o przewidywanym terminie wznowienia dostarczania energii elektrycznej przerwanego z powodu awarii sieci, a także przede wszystkim powiadamiania odbiorców - z co najmniej 5-dniowym wyprzedzeniem - o terminach i czasie planowanych przerw w dostarczaniu energii elektrycznej w zwyczajowo przyjęty sposób (np. ogłoszenia w budynkach), - nieodpłatnego udzielania informacji w sprawie zasad rozliczeń oraz stosowanych taryf, - rozpatrzenia wniosków lub reklamacji odbiorcy w sprawie rozliczeń i udzielenia odpowiedzi w terminie nie później niż 14 dni od dnia złożenia wniosku lub zgłoszenia reklamacji, chyba że w umowie określono inny termin. Jakość energii to zatem nie tylko jej parametry, ale także sposób obsługi klienta przez przedsiębiorstwo energetyczne, którym jest firma odpowiedzialna za dystrybucję prąduźródło: cire.pl