
Jak to działa?
Dane Klientów nie zostaną utracone i będą stopniowo przenoszone do systemu bilingowego z rodziny AUMS, firmy Asseco, który Grupa TAURON wykorzystywała już do obsługi ponad miliona Klientów. Korzyści związane z centralizacją systemów bilingowych odczują też klienci ponieważ są to przede wszystkim mniejsze koszty eksploatacji systemów informatycznych i ujednolicone oraz bardziej przejrzyste zestawienia informacji. Klienci ponadto będą mogli skorzystać z obsługi w dowolnym Punkcie Obsługi Klienta, a nie tylko w tym, który obsługiwał dany system billingowy. Dodatkowo odbiorcy dostaną dostęp do nowej i ujednoliconej oferty produktowej i możliwości korzystania z biura obsługi klienta prze 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu bez wychodzenia w domu, przez Internet, a która będzie dostępna dzięki centralizacji systemów.Już niebawem
Prace nad zmianami dotychczasowego sposobu prowadzenia billingów klienta, rozpoczęły się już w 2012 roku, ale przenoszenie trwało tak długo ze względu na konieczność dostosowania obecnych systemów do możliwości przeprowadzenia migracji oraz do nowych wymogów prawnych. Wdrożenie nowego systemu nastąpiło dopiero w pierwszych dniach tego roku, ale już w lutym, w ramach pierwszej transzy, przeniesiono dane aż 800 tys. klientów, a w czerwcu kolejnych 1,2 mln. Obecnie w nowym systemie znajduje się już ponad 3 mln klientów ca stanowi 50%. Kolejna, trzecia migracja klientów pod koniec bieżącego roku, a cały proces przenoszenia zakończy się w pierwszej połowie roku 2015. Po zakończeniu akcji z nowego systemu billingowego będzie korzystać ponad 5mln klientów oraz Ci wszyscy, którzy skorzystają w międzyczasie z usług Tauronu.źródło: tauron-pe.pl