Porównaj oferty
Zgłaszanie awarii Energa

Energa Operator jest jednym z największych dostawców energii elektrycznej w Polsce. Spółka pełni funkcję niezależnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD), na podstawie decyzji Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Jest częścią spółki Energa, która to zajmuje się pełnym procesem dostarczenia i wytwarzania energii, od elektrowni cieplnych po dystrybucję i sprzedaż. Firma w ramach działalności dystrybutora zobowiązana jest do sprawowania prac konserwatorskich i napraw na terenie określonym przez URE.

Pogotowie Energetyczne Energa

Uszkodzenie instalacji w niewielu przypadkach jest winą użytkownika. Energa Operator jako dystrybutor nie zajmuje się tylko naprawą sieci oraz ich budową. W głównej mierze sprawdza stan liczników, które są własnością dystrybutora. Większość zgłoszeń dotyczy właśnie awarii tego typu. Ważne jest, żeby nie próbować samemu dokonywać naprawy, tylko wysłana ekipa fachowców od Energa powinna zbliżać się do miejsca prawdopodobnej usterki. Jeśli zauważymy cokolwiek niepokojącego, iskry lub coś co może być związane z awarią, należy to niezwłocznie zgłosić na numer alarmowy 991, który obsługuje pogotowie energetyczne.

Kiedy zgłaszać awarię?

Jest to jedno z najczęściej zadawanych pytań dotyczących tego serwisu. Na 991 trzeba zadzwonić gdy:

  • zauważysz uszkodzone linie wysokiego napięcia
  • zauważysz iskry wydobywające się z jakiegoś pomieszczenia, skrzynki energetycznej (nie zbliżać się!)
  • wykonałeś remont i dokonałeś uszkodzenia instalacji elektrycznej
  • gdy Twój licznik działa nieprawidłowo

Dlaczego w Twoim mieszkaniu, bądź firmie nie ma prądu? Powodów może być wiele, a poniżej wymieniamy te najczęściej spotykane:

  • niezależna awaria na obszarze dystrybucji Energa Operator
  • wyłączone bezpieczniki
  • nieopłacone rachunki
  • usterka w lokalu odbiorcy prądu.

Błędne odczyty licznika

Co gdy monitorujemy wskazania licznika i stwierdzamy, że z czasem wskazuje zdecydowanie zbyt duże wartości? Prawdopodobnie jest to związane z awarią licznika, której pod żadnym pozorem nie próbujemy naprawić samodzielnie. Jest to własność naszego dystrybutora, który odpowiada za stan techniczny urządzenia. Drugą możliwością jest kradzież prądu, która zdarza się rzadko, w dodatku ciężko stwierdzić samodzielnie, czy takie coś rzeczywiście ma miejsce. Takie zdarzenie trzeba zgłosić, można to uczynić w wybrany sposób:

  • telefoniczny,
  • internetowy,
  • pisemny.

Zadłużenie odbiorcy

Skontaktowaliśmy się z pogotowiem energetycznym w trakcie rozmowy stwierdzono, że nie nastąpiła żadna awaria z ich strony? Możliwe jest, że doszło do odłączenia dostaw prądu z powodu zadłużenia odbiorcy. W takiej sytuacji należy uregulować zaległości, najlepiej korzystając z konta eBOK Energa. Wszelkie wątpliwości warto wyjaśnić dzwoniąc na infolinię BOK. Pracownicy odpowiedzą na pytania i udzielą odpowiednich rad dotyczących postępowania w tej sytuacji.