FAQ - Częste pytania

1. Czy korzystanie z serwisu OptimalEnergy.pl jest bezpłatne?
Korzystanie z serwisu jest bezpłatne. 
2. Czy przy zamówieniu oferty przez serwis OptimalEnergy ponoszę jakieś dodatkowe koszty?
Zmiana sprzedawcy energii elektrycznej jest przeprowadzana bezpłatnie.
3. Czy wysłanie zgłoszenia z portalu OptimalEnergy powoduje, że podpisałem umowę z nowym sprzedawcą?
Nie, wysyłając zamówienie otrzymujesz telefon od wybranego przez siebie sprzedawcy. Jeśli stwierdzisz, że jednak nie interesuje Cię ta oferta możesz z niej zrezygnować w trakcie przeprowadzanej rozmowy.
4. Jak często mogę zmieniać sprzedawcę energii elektrycznej?
Nie ma żadnych ograniczeń mówiących o tym jak często można zmieniać sprzedawcę. Ograniczeniem może być jedynie okres czasu na jaki zwiążemy się umową z nowym sprzedawcą. Jeżeli podpiszemy nową umowę na np. 2 lata to kolejnej zmiany będziemy mogli dokonać po upływie tego czasu.
5. Co się stanie gdy umowa nowym sprzedawcą wygaśnie, a ja nie chcę jej kontynuować?
Zostaniesz automatycznie przydzielony do tzw. sprzedawcy z urzędu, który ma obowiązek zawarcia z Tobą nowej umowy, a także dostarczenia energii elektrycznej po zatwierdzonej cenie.
6. Jak mam wybrać najkorzystniejszą dla siebie ofertę?
Wypełnij dokładnie formularz dostępny na stronie OptimalEnergy.pl wpisując dane z ostatniego rachunku za prąd. Dzięki temu, system udostępni Ci zestawienie ofert sprzedawców energii elektrycznej, pokazując dokładnie, ile jesteś w stanie zaoszczędzić zmieniając taryfę lub sprzedawcę.
7. Kiedy nowa umowa sprzedaży energii elektrycznej zaczyna obowiązywać?
Nowa umowa zaczyna obowiązywać w chwili kiedy stara wygasa. Najczęściej dzieje się tak z końcem danego miesiąca. Poprzez takie działanie masz zagwarantowaną ciągłość dostawy energii elektrycznej.
8. Mieszkańcy jakich obszarów mają prawo do zmiany sprzedawcy energii elektrycznej?
Do zmiany sprzedawcy energii elektrycznej mają prawo mieszkańcy całego obszaru Polski. Bez względu na jakiekolwiek uwarunkowania demograficzne czy społeczne.
9. Czy będąc rolnikiem mogę zmienić sprzedawcę energii elektrycznej?
Tak, zmienić sprzedawcę może każdy, bez względu na rodzaj czy charakter prowadzonej działalności.
10. Czy sprzedawca/dystrybutor energii elektrycznej może pozbawić mnie dostaw prądu?

Taka sytuacja jest możliwa tylko i wyłącznie gdy:
- Twoje podłączenie do sieci pochodzi z nielegalnego źródła,

- gdy instalacja należąca do Ciebie jest niesprawna i może być stanowić zagrożenie dla osób z niej korzystających

- w sytuacji kiedy zalegasz z uiszczeniem opłat za pobraną energie elektryczną (wcześniej zostaniesz powiadomiony o możliwości przerwania dostaw prądu)

11. Jak długo trwa proces zmiany sprzedawcy energii elektrycznej?
Czas trwania takiego procesu jest uwarunkowany czasem trwania procedury, w której Ty tak naprawdę nie uczestniczysz. Wszystkie formalności załatwia za Ciebie nowy sprzedawca energii i on informuje Ciebie od kiedy możesz korzystać z nowej taryfy. Najczęściej czas trwania takiego procesu nie przekracza 30 dni.
12. Co się dzieje, kiedy wysyłam zamówienie na ofertę przez portal optimnlenergy.pl?
Takie  zgłoszenie jest od razu kierowane do sprzedawcy, z którym chcesz podpisać umowę. Po odczytaniu zgłoszenia, dany sprzedawca kontaktuje się z Tobą telefonicznie i załatwia wszystkie formalności za Ciebie.
13. Czy zmiana sprzedawcy en. el. nie spowoduje wzrostu stawek u Operatora Systemu Dystrybucyjnego?
Twoje opłaty stałe wynikające z podpisanej umowy z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego zostają bez zmian. Zmienia się jedynie stawka za sprzedaż energii wynikająca z podpisania nowej umowy ze sprzedawcą.
14. Czy zmieniając sprzedawcę energii elektrycznej muszę wymienić licznik?
Nie musisz wymieniać liczników, ponieważ właścicielem licznika jest firma zajmująca się dystrybucją energii (Operator Systemu Dystrybucyjnego), a Ty zmieniając sprzedawcę zostajesz u tego samego Dystrybutora.


Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2017 OPTIMALENERGY.pl