
Zapowiedzi
W chwili podpisywania umowy przedstawiciele obu firm byli pełni nadziei. PGE określało, że wspólne oferty i kanały sprzedaży z Orange Polska, pozwolą poszerzyć ich zakres usług i osiągnąć obustronne korzyści. Z kolei przedstawiciele Orange Polska zakładali, że plan strategiczny na najbliższe lata musi zakładać rozwój działalności także na rynkach innych, niż telekomunikacyjny. Umowa z Grupą PGE miała być pierwszym dowodem na to, że bardzo poważnie traktują oni ten kierunek rozwoju firmy. Spodziewano się, że współpraca ta przyniesie wymierne korzyści zarówno obydwu firmom, jak również klientom. Miesiąc po podpisaniu umowy przez Orange i PGE podobne porozumienie podpisały T Mobile i Tauron, a niedługo potem Plus i Elektrownia Pątnów Adamów Konin. Projekty te na razie są kontynuowane. W grudniu 2013 r. Tauron i T-Mobile Polska rozpoczęły pilotażowy program oferowania swoim klientom detalicznym produktów partnera.Współpraca telekomunikacyjno-energetyczna
Dziś to oni są pełni optymizmu i pewni, że to właśnie im współpraca się uda. Prezes zarządu Tauron Polska Energia jest przekonany, że rynek energii wciąż się rozwija podobnie jak potrzeby klientów i dzięki partnerskiej współpracy z T-Mobile klienci otrzymują nie tylko atrakcyjną ofertę energetyczną, ale także dodatkowe benefity płynące ze współpracy z partnerem. Prezes T-Mobile Polska z kolei wierzy, że pilotażowy program sprzedaży energii elektrycznej w przyszłości zaowocuje dalszą współpracą i opracowane zostaną i wspólnie wprowadzone na rynek innowacyjne produkty i usługi, które przyniosą wymierne korzyści klientom w domu oraz pracy. Od listopada 2013 r. na rynku energii działa także sieć komórkowa Plus, która rozpoczęła sprzedaż energii elektrycznej dla klientów biznesowych, zarówno małych jak i dużych firm. Eksperci twierdzą jednak, że to, że jak na razie łączone oferty telekomunikacyjno-energetyczne oferowane przez Plusa oraz wspólnie przez T Mobile i Tauron nie zdobyły do tej pory znaczącego miejsca na rynku energii i rynku telekomunikacyjnym, nie oznacza bezcelowości projektu. Część ekspertów szacuje, że jeżeli w okresie pierwszego roku współpracy operatorzy telekomunikacyjni pozyskają po ok. 100 tys. klientów w segmencie masowym to będą mieli prawo być zadowoleni. Zakończona współpraca PGE i Orange pozwala nam jednak wątpić w spektakularny sukces pozostałych grup. Ciężko znaleźć oferty na stronach operatorów sieci komórkowych, w salonach doradcy klienta też nie bardzo wiedzą jak zaprezentować ofertę. Być może pozostali operatorzy i spółki energetyczne wyciągną jednak wnioski z działań konkurencji i już niedługo ruszą szturmem na klienta.źródło: orange.pl, gkpge.pl