optimal energy

O OptimalEnergy.pl piszą największe media w Polsce:

Biznes Alert
Forbes
Wnp.pl
Strona główna > Aktualności > Prąd dla firmy > Coraz większa konkurencja na rynku obrotu energią elektryczną.

Coraz większa konkurencja na rynku obrotu energią elektryczną.

12345

Ocena 5.0/5 (3 głosy/ów)

Coraz większa konkurencja na rynku obrotu energią elektryczną.
Jak podaje portal wnp.pl w rozmowie z Andrzejem Wilamowskim prezesem zarządu ELEKTRIX Sp. z o. o. spółki obrotu energią elektryczną muszą zacząć ostro konkurować i przetrwają tylko najsilniejsi.

Dzisiejsza konkurencja w segmencie obrotu energią elektryczną wygląda następująco:

Strategie spółek obrotu działających w strukturach grup zintegrowanych polegają obecnie w znacznej mierze na ustaleniu produkcji w konkretnych ramach czasowych, aniżeli na uzyskiwaniu marży na sprzedaży. Ta walka najbardziej zauważalna jest w segmencie klientów energochłonnych i korporacyjnych, gdzie ceny niejednokrotnie znajdują się na granicach rentowności. Jeśli weźmiemy pod lupę wyniki finansowe uzyskiwane przez energetyczne grupy kapitałowe i rozbijemy je na wyniki w konkretnych segmentach działalności, sprzedaż detaliczna jest najmniejszym źródłem dochodu.

Najwięksi gracze

Kontrolują oni źródła wytwórcze wcale nie mają jednak na tym rynku przewagi. Zgodnie z obligiem giełdowym dla energii elektrycznej wszystkie spółki obrotu energią mogą po konkurencyjnych cenach nabywać energię elektryczną wyprodukowaną przez jednostki wytwórcze należące do największych graczy. Niekoniecznie muszą więc zawsze wygrywać spółki obrotu należące do tej samej grupy kapitałowej co wytwórcy energii. Nie zawsze też wygrywa cena. Konkurencja na rynku dużych przedsiębiorstw zużywających znaczną ilość energii jest spora, ceny energii są różne, ale nie jest to jedyny wyznacznik, który przeważa za podjęciem decyzji o zmianie sprzedawcy. Niejednokrotnie wygrywają oferty firm, które mogą pochwalić się efektywną administracją, czy zaawansowaną technologią IT. Liczy się też odpowiednie zarządzanie zarówno rynkiem, jak i informacją. Dobrze poprowadzony klient nie będzie przejmował się niewielką różnicą ceny, jeżeli w zamian dostanie profesjonalną obsługę i doradcę, który w profesjonalny sposób zajmie się prognozowaniem zużycia energii, tak aby firma czerpała z tego same korzyści. Nie bez znaczenia jets też marka. Zaufanie w tej branży ma znaczenie jak w każdej innej. Widząc znane logo, nawet przy wyższej cenie, częściej zdecydujemy się na zmianę sprzedawcy.
więcej na wnp.pl
Powrót