Strona główna > Aktualności > Dystrybucja prądu > URE – biuletyn podsumowujący 2013 rok

URE – biuletyn podsumowujący 2013 rok

12345

Ocena 5.0/5 (1 głosy/ów)

URE – biuletyn podsumowujący 2013 rok

Firmy energetyczne nie są jedynymi podmiotami na rynku, które mogą oferować w swoich pakietach usług energię elektryczną. Od niedawna sprzedażą energii zajmują się już przedsiębiorstwa telekomunikacyjne, sprzedawcy internetu czy lokalni operatorzy kablówek. Z ankiety przeprowadzonej na zlecenie Instytutu ARC Rynek i Opinia, wynika, że  najchętniej wybralibyśmy jako dostawcę energii elektrycznej firmą energetyczną zajmujące się stricte energią elektryczną lub gazem. Sceptycznie jesteśmy nastawieni do sprzedawców spoza branży energetycznej. Najmniejszym zaufaniem darzymy właśnie operatorów telekomunikacyjnych i telewizyjnych. Nie oznacza to jednak, że nie pozyskują oni klientów. Do odbiorców trafiają bowiem reklamy oferty, jak również niższa cena. Żeby przekonać do siebie klienta trzeba aktywnie działać na rynku i uświadamiać ludzi, że mają możliwość wyboru sprzedawcy energii. Z badania wynikło niestety, że tylko 61% badanych ma świadomość, że może dowolnie zmienić dostawcę energii, a co jeszcze smutniejsze 76% z uświadomionych przyznaje, że nie jest zainteresowana zmianą dostawcy. Główną przyczyną braku zainteresowania zmianą sprzedawcy jest niedowierzanie, że dzięki skorzystaniu z usług innego sprzedawcy zmniejszymy swoje rachunki. Wyniki badania przedstawiono na rysunku poniżej.

1

Źródło: ARC Rynek i Opinia, 23.12.2013 r.

 

Jesteśmy skłonni zmienić sprzedawcę energii dopiero wtedy, gdy nasze rachunki za energię byłyby niższe o 20% i oferta pochodziłaby od firmy energetycznej lub z branży gazowej. Miłym zaskoczeniem dla dostawców energii powinna być informacja, że ponad 30% z nas nie chce zmieniać sprzedawcy ponieważ jest zadowolona z usług obecnego. Okazuje się, że największe powody do zadowolenia ma Tauron, najmniej z badania powinno cieszyć się PGE. Dane zestawiono na rysunku poniżej.

2

Źródło: ARC Rynek i Opinia, 23.12.2013 r.

 

Jednocześnie warto podkreślić, że najbardziej zainteresowani zmianą sprzedawcy są ci odbiorcy, którzy płacą za energię najwięcej. Nie bez wpływu pozostają też reklamy. Niemal 60% respondentów przyznaje, że w ostatnim czasie spotkało się z reklamami sprzedawców energii elektrycznej i to było źródłem ich wiedzy o możliwości zmiany sprzedawcy, a także utrwaliło lub wzmocniło znaczenie marki. Wśród osób, które natrafiły na reklamę sprzedawców energii 18% osób jest zainteresowane zmianą sprzedawcy. Ci którzy nie widzieli żadnej reklamy i są zainteresowani zmianą dostawcy stanowią zaledwie 9%. Ankieta dowodzi, że proces zmiany sprzedawcy energii w Polsce wciąż jest mało popularny, ale to może się zmienić, jeśli więcej firm pojawi się na rynku i zaczną aktywnie działać poprzez reklamy i uczciwą konkurencję.

Tagi: ure, zmiana dostawcy pradu,
Powrót

Powrót

Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2017 OPTIMALENERGY.pl